Figyelemfelhívó plakátokon biztatják segítségkérésre a gyermekeket
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! Ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolgálata, az Internet Hotline és a Belügyminisztérium (BM) Integrált Jogvédelmi Szolgálata közösen dolgozott ki. A figyelemfelhívó plakátokkal közel 4500 köznevelési intézmény diákjait szólítják meg a szervezetek. 2023. november 15-én mutatta be a sajtó munkatársainak dr. Rétvári Bence miniszterhelyettes, dr. Novák Krisztina jogvédelmi biztos, valamint Aranyosné dr. Börcs Janka, az NMHH főigazgatója.
Mind az NMHH által fenntartott online segítségnyújtó szolgálat, az Internet Hotline, mind a BM Integrált Jogvédelmi Szolgálata célul tűzte ki a gyermekek védelmét, hogy az őket ért sérelmes helyzeteket minél gyorsabban orvosolják és a leghatékonyabb segítséget ajánlják, ki-ki a maga eszköztárával élve.
A társadalom minden tagjának felelőssége, hogy a gyermekeket az online térben is megvédje. A két szervezet közötti, 2023 augusztusa óta fennálló együttműködést az a közös küldetés hívta életre, hogy a gyermekek számára valódi védőhálót tudjanak biztosítani. Ennek első eleme a most induló plakátkampány, amellyel a gyermekeket szeretnék elérni: tudatosítani bennük, hogy az őket megillető jogok online is érvényesek és biztatni őket arra, hogy bátran merjenek kérdezni, szólni, jelezni, ha úgy érzik, bajba kerültek vagy sérelem érte őket a digitális térben. A fiatalok azonban csak akkor tudják azonosítani a veszélyes online helyzeteket, valamint akkor képesek felismerni, hogy mikor lenne érdemes egy felnőtthöz vagy egy segélyszolgálathoz fordulniuk, ha tisztában vannak a jogaikkal és azzal, hogy ezek online is megilletik őket.
A plakátok nyolc pontban hívják fel a figyelmet az online visszaélés alapjául szolgáló helyzetekre, így többek között azt erősítik a gyermekekben, hogy senki nem bánthatja őket, még online sem, senki nem közösítheti ki őket, hiszen mindannyian egyformán értékesek, és senki nem kérhet tőlük olyat, például intim felvételt, ami számukra kellemetlen vagy amit nem akarnak megtenni. Az Internet Hotline tapasztalatai szerint ezek mind-mind olyan szituációk, amikkel a gyermekek rendszeresen találkoznak, és létfontosságú, hogy tudják, nincsenek egyedül, bátran kérhetnek segítséget.
Mindkét szervezet bízik abban, hogy a plakátokon szereplő üzenetek beépülnek a gyermekek mindennapjaiba – akár szünetről szünetre, akár a büfében sorban állva vagy az aulában gyülekezve – eljutnak a gyermekekhez, hogy később, ha tényleg baj van, ha segítségre van szükségük, már tudják, hogy láttak egy plakátot, olvastak egy üzenetet, amiből bátorságot meríthetnek, így találva megoldást problémájukra az IH és az IJSZ munkatársainak segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- Mást bántani nem menő címmel jelent meg az NMHH új kiadványa
- Black Friday és karácsony – mire figyeljünk az online vásárlásnál?
- Az NMHH kiadta az idei Médiapiaci Jelentését
- Újabb eljárást indít a Médiatanács a Rádió 1 szolgáltatójával szemben
- Hazánkban is egyre elterjedtebb csalási módszer a phone number spoofing
- Digitalizáció a nyelvtanulásban: a tanári jelenlét még mindig elengedhetetlen a sikerhez
- Tízből négy magyar az online filmekkel és sorozatokkal kapcsolódik ki
- Lejárt a felkészülési idő, ideje megfelelni a DSA-nak
- Az NMHH Internet Hotline-ja megjelenik az ENSZ Menekültügyi Főbiztossága kiadványaiban
- A Médiatanács jelzésére intézkedett a holland társhatóság
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.