A külső körön akarja leelőzni a Google az Android 3.0-val (és majd utódaival) az Apple-t
Az Android tabletek mércéje, összehasonlítási alapja még egy jó darabig az iPad és az Apple által megteremtett alkalmazási környezet (az iOS operációs rendszerrel, az AppStore-ral, a magukat frissítő alkalmazásokkal) lesz, nem véletlen, hogy a Google sem csupán a 3.0 (Honeycomb) verzió újdonságairól, hanem alkalmazás-áruházról (Android Market) és fejlesztőknek szóló szolgáltatásokról is beszélt, amikor tegnap felvázolta a jövőt. Ebben a jövőképben azonban az első hely - értelemszerűen - nem az Apple-é.
A bejelentett újdonságok közül a leglényegesebb talán a „holografikus” felhasználói felület, amely kicsit bonyolultabb az iPad-énél, a tableteket hasonlatosabbá teszi a gadgetekkel gazdagított PC-s képernyőkhöz, de éppen ezzel válik a navigáció sokrétűbbé, a felhasználói interfész személyre szabhatóvá.
Az új verzióban finomították a multitasking kezelést, és beépítettek néhány Google-szolgáltatást alapfunkciónak, ilyen a Gmail, a Google Talk (akár videótelefonálással), az e-könyv áruház, a Google Maps. Újra tervezték a billentyűzetet is, hogy a szöveg beírása gyors és pontos legyen. Új billentyűk is bekerültek a virtuális tasztatúrába, mint például a Tab billentyűt, amelyek révén gazdagabb és hatékonyabb a szövegbevitel. Egyszerűen hívhatók elő a speciális karakterek, vagy válthatunk át élőbeszédes szövegbevitelre.
A böngésző új funkciói segítségével hatékonyabban lehet navigálni. Egy új, "inkognitó" mód lehetővé teszi anonim böngészést.Könyvjelzők és az előzmények bemutatása segíti a visszatérést egy-egy oldalhoz, és szinkronizálhatók is az adatok a PC Google Chromjával. Javították a szövegkijelölést és a szövegmásolást is.
Az újdonságok egy részénél már érezhető, hogy a Google nem csupán egy iPad-szerű szolgáltatást, hanem egy ma még csak apróságban eltérő, de később egyre erőteljesebben önálló utat bejáró alternatívát kíván kínálni, ami végül is jó stratégia, ha nem akarja, hogy az Androidos tableteket mindenki örökké az iPadhez hasonlítsa.
Kapcsolódó cikkek
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Samsung Galaxy S III: kerámia ház, 4,8 hüvelykes Full-HD képernyő, Android ICS és négy mag
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- ZTE Era – Tegra 3 és Ice Cream Sandwich 7,8 milliméterben
- Bemutatkozott a HTC One sorozat: One X, One S és One V [Frissítve]
- A Sony bemutatta az Xperia P és Xperia U okostelefonokat
- Samsung Galaxy Beam – Projektor a mobilban
- Bemutatkozott a tízhüvelykes Galaxy Tab 2
- Strapabíró, ultravékony és olcsó tablettel is készül a Toshiba
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.