Kell ez nekünk!

420 milliárd infokommunikációra

Mészáros Péter, 2001. augusztus 19. 14:05
A BellResearch és a Think Consulting felmérése szerint a tíz főnél többet foglalkoztató vállalatok az idén várhatóan összesen 420 milliárd forintot költenek infokommunikációra. Az ezer magyarországi vállalat telefonos, illetve személyes megkérdezése során a válaszokból kiderült, hogy 2001-ben a cégek 155 milliárd forintot szándékoznak elkölteni beszédcélú távközlésre, 66 milliárd forintot adatkommunikációra, 185 milliárd forintot informatikára és 14 milliárd forintot internetkapcsolatra.
Minden harmadik asztalon egy PC

A felmérés adatai szerint a dolgozók szívesen és sokat telefonálnak munkahelyükről. Miközben a vállalati vezetékes telefonok az összes vonalnak csak 15 százalékát teszik ki, a cégek fizetik a számlák értékének közel 30 százalékát. Hasonló az arány a mobiltelefonok körében is: jóllehet csak minden hetedik dolgozónak van vállalati telefonja, ezen előfizetések adják a számlák értékének 13 százalékát.

A kutatás rávilágít, hogy bár a távközlési kiadások a cégek ráfordításainak jelentős részét teszik ki, a vállalatok 87 százaléka a költségvetésében ezeket nem tervezi külön. A vizsgált vállalati szegmensben jelenleg 600 ezer személyi számítógépet használnak, ami azt jelenti, hogy a dolgozók 29 százalékának asztalán áll egy PC. Kimutatható trend viszont, hogy egyre növekszik a számítógépes hálózatok szerepe: a vállalatok 48 százaléka már egységes központi rendszert épített ki, 5 százalékuk pedig több kisebb hálózatot üzemeltet.

Hangsúly a minőségen

Telítődési szakaszba jutott a vállalati internetcsatlakozások kiépítése, állítja a felmérés, így a továbbiakban a cégek már a meglévő lehetőségeik minőségi javítására fektetik a hangsúlyt. Az idén áprilisban vizsgált vállalati körben mintegy 70 százalékos volt az internetelterjedtség, ami decemberre várhatóan 80 százalékra nő. Az internetkapcsolattal rendelkező vállalatok 45 százaléka már rendelkezik honlappal, ez az arány azonban a teljes vállalati szférára kivetítve csak 32 százalékot ér el, így napjainkban mintegy 9910 magyar vállalati weblap található az interneten. A kutatás szerint a saját weboldallal még nem rendelkező vállalatok mintegy fele az idei évre tervezi honlapjának megjelenítését.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36