4 éven belül átveszik a vezetést az elektromos járművek Európában
Az elektromos és plug-in hibrid autók értékesítése Európában már 2027-re meghaladja az összes többi motortípus forgalmát, amivel a kontinens beelőzi az Egyesült Államokat és Kínát is – derül ki az EY nemzetközi elemzéséből. A tanulmány szerint 2040-re a belső égésű motorral hajtott járművek aránya az összes eladás kevesebb mint 1 százalékára zsugorodik világszerte.
Az elektromos és a tölthető, úgynevezett plug-in hibrid járművek értékesítése Európában, az Egyesült Államokban és Kínában is a korábban vártnál három évvel hamarabb fogja megelőzni az összes többi motortípus forgalmát. Az adatok az EY mesterséges intelligenciával támogatott eszközének számításain alapulnak, amely 2050-ig nyújt kitekintést a gépjárművek regisztrációjára. A legfrissebb előrejelzések szerint az elektromos és plug-in hibrid autók eladásai a kontinensünkön 2027-re, az USA-ban és az ázsiai országban pedig 2032-re haladják meg más járművek értékesítési számait.
„Az elmúlt időszak pénzügyi és energetikai kihívásai ellenére is folytatódik az elektromos járművek forradalma, még ha várhatóan eltérő sebességgel terjednek el Nyugat- és Kelet-Európában. Ennek megfelelően a hazai forgalmazóknak és kereskedőknek is érdemes minél előbb felkészülni a korszakváltásra, akár külső szakértő bevonásával is, hogy versenyelőnyre tegyenek szert a piacon – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. „A villanyautók kisebb szervízigénye miatt a kereskedők hosszabb távon alacsonyabb bevételekkel számolhatnak, ami az inflációval együtt tovább emelheti az új járművek árát. Emiatt a szektornak számos országban szüksége lehet állami támogatásra ahhoz, hogy megtartsák a lendületet vagy felgyorsítsák az elektromos autók elterjedését” – tette hozzá.
Európában a járműeladások már visszaesőben vannak. Az EY elemzése szerint az átállás is nehézségekbe ütközhet, ha az energiaválság nem oldódik meg. Kínában 2032-re az elektromos és plug-in hibrid autók uralják majd a piacot, ám az öntöltős hibrid modellek egészen 2050-ig megőrizhetik részesedésüket. A kutatás alapján 2040-re a belső égésű autók forgalma a globális eladások kevesebb mint 1 százalékára csökken.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB E-mobility új otthoni töltési megoldása segíti a fenntartható mobilitást
- Európa egyre jobban felkészül az elektromos autózásra
- K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon
- A Continental új érzékelőket dob piacra
- K&H: túl drágák az elektromos autók? Rövid a hatótáv?
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Megjelent az ABB Decoded podcast legújabb epizódja
- Az elektromos autók fogyasztását is feltüntetik a benzinkutakon
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- 2036-tól átveszik az uralmat az elektromos autók
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé
Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra.
A Continental 2023-ban növelte eredményét és további javulást tervez idénre is
A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett vállalat a kihívásokkal teli gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A geopolitikai helyzet, az inflációból eredő mintegy 1,4 milliárd eurós többletköltségek, az árfolyamhatások és a speciális szállítmányok magas kiadásai mind jelentős hatással voltak a teljesítményre. A Continental a 2023. decemberi tőkepiaci napon bemutatta az értékteremtés növelésére és a középtávú célok elérésére irányuló stratégiáját is.
A Continental első helyezést ért el az ADAC nyári gumiabroncs tesztjén
A Continental PremiumContact 7 gumiabroncsa első helyezést ért el a németországi ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club), az osztrák ÖAMTC (Österreichischer Automobil-, Motorrad- und Touring Club - Ausztria) és a svájci TCS (Touring Club Suisse) autóklubok közös, éves nyári gumiabroncstesztjén. A Continental által tavaly bevezetett prémium termék vizes és száraz útfelületen egyaránt az első helyet nyerte el, ezáltal 15 versenytársát megelőzve a 215/55 R 17-es méretben.
Bemutatták az új Maserati GranCabrio-t
A Maserati bemutatta legújabb autóját, az ikonikus GranCabrio-t, mely mostantól Spyderként is elérhető. A modell a kupé ikertestvérének, a díjnyertes GranTurismónak az új, nyitott tetejű változata.
Csökkenő profitvárakozások az e-autóiparban
Átírja a piaci versenyt a kínai autóipar előretörése, változnak a fogyasztói elvárások, a döntéshozók pedig a következő években is nehézségekre számítanak a nyersanyag-ellátásban. Egyebek mellett ezt állapítja meg az autóipari vezetők körében a KPMG által elvégzett felmérés, a 24. Annual Global Automotive Executive Survey.