Bővül az újonnan csatlakozók it-piaca
A változás jelenleg elsősorban a távközlésben érzékelhető, itt két tendencia érvényesül: a piaci liberalizáció, és ezzel összefüggésben a nyugati szolgáltatók előretörése, illetve a mobiltelefon térnyerése a vezetékessel szemben.
A nyugati szolgáltatóknak a legjobb esetben már csak a kisebb, Unióhoz csatlakozó országokban, illetve a vidéki körzetekben nyílik lehetősége arra, hogy betörjenek a piacra, a nagyobb gócpontokon szinte valamennyi nagy szolgáltató megvetette a lábát. Ennélfogva az IT-szakma számára az idén május 1-jei csatlakozás már csak szimbolikus dátum, mert a nagy szolgáltatók már régóta jelen vannak Kelet-Európában.
Az IDC szerint Lengyelországban a legmagasabbak az IT-kiadások, a második Csehország, Szlovéniában pedig a személyi számítógép-ellátottság már elérte az ausztriai szintet. Észtországban a távközlési piacot már a 90-es évek végén nagymértékben liberalizálták, a mobillefedettség 2002-ben meghaladta az 50 százalékot. Lettország és Litvánia nem tartott lépést ezzel a fejlődéssel: 2002 végén a lakosság mindössze egyharmada rendelkezett vezetékes, vagy mobilkapcsolattal. Szlovákiában 2002-ben a lakosság 32 százalékának volt vezetékes, és 40 százalékának mobiltelefonja. Magyarországon a mobillefedettség meghaladta az 50 százalékot, a vezetékesé 37 százalék volt.
Kapcsolódó cikkek
- Az EU vizsgálja a filmstúdiók Blu-ray/HD DVD szerződéseit
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- Az európai uniós háztartások felében van internet
- Európa visszanyerte első helyét a befektetések terén
- Az EU biztos szerint több technológiai beruházásra van szükség
- Digitális verseny Kelet-Európában - Magyarország a harmadik
- India egyik befektetési célpontja Kelet-Európa
- Egyre több spam érkezik Európából
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.