20 százalékkal nő a felhőszolgáltatási piac
MTI Sajtóadatbank, 2014. szeptember 22. 08:05
Egyre többet költenek felhőszolgáltatásra a vállalatok, az amerikai IHS kutatócég prognózisa szerint az idén világszinten 20 százalékkal nő a piac, s a szolgáltatásra költött összeg elérheti a 174 milliárd dollárt. A prognózisok szerint ez 2017-re 235 milliárd dollárra emelkedhet, ami a háromszorosa lesz a 2011-esnek.
A szolgáltatás felhasználása is jelentős, egy másik kutatócég, a szintén amerikai IDC adatai szerint 2012-ben a lakosság és a vállalatok 1,8 zettabájt - azaz 1800 milliárd gigabájt - adatot tároltak a felhőben, ami az előrejelzések szerint 2020-ra közel 180-szorosára, 320 zettabájtra nő. (Egy zettabájt ezermilliárd gigabájt, 1000 exabájt, s mintegy 250 milliárd DVD adattartalmának felel meg.)
Az Európai Bizottság felmérése szerint mindez azzal is jár, hogy Európában 2,5 millió új munkahely keletkezik, és a kontinens összesített GDP-je 160 milliárd euróval emelkedik.
A magyar piacon felhőalapú szolgáltatásokat nyújtó cégek magyarországi szervezete, az EuroCloud Magyarország Egyesület az MTI-vel az ágazatról közölte: a Google keresőmotorját másodpercenként igénybe vevő 40 ezer ember, a YouTube-ra percenként feltöltött 100 órányi video gazdái vagy a Facebookra belépő napi 829 millió felhasználó mindegyike valójában egy felhőszolgáltatást használ.
Az egyesület közölte azt is, hogy a technológia helyzetéről és jövőbeni fejlődéséről egész napos konferenciát tartanak szeptember 23-án. A közlemény idézi az egyesület elnökét, Bellák Zoltánt, aki elmondta: a látogatók előadások, esettanulmányok és egy kerekasztal-beszélgetés keretein belül ismerhetik meg, hogy miként kapcsolódnak a felhőalapú technológiához a startupok, a versenyképes kis- és középvállalati szektor, a digitális közszolgáltatások, illetve a cloudnak milyen szerepe van az újszerű üzleti modellekben.
Az EuroCloud Europe-ot 2009-ben alapították. Az elmúlt öt évben 30 ország csatlakozott az egyesülethez, ebből 21 országban, köztük Magyarországon alakult helyi szervezet. Az EuroCloud Magyarország Egyesületet hivatalosan 2011-ben jegyezték be.
Az Európai Bizottság felmérése szerint mindez azzal is jár, hogy Európában 2,5 millió új munkahely keletkezik, és a kontinens összesített GDP-je 160 milliárd euróval emelkedik.
A magyar piacon felhőalapú szolgáltatásokat nyújtó cégek magyarországi szervezete, az EuroCloud Magyarország Egyesület az MTI-vel az ágazatról közölte: a Google keresőmotorját másodpercenként igénybe vevő 40 ezer ember, a YouTube-ra percenként feltöltött 100 órányi video gazdái vagy a Facebookra belépő napi 829 millió felhasználó mindegyike valójában egy felhőszolgáltatást használ.
Az egyesület közölte azt is, hogy a technológia helyzetéről és jövőbeni fejlődéséről egész napos konferenciát tartanak szeptember 23-án. A közlemény idézi az egyesület elnökét, Bellák Zoltánt, aki elmondta: a látogatók előadások, esettanulmányok és egy kerekasztal-beszélgetés keretein belül ismerhetik meg, hogy miként kapcsolódnak a felhőalapú technológiához a startupok, a versenyképes kis- és középvállalati szektor, a digitális közszolgáltatások, illetve a cloudnak milyen szerepe van az újszerű üzleti modellekben.
Az EuroCloud Europe-ot 2009-ben alapították. Az elmúlt öt évben 30 ország csatlakozott az egyesülethez, ebből 21 országban, köztük Magyarországon alakult helyi szervezet. Az EuroCloud Magyarország Egyesületet hivatalosan 2011-ben jegyezték be.
Kapcsolódó cikkek
- A SAP története legnagyobb felvásárlásával válik a legnagyobb üzleti cloud szereplővé
- Így akadályozhatjuk meg, hogy a felhő-alapú szolgáltatásokból adataink szivárogjanak ki
- Hat SUSE tanács a privát felhő kialakításához
- Új Canon PIXMA és CanoScan készülékek: nyomtatás felhőből, szkennelés felhőbe
- Megjelent az első, SUSE Cloud-alapú hibrid,felhőmegoldás
- Felhőn száguld az SAP
- 1 terabyte felhőtárhelyet ad a Microsoft
- SAP: teljes pénzügyi megoldás a felhőből
- A SUSE privát felhőben is állja a sarat
- Felhőből is elérhetőek az SAP analitikai megoldásai
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
2024. május 3. 14:41
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció
2024. május 3. 19:59
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
2024. április 20. 11:36