Jövőt idéző válaszok egy gyorsan változó világ kihívásaira: megnyílt a FutureZone3.0
A virtuálisan és fizikailag is megtapasztalható bemutatóterem mellett innovációs- és tudásközpontként működik a hivatalosan tegnap elrajtolt FutureZone3.0 a Magyar Telekom székházában. A T-Systems és a Cisco 12 éves együttműködésének fő célja a legizgalmasabb technológiák megoldás-orientált integrációja egy felhőalapú és a konnektivitásra építő világban.
Új szintre lépett a T-Systems Magyarország és Cisco által 2010 nyarán elindított FutureZone. Jól mutatja a Cisco innovatív, legmodernebb technológiáin alapuló kezdeményezés úttörő jellegét, hogy fókuszterületei között már bő egy évtizeddel ezelőtt megtalálható volt a felhőalapú környezetben megvalósított kommunikáció, a távmunka megkönnyítése, vagy az IT-biztonság.
„A különböző technológiák integrációjának szándéka már a FutureZone első, a T-Systems jogelődjeként ismert KFKI Rendszerintegrációs Zrt. Hun utcai telephelyén megvalósított változatánál is jelen volt, és azóta is elkíséri ezt a kezdeményezést” – idézte fel a kezdeteket Dalos Ottó, a Cisco ügyvezető igazgatója. Emlékeztett rá, hogy a két cég, illetve jogelődjeik együttműködése is hasonló szellemben indult a vezetékes internetszolgáltatás magyarországi kiépítésének nyitányával párhuzamosan: a Cisco kifejezetten IP-alapú termékfejlesztéshez állított fel csúcstechnológiás labort 2001-ben a Matávnak, hogy az internetes technológiákkal kísérletezhessen közös kiválósági központjukban.
„A kezdetek óta rendkívül szoros az együttműködésünk a Cisco Systems Magyarországgal, aminek középpontjában ügyfeleink állnak, együttes erővel biztosítjuk számukra a legújabb, innovatív technológiák élvonalát.” – mondta el Gonda Gábor, a Magyar Telekom Vállalati szolgáltatások vezérigazgató-helyettese. Hasonló koprodukcióban jött létre a T-Systems Magyarország Budafoki úti irodaházában a FutureZone2.0, ebben – az egyre népszerűbb cloud technológiák gyakorlatba ültetése mellett – a hálózati sérülékenységek kezelésével, és az e-health és az energiamenedzsment új lehetőségeivel is kiemelten foglalkoztak.
Az idén 21. évfordulójához érő együttműködés aktuális eredménye a FutureZone3.0. Noha alapfeladatát tekintve ez egy, a technológiai újítások bemutatására szolgáló, látványelemeiben letisztult, háttérinfrastruktúrájában a kor elvárásainak maximálisan megfelelő környezet, valójában ennél sokkal több. „Egyszerre szeretnénk exkluzív találkozási pontként, valamint innovációs- és tudásközpontként működtetni, amelyben a Cisco és a T-Systems szakértői már a jövő technológiáin gondolkoznak” – fogalmazott a megnyitón Gonda Gábor, aki szerint az üzleti és technológiai középpont megteremtése egyértelmű elvárásként fogalmazódott meg a folyamatosan megújuló iparági trendek és az ezekkel együtt változó ügyféligények eredőjében.
A szoftveralapú megoldások széles tárházát felvonultató új bemutatótérben testközelben mutatják az ügyfeleknek és a partnereknek a T-Systems Cisco-val közösen kialakított technológiai újításait, akár virtuálisan is. Utóbbi nemzetközi ambíciókat is tartogat a kezdeményezésnek, amelyet software defined networking (SDN) tudásközpontként is használni szeretnének. A vállalati hálózatok új evolúciós lépcsője nem csupán dinamikusabb és hatékonyabb konfigurálást tesz lehetővé a jobb hálózati teljesítmény és a megbízhatóbb felügyelet érdekében, hanem a felhőalapú megoldásokhoz is könnyebben alkalmazkodik, mint a hálózatkezelés hagyományos eszközei.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatja a 4 napos munkahét tesztelését a Magyar Telekom
- Ötödik éve a Magyar Telekom a legvonzóbb munkahely a telekommunikációs szektorban
- A Magyar Telekom 2022. harmadik negyedéves eredményei
- A Telekom ügyfelei már Szlovákiában is élvezhetik a VoLTE szolgáltatást
- Hogyan tudjuk felkészíteni gyermekeinket a holnapra?
- Gyerekszobától a tanteremig – Két nap a digitális tudatosságért
- Gyorsítósávon az önvezetés felé
- Mesterséges intelligenciával ismerkedtek a jövő női mérnökei a Telekom székházban
- Privát mobilhálózatok az Ipar 4.0 törekvések szolgálatában
- IoT megoldásokkal készül a Telekom Csoport az 5G ipari alkalmazására
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.
Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
A világon elsőként a felső-ausztriai Laakirchenben, az autópálya melletti OMV-töltőállómáson helyezték mindennapos üzembe a Siemens e-kamionok tankolására is alkalmas új csúcstöltőjét.
Ezeket a munkaköröket válthatja ki a magyar cégeknél a mesterséges intelligencia
Az elmúlt években figyelemreméltó fejlődésen ment át a mesterséges intelligencia, ami mára valamilyen formában szinte minden felhasználóhoz eljutott. Persze, ahogy az a nagy technológiai áttörések esetében lenni szokott, az MI megítélése is meglehetősen vegyes, valamint arról is megoszlanak a vélemények, hogy milyen gazdasági következményeket hoz magával és milyen hatással lesz a munkára.