A Széchenyi István Egyetem világrekorder hallgatói csapatát köszöntötték
A kontinens legnevesebb egyetemeit megelőzve az első helyen végzett a Széchenyi István Egyetem elektromos járművet fejlesztő hallgatói csapata, a SZEnergy Team Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén önvezető és városi kisautó kategóriában, az utóbbiban ráadásul saját tavalyi világcsúcsát megdöntve. A páratlan sikert elérő fiatal szakembereket az egyetem vezetői, valamint a fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi és felügyelőbizottsági tagjai köszöntötték.
Az idei Shell Eco-marathon mindkét kategóriáját a franciaországi Nogaróban rendezték május 19. és 25. között. Az egyedüli magyar résztvevő SZEnergy Team két első hely megszerzését tűzte ki célul a rendkívül erős mezőnyben, s a várakozásokat beteljesítve a városi kisautó kategóriában és az autonóm, vagyis önvezető kategóriában is győzedelmeskedett, előbbiben ráadásul új, 291 kilométer/kilowattórás világrekorddal (a csapat az egy évvel korábbi, saját világcsúcsát döntötte meg).
A Széchenyi István Egyetem és a Széchenyi István Egyetemért Alapítvány vezetői a SZEnergy Team tagjaival és a világrekorder autóval. (Fotó: Májer Csaba József)
A győri elektromos jármű annyira kis fogyasztással teljesítette a kijelölt távot, hogy átszámítva 1 kilowattóra felhasználásával – ami lényegében kétórányi vasalóhasználatnak felel meg – 291 kilométerig jutott volna. A siker értékét növeli, hogy olyan neves egyetemek végeztek a Széchenyi István Egyetem csapata mögött, mint a Norvég Tudományos és Technológiai Egyetem, a torinói, a milánói, a müncheni, a toulouse-i és az athéni műszaki egyetem vagy az Amszterdami Alkalmazott Tudományok Egyeteme.
A csapatot az intézmény vezetői és a fenntartó Széchenyi István Egyetemért Alapítvány kuratóriumi tagjai köszöntötték a győri kampuszon, és oklevéllel ismerték el győzelmüket.
Az egyetem vezetése nevében prof. dr. Friedler Ferenc rektor, tudományos elnökhelyettes gratulált a SZEnergy Team tagjainak a világraszóló eredményhez. Mint mondta, már a tavalyi rekord is remek teljesítménynek számít, de az, hogy ezt nemcsak megismételték, hanem még túl is szárnyalták, az igazán figyelemreméltó siker. Értékét tovább növeli, hogy Európa meghatározó technológiai egyetemeit megelőzve, a második helyezettnél 18 százalékkal jobb eredményt elérve döntötték meg a saját világcsúcsukat.
Krecz Dávid, a SZEnergy Team csapatvezetője számolt be a siker hátteréről. (Fotó: Májer Csaba József)
A köszöntésen Krecz Dávid csapatvezető számolt be az idei Shell Eco-marathon legfontosabb állomásairól. „A verseny elején egy tüzetes átvizsgálást magában foglaló gépátvételen kellett keresztül mennie járművünknek. Az energiahatékonysági kategóriában minden csapatnak négy próbálkozása volt, és a legjobb futameredmények alapján alakult ki a végső sorrend. Az autonóm verseny során három feladatot kellett megoldanunk. Az elsőben a járműnek a versenypályán önvezető módon kellett végigmennie, a másodikban akadályokat kellett kikerülnie, míg a harmadikban önálló parkolást kellett végrehajtania” – fogalmazott. Kiemelte, a verseny előtt is az első hely volt a cél, de a különbség, amellyel győzedelmeskedtek, még őket is meglepte, hiszen a kontinens vezető technológiai egyetemeit utasították maguk mögé. Hozzáfűzte, igazi elismerést jelentett számukra, hogy a többi csapat kiemelten figyelte őket, sikeres próbálkozásaikat pedig a riválisok elismerő tapsa kísérte.
Kapcsolódó cikkek
- Hosszú távú partnerségre törekszik a Széchenyi István Egyetem és az MPH Zrt.
- Az LG teljes gőzzel fejleszti elektromosjármű-töltő megoldásaival foglalkozó üzletágát
- Csepp alakú, világrekorder versenyautót mutatnak be Miskolcon
- Önálló szabadalom lehet a Széchenyi-egyetem egyedülálló oktatási platformja
- A siker titkáról tartott előadást az Audi Hungaria Zrt. vezetője a Széchenyi-egyetemen
- A Széchenyi István Egyetem újabb 32 fiatal kutatója nyerte el az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíját
- Világcsúcs és két arany: tarolt a Széchenyi-egyetem csapata
- A mobilitás és a design friss trendjeit mutatta be fiataloknak a Széchenyi-egyetem
- Bemutatta új autóját a SZEnergy
- A Szöuli Egyetem Urbanisztikai Intézetével lépett partnerségre a Széchenyi-egyetem
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Érkeznek az Arctis Nova termékcsalád legújabb tagjai
A SteelSeries, az úttörő Arctis Nova headsetsorozat megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, és a gaming- és esport-perifériák világelső gyártója kibővítette az Arctis Nova termékcsaládot az Arctis Nova 5 sorozatú headsetek és a Nova 5 Companion App bevezetésével.
Ezekkel a gumikkal télen is biztosan célba ér a fuvar!
A Bridgestone, a prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások globális vezetője bejelentette új prémium téli gumiabroncsát kisteherautók számára. A Bridgestone a Duravis Van Winter ENLITEN-nel a kisteherautó-flották tulajdonosait támogatja a mindennapi téli felhasználás közben, amellett, hogy segít csökkenteni a teljes tulajdonosi költségüket (azt, hogy a termék a teljes élettartama alatt mennyibe kerül a vállalkozásnak).
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.