Lassan fejlődik az európai B2B

Zsigó József, 2001. március 29. 18:02
A Gartner ez évi felmérése azt mutatja, hogy Európában a B2B sokkal lassabban fejlődik, mint azt tavaly feltételezték, és 2003 előtt nem is várható áttörés.
Az európai cégek tavaly 81 milliárd eurót költöttek online, ami az 1999-es érték négyszerese ugyan, de az összforgalomnak még mindig csak az egy százaléka. Átütően nem növekedett a forgalom azokon a területeken sem, ahol leginkább várták, az irodaszerek és nyersanyagok értékesítésénél. Petra Gartzen, a Gartner elemzője szerint a nagy cégek elhatározták, hogy kiépítik az internetes piacot, de amikor rádöbbentek, hogy ez nem egyszerű és nem megy egyik napról a másikra, hirtelen leálltak.

A B2B szoftvereket forgalmazó, angliai Infobank International részvényei 98 százalékot veszítettek értékükből egy év alatt, míg a B2B hardverekkel kereskedő Just2Clicks.com felszámolás alatt áll.

Gartzen úgy látja, hogy a tisztán dot-com cégek nem tudják átvészelni a mostani válságot, de 2003-tól, amikor már a 6%-ot is elérheti az internetes B2B forgalom, újra lendületbe jön a nagy átalakulás – írja a Bloomberg News.

Kulcsszavak: B2B Gartner Group trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55