Közel 150 TB adat tárolható a Quantum új termékén
A különböző adattároló megoldások fejlesztésével és gyártásával
foglalkozó Quantum munkatársai hétfőn bejelentették a cég legfrissebb
újdonságát, a Mako kódnevű kazettás adattároló rendszert, mely
vélhetően nem kevés borsot tör majd a konkurens Storage Technology orra
alá.
Michael Hardy, a Quantum egyik alelnöke a bejelentés kapcsán elmondta, hogy az új adattároló rendszer egyik legfontosabb tulajdonsága a modularitás, vagyis a vásárlók lényegében bármikor új részegységekkel bővíthetik a már meglévő alaprendszereket. Hardy elmondása szerint a Mako PX720-hoz négy darab szalagos meghajtót, saját tápegységet, valamint hűtési megoldást tartalmazó speciális kiegészítő csomagok vásárolhatók, vagyis a rendszer skálázhatósága nem hagy kívánnivalót maga után. Amennyiben valaki egy félig felszerelt Makot vásárol, értelemszerűen fele akkora összeget kell csak kifizetnie, mintha egy teljes rendszert vásárolna, a későbbiekben pedig az adott igényeknek megfelelően bővítheti az alaprendszert - nyilatkozta Hardy.
A mostanság egyébként komoly nehézségekkel küzdő vállalat természetesen azokra is gondolt, akik számára esetlegesen kevésnek bizonyulna a Mako PX720 adattároló kapacitása. Ezen vásárlóknak lehetőségük nyílik akár öt Mako rendszer egymással történő összekapcsolására is, vagyis ily módon 100 meghajtóval, 3660 kazettával, valamint 732 TB összkapacitással rendelkező adattároló megoldások hozhatók létre.
A 8 darab meghajtót, valamint 718 kazetta slotot tartalmazó alapfelszereltségű Mako PX720 kereskedelmi ára 223 ezer dollár (50 millió forint), mely ár mintegy húszezer dollárral alacsonyabb a konkurens adattároló rendszerekénél.
Kapcsolódó cikkek
- Újfajta lézerrel 100-szor gyorsabbak lehetnek a merevlemezek
- Szupergyors lézeres merevlemezek
- Már három gyártó szállít 1TB-os merevlemezeket
- 8 GB-os USB-drive a Verbatimtól
- A Samsung 1TB-os merevlemezes meghajtókat szállít
- Függőleges felépítésű Seagate merevlemezek
- 1 terabájtos Philips külső winchester
- 750GB-os merevlemezes meghajtó asztali PC-khez
- 256 GB-os flash SSD a tajvani PQI-tól
- Autós merevlemezek extrém körülményekhez
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.
A Xiaomi publikálta a legújabb ESG jelentését
A Xiaomi a napokban közzétette a hatodik ESG (környezetvédelem, társadalmi felelősségvállalás és vállalatirányítás) jelentését. A több mint 80 oldalas dokumentum, amelyet kínai és angol nyelven adtak ki azt az előrehaladást mutatja be, amelyet a Xiaomi és leányvállalatai megtettek az ESG stratégia megvalósítása terén 2023-ban.
Továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián
Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését. A testület legutóbbi ülésén azt is megállapította, hogy a Balázsék című műsorszám ismét törvényt sértett, amikor a rasszizmusból táplálkozó humorizálásra építette a január 15-i műsor.
Mennyire vannak biztonságban a jelszóval védett adataink?
Manapság egyre több és egyre nagyobb volumenűek az adatlopások, ráadásul az adatszivárgások egyre többe is kerülnek a szervezetek számára. A technológiai újításoknak köszönhetően a kibertámadások napról napra kifinomultabbak, és a legerősebb jelszót is feltörik. Ennek ellenére továbbra is ez a vállalatok által leggyakrabban használt biztonsági módszer világszerte.
Reprezentatív kutatás a magyarok klímavásárlási szokásairól
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.