Növekszik az Astra lefedettsége
A SES ASTRA, a SES egyik leányvállalata bejelentette, hogy kiterjesztette technikai lefedettségét Európa-szerte és műholdas flottájával jelenleg mintegy 135 millió TV-vel rendelkező háztartásba ér el Európában és Észak-Afrikában, mely az összes előfizetés több mint felét jelenti e régiókban. A SES ASTRA Satellite Monitor nevű éves piackutatási tanulmánya, mely 35 országban vizsgálja a televíziós lefedettséget, az ASTRA folyamatos növekedését mutatja minden platformon és terjesztési módon a direkt műholdas vételtől kezdve (Direct-to-Home, DTH) a HD-n át az IPTV-ig (TV DSL-en keresztül). A tanulmány szerint az ASTRA továbbra is a legjelentősebb HD szolgáltató Európában.
A SES ASTRA szolgáltatásait jelenleg a 20 millió HDTV-s előfizetéssel rendelkező háztartásból 16 millióban használják. Műholdjain keresztül a vezető műsorszolgáltatók több mint 200 HD csatornája érhető el. Az IPTV növekvő piacán – mely telekommunikációs hálózatokon keresztül juttat el televíziós szolgáltatásokat Internet Protocol (IP) formátumban – a SES ASTRA szintén vezető pozícióba került, mint technikai szolgáltató. A legújabb piackutatások szerint az ASTRA műholdjai az IPTV előfizetéssel rendelkező 12 millió háztartásból közel 10 milliót látnak el.
Az összes különböző megoldás közül a műholdas a legkiterjedtebb digitális infrastruktúra, mely 75 millió háztartást lát el szolgáltatásokkal, 95 százalékos digitalizáltsági rátával. Ezzel szemben a digitális kábelszolgáltatásoknál az elért 29 millió háztartásban csak 42 százalék a digitalizáltsági arány. Ebből is látszik, hogy majdnem minden második háztartásban, ahol digitális szolgáltatásokat vesznek igénybe, műholdon keresztül érkezik az adás. A 79 millió analóg és digitális előfizetőjükkel a műholdas megoldások folyamatosan erősítik vezető pozíciójukat a 71 millió a kábel tévés háztartással szemben.
A SES ASTRA HD+ szolgáltatása, mely német HD programokat közvetít, szintén jelentős növekedést ért el. A HD+ jelenleg 8 kódolt HD csatornát sugároz és lehetőséget biztosít az összes ingyenes HDTV elérésére is Németországban. HD+ 1,5 millió smart kártyát szállított le műholdvevő gyártókhoz, akik több mint 50 féle HD+ vevőt értékesítettek a piacon. 400 000 példány kelt el ezekből a vevőkből és emellett 100 000 olyan adapter is értékesítésre került, mely lehetővé teszi a HD+ vételét nem HD+ készülékekkel is.
Kapcsolódó cikkek
- Hétmilliárd eurót különítene el az EB a Galileo műholdas navigációs programra 2020-ig
- Masat-1 - Idejének negyedét a Föld árnyékában tölti az első magyar műhold
- Fellőtték Kína saját navigációs rendszerének 11. műholdját
- Masat-1 - Az első magyar műhold a Föld árnyékában halad pályája egy részén
- Masat-1 - Pályára állt az első magyar műhold
- Távérzékelési központot nyit az ENSZ a gyöngyösi főiskolán
- Kiállításon az első magyar műhold ikerpéldánya
- Módosították az első magyar műhold indításának időpontját
- Útra kész Masat-1, az első magyar műhold
- Útnak indulhat Magyarország első műholdja, a Masat-1
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.