TikTokon kampányol az online bántalmazás ellen az UNICEF Magyarország
Kampányt indít az UNICEF Magyarország az online bántalmazás visszaszorítása érdekében. Az Együtt a sértő hangok ellen címet viselő innovatív program időzítése nem véletlen: a cyberbullying elleni világnapon, június 18-án indult kampány aktualitását adja az is, hogy nemzetközi becslések alapján az elmúlt hónapokban akár 70%-kal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Ahogyan a járvány nyomán az élet egyre több területén az online térre tolódott a hangsúly, úgy vált egyre több gyerek a cyberbullying áldozatává.
A Z-generáció tagjait elérő és bevonó kampánnyal az UNICEF Magyarország egy számára új felületen, a TikTokon mutatkozik be. Az Együtt a sértő hangok ellen kampány arca és hangja B. Nagy Réka énekesnő, aki Valahol című számát is felajánlotta a cél érdekében. A formabontó kezdeményezésben több, a TikTokon ismert fiatal netes sztár vállalt szerepet, hiszen ők tudják a leghitelesebben megszólítani saját kortársaikat. A kampányvideóban saját koreográfiával szereplő Whisperton és más TikTok-influenszerek arra kérik követőiket, hogy ők is lépjenek fel a netes bántalmazás ellen.
A rendhagyó kampányt kifejlesztő feat. ügynökség egy kreatív hangsávot dolgozott ki, amelynek felhasználásával bárki elkészítheti saját, glow up felépítésű TikTok-videóját. Az @unicefhungary TikTok csatornáján elérhető hangsávban a kezdetben hallható, a közösségi médiában legjellemzőbben előforduló bántó megjegyzések, sértő hangok helyét egy lendületes, erőt adó dal veszi át. Így a kampányhoz csatlakozó fiatalok egy hirtelen váltással érzékeltetni tudnak két különböző lelkiállapotot: a bántalmazott, majd a bullying ellen fellépő, segítséget kérő vagy nyújtó érzelmeit, hangulatát. A kampány kreatív, inspiráló módon mutatja meg: a bántó kommentek ellen együtt felléphetünk, és mindig van hová fordulnunk segítségért.
„A cyberbullyingot a lehető legkomolyabban kell vennünk, hiszen a kortárs bántalmazás jelentős része online csatornákon történik, és a legtöbb fiatal teljesen védtelen az ilyen bántások ellen, amelyek súlyos károkat okoznak az életükben. A fiatalok körében népszerű platformot választottunk, így közvetlenül érhetjük el őket a kedvenc influenszereik segítségével. Nem mellesleg a TikTokon is rengeteg bántalmazás történik, így jelen kell lennünk, ha fel akarjuk venni a harcot a jelenséggel” – mondta el Szlankó Viola, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője.
A kampány nemcsak az online bántalmazás jelenségére hívja fel a figyelmet, hanem arra is, mennyire fontos a segítségkérés. Barátok, családtagok, pedagógusok egyaránt képesek támogatni az áldozatokat. A kampány célja az UNICEF HelpApp applikációjának népszerűsítése is, amely a közelmúltban újult meg. Az ingyenes app segítségével a fiatalok válaszokat kaphatnak az online és offline bántalmazással kapcsolatos kérdéseikre, azonnali segítséget kérhetnek, és megtanulhatják a helyzetek kezelésének erőszakmentes módját is.
„Ez a kampány, amely a fiatalokat a számukra releváns felületeken szólítja meg, egy integrált program része. Cyberbullying elleni programunk következő szakaszában a szülőket és a pedagógusokat is szeretnénk elérni. A bántalmazás jelei nem mindig egyértelműek, mint ahogyan az sem, hogy mit tehetünk ilyenkor magunkért, egymásért. Az UNICEF Magyarország egész évben kiemelt figyelmet fordít a gyerekek és fiatalok mentális egészségének megőrzésére, hiszen a pandémia árnyékában és a bántalmazások elszaporodásával komoly veszély fenyegeti ezt a korosztályt” – mondta Mészáros Antónia, az UNICEF Magyarország ügyvezetője.
A kampány támogatója a Magyar Suzuki Zrt.
„A Magyar Suzuki minden nap tesz azért, hogy biztonságban lehessünk az utakon. A gyártás során és az elkészült autók szempontjából is első számunkra a biztonság. Mindemellett úgy gondoljuk, hogy a felelős viselkedés a legjobb biztonsági öv az élet minden területén. Ennek a magatartásnak a kialakulása pedig nemcsak az utakon, hanem otthon, illetve egyre inkább az online térben kezdődik. A legtöbb veszélyforrás tudatos hozzáállással megelőzhető. Ezért támogatjuk immár második éve az UNICEF gyermekbántalmazás elleni kampányát” – indokolta Bonnár-Csonka Zsuzsanna vállalati kommunikációs vezető a Magyar Suzuki kiállását az ügy mellett.
Kapcsolódó cikkek
- Mobillal a gyermekbántalmazások ellen
- Az internetes zaklatások ötöde a közösségi médiában történik
- Tudatos tartalomkészítéssel- és fogyasztással a zaklatás ellen
- Már gyermekeink internetes zaklatására is köthetünk biztosítást
- UNICEF útmutató gyerekeknek és szülőknek
- UNICEF Magyarország HelpApp – Azonnali segítség telefonnal
- Kutatás: előbb posztolunk temetésről, mint a hálószobából
- Netes zaklatás elleni programot indít az UNICEF Magyarország
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
Sportfogadásban lett sikeres a profi ladbarúgó, aki saját platformot hozott létre
17 évig volt profi labdarúgó Csépányi Gábor, aki ma már a sportfogadás területén működik sikeresen. Saját fejlesztésű platformjaimmár milliárdot képviselő üzlet, amellyel most nemzetközi vizeken is bizonyít.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.