Elektronikus piactér magántenderekhez: Hol vegyek autót?
Az autópiacon ma még (de az is lehet, hogy egyre inkább) az ár a döntő tényező: a vásárlók mind nagyobb energiát fektetnek a legjobb ajánlat megtalálásába, miközben a kereskedők számára is egyre nehezebb fizető ügyfélre találni. Ezt teszi egyszerűbbé egy újonnan indult elektronikus piactér, a Holvegyekautot.hu, ahol bárki online tendert írhat ki az új autó vásárlására. A potenciális ügyfelekért a kereskedők nyílt versenyben küzdhetnek meg.
Több kutatócég adatai szerint növekedésnek indult a Magyarországon forgalomba helyezett gépkocsik száma, ez azonban ez még nem feltétlenül jó hír az autókereskedőknek, hiszen a válság miatt a vevők még a korábbinál is jobban figyelnek az árakra. Az emberek minél szélesebb körben igyekeznek megtalálni a lehető legkedvezőbb ajánlatot – ezt bizonyítja a Nielsen felmérése, amely szerint a magyar internetezők 41 százaléka tájékozódik autóvásárlás előtt a világhálón.
Ez a piaci helyzet hívta életre a http://holvegyekautot.hu oldalt, ahol mindenki számára adott a lehetőség, hogy tendert írjon ki akár egyetlen egy új autó beszerzésére. A magánszemélyek vagy akár cégek ajánlatkérése automatikusan eljut az adott márkában regisztrált autókereskedőkhöz. Ezek után a kereskedők egy tiszta és nyílt verseny keretében saját értékesítési lehetőségeiket mérlegelve versenyezhetnek a vásárlóért.
„A rendszer használata mindkét félnek előnyös, hiszen a vásárló a legjobb piaci ajánlatok közül választhat – akár országos szinten ajánlatokat kérve - anélkül, hogy egyesével kellene tárgyalnia minden kereskedővel. A forgalmazók ugyanakkor konkrét ajánlatkéréseket kapnak anélkül, hogy újabb és újabb értékesítőket alkalmaznának az eladási lehetőségeik megsokszorozásához, ami a mai piaci helyzetben felbecsülhetetlen érték” – mondta Sáry András, a Holvegyekautot.hu oldalt üzemeltető SaveMax.me Kft. ügyvezetője. A szakember korábban a Sixt Magyarország kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere volt, így első kézből ismeri a hazai autópiacot.
Az oldalon nem csak márka alapján lehet ajánlatot kérni, hanem a legfontosabb paraméterek (például ár, felszereltség, karosszéria, hengerűrtartalom, üzemmód, stb.) figyelembevételével is, így a kevésbé konkrét elképzelésekkel rendelkezők több márkát - és ezáltal: több üzleti ajánlatot - hasonlíthatnak össze.
„Az oldalon már 35 nagy autókereskedés regisztrált, így az érdeklődők - egyebek mellett - olyan neves autókereskedőktől kahatnak ajánlatot, mint a Petrányi, a Wallis, az Ivanics, a Császár, a Baumgartner vagy a Fábián. A regisztrált kereskedések száma folyamatosan nő, így a vásárlók ajánlatkérése is egyre több kereskedéshez jut el, ami azt eredményezi, hogy pár kattintással egy tenderre akár 10-15 autószalon is ajánlatot adhat. Ezeket a rendszer segítségével a felhasználó könnyedén összehasonlíthatja, és a számára megfelelőket meg tudja versenyeztetni egymással” – mondta Sáry András. A Holvegyekautot.hu üzemeltetői csak elismert, átlátható kereskedelmi gyakorlatot folytató partnerek ajánlatait közvetítik, de a rendszer működési elvei is garantálják a tisztességes és nyílt versenyt. A kereskedők ugyanis - mint bármely nyílt, tárgyalásos tenderen - értesítést kapnak, ha az övéknél alacsonyabb ajánlatot tett valaki, így össze tudják hasonlítani a versenyben résztvevő többi ajánlattal a sajátjukat, és újra mérlegelhetik a kedvezmények mértékét.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: hárman fellebbezték meg a 900-as tender eredményét
- Öt pályázó jelentkezett a 26 GHz-es sáv elnyerésére
- A Magyar Telekom 2 db 1 MHz szélességű frekvenciablokkot nyert a 900 MHz-es frekvenciaárverésen
- Az NMHH hosszabb felkészülési időt biztosít a 900 MHz-es frekvenciaárverés résztvevőinek
- Hatmillió eurós tendert nyert a GTS Central Europe
- Árverésen értékesítik a 900-as sávot
- A Magyar Telekom fél áron nyerte a HM mobil tenderét
- A Telenor nyerte a második szerb vezetékes távközlési koncessziót
- A becsült díj feléért jutott mobil távközlési szolgáltatáshoz a HM
- Eredménytelenül zárult a MÁV távközlési tendere
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.