Folyamatos a káosz, mert kész káosz a folyamat?
Az igények gyors változásával és az új technológiák megjelenésével a vállalatok működése egyre összetettebbé válik, és egyre nehezebb átlátni a szervezeten belül zajló folyamatokat. Könnyű elveszni a részletekben, ha minden apróságot külön kell adminisztrálni a cég minden egyes részlegében, a szabadságoktól kezdve az üzleti utazások engedélyezésén át a szoftverfejlesztési ciklusok egyes lépéseiig. A Micro Focus szakértői szerint azonban egy fejlett folyamatkezelő megoldás segítségével könnyen úrrá lehet lenni a káoszon.
Gyakori probléma a vállalatoknál, hogy a kommunikáció és az adminisztráció szinte több időt vesz el, mint maga az érdemi munka. A Micro Focus adatai szerint az alkalmazottak a vállalatoknál átlagosan több mint 12 órát töltenek havonta a különböző táblázatok frissítésével, egyesítésével és javításával. A munkavállalók 80 százalékának problémát okoz, hogy egymásnak ellentmondó táblázatokból kell összesítenie az adatokat, ami a hatékonyság rovására megy, és felesleges munkával jár. Emellett egy átlagos munkavállaló átlagosan több mint heti 11 órát tölt az e-mailek olvasásával és megválaszolásával, a személyes megbeszélések pedig szintén komoly időmennyiséget emésztenek fel.
A szervezetek nagy része tisztában van ezekkel a problémákkal, ezért egyre többen alkalmaznak olyan eszközöket, amelyek az üzleti folyamatok követését hivatottak segíteni. Ezzel azonban az a nehézség, hogy sok helyen több különféle folyamatkezelő rendszert alkalmaznak a különböző ügymenetekhez, amelyeket külön-külön frissítenek, ez pedig újfent felesleges adminisztrációt igényel, és a hibázási lehetőségek számát is növeli. Az ideális megoldás egy olyan fejlett rendszerben rejlik, amely minden műveletet, sőt minden egyéb process management rendszert egy helyen képes kezelni.
Mint a „nagyok”
Pontosan ezt teszi lehetővé például a Micro Focus Solutions Business Manager, amelyet az üzleti és informatikai munkafolyamatok, illetve a DevOps-műveletek átfogó kezelésére alakítottak ki, és számos különféle rendszerrel integrálható, ezért segítségével egy helyen kezelhető minden folyamat. A megoldás hatékonyan összehangolja és automatizálja a műveleteket, és átláthatóságot biztosít a teljes szervezet felett, beleértve az üzleti és IT-üzemeltetési részlegeket, valamint a szoftverfejlesztési életciklusokat is.
A testre szabható eszköz segítségével egyszerűen használható folyamatkezelő alkalmazások alakíthatók ki rengeteg különféle terület menedzselésére, a szabadságok kérvényezésétől és nyilvántartásától kezdve a céges utazások engedélyezésén át az alkalmazottak felvételéig és értékeléséig vagy éppen az alvállalkozók kezeléséig.
A szoftvert az eBay is sikerrel alkalmazza fejlesztési metódusainál, ahol különösen nagy szükség van a biztonságos változáskezelési folyamatokra, hiszen egyetlen apró módosítás több ezer más cégre és több százezer más emberre is hatással van. Ezért szigorúan ellenőrzött lépéseken keresztül zajlik az újonnan írt kódok bevezetése a rendszerbe: a fejlesztőknek minden esetben előzetesen kérvényezniük kell feletteseik jóváhagyását. Mivel a Micro Focus eszköze jól összefogja és gördülékennyé teszi ezeket a kéréseket és jóváhagyásokat, jelentősen lerövidítette a vállalatnál az engedélyezésre fordítandó időt, és drasztikusan csökkent a nyitva maradt kérelmek száma is.
Mindent egy helyen
Egy ilyen fejlett megoldás segítségével automatizálhatók a műveletek, és kizárhatók a kézi folyamatok. Ezek az eszközök általában nemcsak asztali gépekről, de mobil készülékekről is elérhetők, és valós idejű értesítések, illetve riasztások küldését is lehetővé teszik, ami felgyorsítja a jóváhagyást.
A Micro Focus megoldása jól skálázható és testre szabható, mind a funkciók, mind a megjelenítés tekintetében, ezért bármilyen vállalat számára ideális választás. Egyszerűen biztosít pontos rálátást a különféle műveletekre, és sokoldalú együttműködési lehetőséget kínál a csapattagok és minden más, a folyamatokban érintett személy számára.
Az eszköz segítségével átfogó jelentések is készíthetők, amelyek teljes képet adnak a teljesítményről, és segítenek az esetleges hibák, szűk keresztmetszetek vagy lassító tényezők feltárásában. Az optimalizált folyamatoknak köszönhetően a költségek csökkennek, miközben a biztonság nő és a compliance előírások teljesítése is egyszerűbbé válik.
Kapcsolódó cikkek
- Eaton Galileo 10.2 – HTML-ismeretek nélkül is használható webes vizualizációs alkalmazás
- Világi (arc)hívságok
- Biztos, hogy a 6 milliárdos bírság nem érinti az Ön cégét?
- Eaton nyomógomb-konfigurátor
- ZEN füleinknek… és vállalati eszközeinknek
- Magyar nyelvi fejlesztések II–III. (kivonat)
- Fujitsu: a mainframe-ek a digitális átalakulás motorjai lehetnek hosszú távon
- Magyar innováció a LibreOffice 6.0-ban
- Megjelent az AIDA64 5.95
- Megjelent az OTRS 6 első béta kiadása
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.
Jön az év legnagyobb innovációs és startup fesztiválja
A 2015-ben indult Startup Safari Budapest hazánk egyik legnagyobb startup konferenciájaként idén ismét megnyitja kapuit, június 11-én 12 helyszínen közel 100 előadással és interaktív programmal várja az érdeklődőket, melynek során számos hazai szakember mellett nemzetközi előadókkal élőben is lehet majd találkozni és kérdezni tőlük. Nemcsak üzleti, hanem mélyebb technológiai és innovációs témákkal foglalkozik az esemény, angol és magyar nyelven egyaránt.
Teljes mértékben napenergiával működtethető a Lenovo üllői gyárának innovációs központja
Új, a nagy teljesítményű számítástechnikai (HPC) innovációkat ellátó napelemeket telepített a Lenovo üllői gyártóüzeme. A vállalat 2023 októberében átadott létesítményében működő globális innovációs központja ezáltal azt is biztosítja, hogy az ügyfelek 100%-ban napenergiával tesztelhessék a HPC-munkaterhelést.
Így működnek majd a távfelügyelt boltok
A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.