Az Alstom digitális jelző- és biztosítóberendezéseket szállít Görögországba
Az Alstom, az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezetője, vegyesvállalatán, az Avaxon keresztül 41 millió eurós szerződést írt alá Görögországban az Ergose-zal*. A modernizációs projekt része a jelző- és biztosítóberendezési rendszer kiépítése, a részleges villamosítás és vágányfelújítás az észak-görögországi Thesszaloniki–Idomeni fővonal 70 km-es szakaszán.
Az Alstom feladata lesz az ECTS 1 szintű Atlas 100 vonali megoldás, valamint a Smartlock 400 + MooN elektronikus biztosítóberendezések, a bel- és kültéri egységek (tengelyszámlálók, jelzőberendezések, váltók) kifejlesztése, szállítása, üzembe helyezése, tesztelése, továbbá Thesszalonikiben, az ország legnagyobb és legforgalmasabb vasúti csomópontjában az Iconis digitális vasúti forgalomirányító megoldás üzembe helyezése. A modernizált vonalon a személyszállító szerelvények sebessége elérheti a 160 km/órát. A projekt kivitelezése három évet vesz igénybe és további három év jótállást foglal magában.
„A korszerű jelző- és biztosítóberendezések szállítása e fontos görögországi vasútvonalra megerősíti régóta őrzött pozícióinkat ezen a piacon. A projekt lezárultával felgyorsulhat a Görögország, valamint Közép- és Nyugat-Európa közötti vasúti forgalom” – mondta Stavros Vlachos, az Alstom Görögországért és Nyugat-Balkánért felelő ügyvezető igazgatója.
E vonal része a Közép-Kelet-Európa egyik fő árufuvarozási folyosójaként ismert, Thesszalonikit Budapesttel összekötő X. páneurópai folyosónak, amely Észak-Macedónián, Szerbián és Magyarországon halad át. A vonal a hazai áruszállítás számára kiemelten fontos, hiszen a jelenleg fejlesztés alatt álló Budapest-Belgrád vonal folytatása a pireuszi kikötő felé, valamint része annak a folyosónak, amelyen a kínai áruszállítás jelentős része zajlik.
Az ETCS (European Train Control System) az Európai Vasúti Forgalomirányítási Rendszer (ERTMS) jelző- és vezérlőeleme. Ez biztosítja az átjárhatóságot és a határokon átnyúló beavatkozás lehetőségét, a megnövelt vonalkapacitást, valamint az utasok nagyobb biztonságát és gyorsabb utaztatását.
Az Alstom több mint 120 ETCS fővonali projektből álló portfólióval rendelkezik világszerte. Az Alstom ETCS-megoldása, az Atlas, bevált csomagot kínál teljes mértékben interoperábilis berendezésekkel, míg az Iconis irányítóközponti megoldása a forgalmas vasútvonalak hatékonyságának növelését célzó digitalizációs folyamat középpontjában áll.
Több mint 40 éves görögországi jelenléte során az Alstom sikeresen vállalt részt az ország legnagyobb közlekedési infrastruktúra-építési projektjeiben, beleértve az athéni metró 2-es, 3-as vonal és az athéni elővárosi vasútvonal kiépítését, valamint a 3-as metró Pireuszig tartó meghosszabbítását. Ugyancsak az Alstom szállította Athén 25 darab újgenerációs Citadis X05 villamosát. 2021 júniusában írták alá az Alstom részéről az athéni 4-es metróra vonatkozó szerződést, amely Európa egyik legnagyobb kulcsrakész projektje lesz.
___________________
* Az ERGOSE SA a görög nemzeti vasúttársaság, az OSE leányvállalata, amelyet 1996-ban alapítottak az OSE Beruházási Programja projektjeinek menedzselésére, különös tekintettel az Európai Uniós programok által társfinanszírozott projektekre.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.