A Nokia az adatszolgáltatások fellendülését várja

Tóth Kristóf, 2002. június 2. 20:15
A finn Nokia Corp. várakozásai szerint a drót nélküli adatszolgáltatások piaca az elkövetkező években ugrásszerű növekedésen fog átmenni, és a jövőben a mobilkommunikációs szolgáltatások jóval nagyobb részét képviseli majd.
A világ legnagyobb mobiltelefon-gyártójánál úgy vélik, az adat-alapú szolgáltatások, amelyek 2001-ben még a mobilkommunikációs piac alig 7 százalékáért voltak felelősek, 2006-ra már a piac 35 százalékát fogják kitenni.

Egy napokban megtartott tájékoztatón a finn óriáscég képviselői elmondták, hogy a társaság 2006-ra 280 milliárd eurós, vagyis 262 milliárd dolláros éves piaci összbevételre számítanak a mobiltelefonos adatszolgáltatásokból. A beszéd-alapú mobilszolgáltatások éves piaci összértéke ekkor hozzávetőleg 530 milliárd euró lesz - mondta Pekka Ala-Pietila, a Nokia elnöke. "A japán mobilszolgáltatók már érzékelik az adat-alapú szolgáltatások részesedésének növekedését, amely alátámasztja a mi általános elvárásainkat" - mondta Lauri Kivinen szóvivő.

A Nokia előjelzését elsősorban az új, adat-alapú szolgáltatások megjelenésére, illetve az egyre általánosabban elterjedő digitális mobil segédeszközökre, mint például a PDA-kra alapozza. Ala-Pietila elmondása szerint Japánban, ahol a kamerával ellátott mobiltelefonok már meghódították a piacot, a tavaly áprilisi 11 százalékról idén májusra 20 százalékra nőtt az adatszolgáltatások piaci részesedése.

A finn társaság négy fő területet különböztet meg az adat-alapú szolgáltatások körében: a személyek közötti, az információs és szórakoztatási, a tranzakciós, valamint az üzleti szegmenseket. - A négy terület közül várakozásaink szerint a személyek közötti adatszolgáltatások lesznek a legnépszerűbbek - mondta Kivinen. - A felhasználók által készített, saját tartalmak, mint például egy fotó, nagyon ígéretesek lehetnek. Az üzenetküldő szolgáltatások általánosságban rendkívüli népszerűségnek örvendenek - tette hozzá a Nokia szóvivője.

Kivinen szerint emellett a zenei letöltések, az e-mail és tranzakciós szolgáltatások szintén jelentős szerepet tölthetnek be a piacon.

Jelenleg az SMS (rövid szöveges üzenet) szolgáltatás képezi az adatszolgáltatások legjelentősebb részét. A mobilszolgáltatók azonban azt remélik, hogy az új MMS (multimédiás üzenetküldő szolgáltatás) szolgáltatások népszerűek lesznek a felhasználók körében, és ezáltal növelni tudják bevételeiket.

Ami az új, 3G (3. generációs) hálózatokat, valamint a hozzájuk kapcsolódó adatszolgáltatásokat illeti, a Nokia szerint az elhalasztott bevezetések nem befolyásolják a rendszerek majdani sikerét. - A vonzó szolgáltatások mellett az eszközök problémamentes együttműködése, valamint az árak reális szinten tartása szükséges a sikerhez - mondta Kivinen.

Kulcsszavak: adatátvitel Nokia

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59