Egy e-bolt, amit azzal töltenek fel, ami nincs
Az alig egy hónapja elindított NeedCube.hu weboldal - bár egyelőre még próbaüzemben (Beta) fut - tegnap este már a kétszázadik felhasználóját regisztrálta. A NeedCube nem a kínálat, hanem a kereslet oldaláról közelít az e-kereskedelemhez, ide mindenki azt veszi fel, ami épp nincs neki, (de kellene), vagyis a site az igényeket gyűjti egy csokorba, bízva abban, hogy így a kínálat is egyszerűen rátalál majd a potenciális vevőre.
A bízalom persze nem lenne elég, ahhoz, hogy a kereslet és a kínálat találkozzon, az eladókat a fejlesztők egy értesítőrendszerrel támogatják. A kereskedők, gyártók, szolgáltatók ezen a weboldalon nem indíthatnak hirdetést, de feliratkozhatnak bizonyos kulcsszavakra, s ha ahhoz a kulcsszóhoz kapcsolódó igény jelenik meg a NeedCube.hu-n, akkor az erre feliratkozott eladó automatikusan értesítést kap, s így nagyobb eséllyel létrejöhet az üzlet.
Az elektonikus áruházak többsége az úgynevett B2C (business to consumer) modellre épül, vagyis a termék és szolgáltatók forgalmazói fordulnak kínálatukkal azok fogyasztóihoz, az eladó keresi a vevőt. A NeedCube sajátos C2B megközelítése, vagyis amikor a fogyasztót tálalja a website az üzleti szféra számára, nem teljesen egyedülálló, de mindenképp újszerű az, hogy itt kategóriáktól mentesen fogalmazhatjuk meg igényeinket, nem vagyunk egy adott kérdőív struktúrájába beszorítva. A felhasználónak kötetlen mondatokkal négy kérdést kell megválaszolnia: "Mire van szükséged?", "Mennyi időn belül?", "Milyen árkategóriában?", "Helyileg hol?", egy ötödik az ugyancsak szabadszavas leírás, a többit a rendszer maga végzi el a kulcsszavak kiválasztásával. Persze ettől még itt is igaz, hogy minél pontosabb az igény megfogalmazása (vagyis a "Mire van szükséged?" kérdésre adott válasz), annál nagyobb az esély, hogy gyorsan rátalál a keresletre a kínálat.
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas témák az e-ker. konferencián: mennyiségi kedvezményből közösségi vásárlás
- Közösségi vásárlás, m-commerce: VIII. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
- e-Commerce 2011: konferencia az online kereskedelemről
- 13 stratégia, hogy megtöbbszörözzük weboldalunk látogatottságát
- Két konferencia az online kereskedelemről
- Webshopban is árul a Lindab
- Neten is lehet majd vásárolni a Maestro kártyákkal
- A ma kezdődő kínai újév találkozása az információs társadalommal
- Lendületesen kezdték az évet az online kereskedők
- Egyötödével nőtt tavaly az online-kiskereskedelem forgalma Európában
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.