Kevesebb vezetékes, több mobilelőfizetés
Ugyanebben az időszakban 7,3 millió mobil-előfizetést regisztráltak, ami 231 ezerrel több az első negyedévi adatnál. A KSH jelentése szerint ennek megfelelően tovább nőtt a mobil- és a vezetékes hívások forgalma közötti különbség is.
Az előző év második negyedévéhez képest összesen 1 millió 421 ezerrel, vagyis 24,1 százalékkal nőtt a mobil-előfizetések száma. A növekedés továbbra is elsősorban a feltöltőkártyás előfizetéseknél következett be. Az új ügyfelek 70,6 százaléka választotta ezt a fizetési módot, ám ez az érték alacsonyabb az első negyedév 97,2 százalékánál. A 100 lakosra jutó mobil-előfizetések száma 72,1-re emelkedett a 2002. év második negyedév végi 57,9-ről.
Vezetékes telefonokról 2003 II. negyedévében 880 millió hívást indítottak az internetes hívásokkal együtt, ami 7,8 százalékkal kevesebb, mint az előző év második negyedévében. A helyi hívások száma egy év alatt 9,5 százalékkal csökkent - közölte a KSH.
A vezetékes hívásokon belül a belföldi hívások száma valamelyest csökkent, 435 millióra. A nemzetközi hívások száma 10,9 százalékkal 14 millióra mérséklődött. A belföldi hívásokon belül a mobilhálózatok felé irányuló hívások száma 199 millió volt, 2,7 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakinál.
A vezetékes hálózatokból indított hívások összes időtartama 2 milliárd 497 millió perc volt, 23 százalékkal kevesebb a 2002. II. negyedévinél.
A mobilkészülékekről indított hívások száma viszont 13 százalékkal 1 milliárd 207 millió percre emelkedett az első negyedévhez képest, és 8,2 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát. Az első negyedévhez képest minden területen növekedés volt tapasztalható, éves alapon is csak a hazai vezetékes hálózatba irányuló hívások száma csökkent.
A mobilkészülékekről indított hívások időtartama 1 milliárd 537 millió perc volt, ami 22,8 százalékkal több, mint 2002 azonos időszakában.
A vezetékes hívások átlagos időtartama 2,8 perc volt 2003 II. negyedévében, a mobilhívások átlagosan 1,3 percig tartottak.
A második negyedévben az internetszolgáltatók száma 73 volt, szemben az egy évvel korábban 61-el. A negyedév végére az internet-előfizetések száma meghaladta a 544 ezret, ez 8 százalékkal több az előző negyedévinél és 42 százalékkal a 2002 azonos időszakánál.
Kapcsolódó cikkek
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Bővült a széles sávú internetezők tábora
- KSH: Tovább nőtt a szélessávú internet-előfizetők tábora
- KSH: előretör a mobiltávközlés és a szélessávú internet
- Júniusban csökkent a telefonvonalak és nőtt az ADSL-hozzáférések száma
- Kevesebb telefonvonal, több ADSL-hozzáférés
- 19 ezerrel csökkent a vezetékes telefonvonalak száma
- Több mint 1 millió internet-előfizetés
- Ericsson Szakmai Nap: fókuszban a szolgáltatások
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.