Linux technológiával erősít a BMW WilliamsF1 csapat
A BMW WilliamsF1 csapat már a nagy felbontású aerodinamikai modellek egyik leglátványosabb megoldását futtatja fürtözött, Linux-alapú, az ipari szabványnak megfelelő HP ProLiant szervereken.
A HP és a BMW WilliamsF1 csapat a 2003-as évadban azon fáradozott, hogy a rendszer szimulációs képességét a háromszorosára növelje, és ezzel az autómodell-elemzést a lehető leghatékonyabbá tegye. Ezek az új képességek minden eddiginél részletesebb CFD (Computational Fluid Dynamics – számítógépes áramlásdinamika) szimulációkat tesznek lehetővé, és ezáltal a csapat több megoldást tud megvizsgálni a szűkre szabott fejlesztési időszakban. A csapatnak már sikerült a tervezési folyamat egyes elemeihez szükséges időt a korábbi három napról 14 órára leszorítania. Az új szuperszámítógép rugalmasságából adódóan lehetőség van vagy egy nagyobb modell vizsgálatára, vagy több kisebb modell párhuzamos futtatására.
Az aerodinamikai modellezés segítségével a tervezőcsapatok egészen kis módosításokat végrehajtva kereshetik meg azt az optimális kialakítást, amely még biztosítja az autó úttartásához szükséges légáramot, de már nem kelt felesleges légellenállást.
Az aerodinamikai tulajdonságoknak döntő jelentőségük van az autó teljesítménye és a versenyelőny szempontjából. Az autóvezető közvetlen irányításán kívül eső négy alapvető dinamikai tényező (gumiabroncsok, motorteljesítmény, alváz és aerodinamika) közül hagyományosan az aerodinamika a legnehezebben szabályozható elem. Azért jelentős ez a fejlesztés a csapat életében, mert a nagy pontosságú aerodinamikai modellezésnek köszönhetően a BMW WilliamsF1 csapat mostantól jobban ki tudja használni ezt a tervezési tényezőt.
A rendszer a csapat központjában, az egyesült királyságbeli Grove-ban található.
Kapcsolódó cikkek
- Még mindig a BlueGene/L a leggyorsabb szuperszámítógép
- "Reflexekkel" bíró autókon dolgozik az IBM
- Ismét Németországban lesz Európa leggyorsabb szuperszámítógépe
- Az Nvidia Tesla szuperszámítógép-család néhány új részlete
- Apple fedélzeti számítógépek a Mercedes autóiban
- A japánok megépítik a világ legerősebb szuperszámítógépét
- HP Magyarország: megérkeztek az Edgeline technológiát alkalmazó többfunkciós eszközök
- LAN parti ProCurve infrastruktúrán
- Mégis kémkedett a Dell után a HP?
- TomTom ONE XL Kelet-Európában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elmaradnak a nemzetközi átlagtól automatizálás és AI terén a magyar cégek
A vállalatok többsége digitálisan még éretlen, ha a HR folyamatok automatizációjáról van szó – derült ki egy friss felmérésből. A munkavállalók azonban korántsem tartanak annyira az AI előretörésétől, mint gondolnánk: mindössze tíz százalékuk gondolja azt, hogy a mesterséges intelligencia ténylegesen veszélyeztetné az állását. A kutatás arra a kérdésre kereste a választ, hogy a technológia gyors ütemű változása mellett mire számíthatnak az álláskeresők, a munkavállalók és a munkaadók a közeljövőben.
Növényvédelmi drónpilótaképzést indít a Széchenyi-egyetem, az ABZ Drone és a CloudIA
A Széchenyi István Egyetem, az ABZ Drone Kft. és a Cloud for Intelligent Airplace Zrt. (CloudIA) együttműködési megállapodást kötöttek, amelynek keretében növényvédelmi drónpilóta-képzést indítanak, először május végén. Az oktatás az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Karon valósul meg, elérhetővé téve a legmagasabb szintű drónképzést a régió szakemberei számára.
Mitől lesz okos a jövő hálózata
A jövőben a megújuló energiaforrások arányát növelnék a legtöbben, 2030-ra pedig a digitalizáció és az energiaellátás zöldülése a legmarkánsabban megmutatkozó igény - derül ki az E.ON Hungária Csoport reprezentatív kutatásából. A vállalatcsoport felkészülve a jövő kihívásaira, az elkövetkező években 1 milliárd eurót tervez költeni áramhálózatának fejlesztésére Magyarországon és folyamatosan keresi és alkalmazza azokat a megújuló energia használatát segítő innovatív eszközöket, amelyek a hálózat stabilitását és rugalmasságát szolgálják.