Hatékonyságot növel és létszámot csökkent a Matáv

MTI Sajtóadatbank, 2004. augusztus 13. 09:39
A Matáv a következő két évben arra törekszik, hogy ügyfelei olcsóbban telefonálhassanak, miközben növeli hatékonyságát, csökkenti költségeit és dolgozói létszámát - közölte a cég csütörtökön az MTI-vel.  
A Matáv 2005-2006-ra vonatkozó értékteremtő programja szerint a működési hatékonyság javítása jegyében az egy alkalmazottra jutó vezetékes vonalak számát 2006 végére 500 fölé emeli, s ezzel megfelel a nyugat-európai trendeknek. Jelenleg ez a szám 353.

A közlemény szerint az előzetes becslések alapján 2004-ben a Matáv létszám-racionalizálásának költsége mintegy 16 milliárd forint lesz. Ezen felül a csoporthoz tartozó leányvállalatok létszáma átlagosan 17,3 százalékkal csökken, aminek a becsült költsége további 6,7 milliárd forint lesz. A társaság az átlagos létszámcsökkenés mértékénél arányaiban magasabb vezetői pozíciószám megszüntetését tervezi, tovább javítva ezzel a hatékonyságot. A Matáv-csoport költségei 2006-ra várhatóan 19,5 milliárd forinttal csökkennek a létszám- és költségcsökkentés együttes hatásaként. A létszám-racionalizálásról jelenleg folynak a tárgyalások az érdekképviseleti szervezetekkel.

A társaság a közlemény szerint azért dolgozta ki értékteremtő programját, mert tovább kívánja növelni versenyképességét. Ezen belül meg akarja őrizni a vezetékes vonalainak számát, növeli a szélessávú internet-hozzáférés lehetőségét, fokozza a mobil üzletág jövedelmezőségét, s jelentősen csökkenti költségeit. Az előrejelzés szerint a program hatására a csoport kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti (EBITDA) rátája a 2005-2006-os években meghaladja a 40 százalékot. A terv a következő két évben egyszámjegyű bevétel-növekedéssel számol.

A közlemény szerint 2004-re a Matáv fenntartja a korábban nyilvánosságra hozott célkitűzéseit, így az EBITDA ráta 40 százalék körül alakul az átszervezéshez kapcsolódó költségek nélkül. A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg (capex) tekintetében a Matáv célja az, hogy az árbevétel arányos capex 2005-től 15 százalék alá csökkenjen - a lehetséges akvizíciókra és a harmadik generációs licencre, az UMTS-re fordítandó összegek nélkül.

A program szerint a Matáv vezetékes üzletága a jövőben is agresszív termékstratégiát folytat olyan új termékek bevezetésével, amelyek vonzóbbá teszik az analóg vonalak használatát: így például kedvezményes hangátviteli megoldásokkal, valamint a tartalomszolgáltatásokhoz kapcsolódó termékekkel jelenik meg a piacon. A vállalat célja az, hogy 2004 végére az ADSL-előfizetők (aszimmetrikus digitális előfizetői vonal) száma elérje a 200 ezret, majd 2006 végére a 400 ezret.

A program szerint a csoport mobilüzletága, a T-Mobile Magyarország Rt. megvédi piacvezető helyét, s tovább javítja szolgáltatásait. A T-Mobile stratégiája szerint világos árazási stratégiájával hatékonyan válaszol a versenytársak lépéseire, elkerülve a felesleges árcsökkentéseket, maximalizálja az ügyfélkör által teremtett értéket úgy, hogy közben optimális szinten tartja az ügyfélmegtartásra és az ügyfélszerzésre fordított költségeket.

A közlemény szerint a Matáv nemzetközi leányvállalata, a MakTel Csoport számára is kidolgozott egy értékteremtő programot. Ennek megvalósítása során nő a cég kínálati vonzereje és az értékesítés hatékonysága a lakossági vezetékes üzletágban. A program alapján további növekedés várható el a folyamatosan bővülő mobilpiacon, miközben sor kerül a MakTel Csoport szervezetének racionalizálására is.

A tervek szerint a Matáv 2005. január 1-jével pénzügyi szolgáltató központot (Shared Service Center - SSC) állít fel. A központ integrálja a Matáv és leányvállalatainak pénzügyi-számviteli folyamatait.

A Matáv arra számít, hogy további értéknövelő akvizíciókkal növekedést ér el, ezért Délkelet-Európában olyan vállalatokat keres, amelyek erős pozíciókkal rendelkeznek a távközlési piacon, s egyebek mellett jó növekedési lehetőségekkel rendelkeznek. Ezen túlmenően szempont az is, hogy a tranzakció ne rontsa az EBITDA szintet. A Matáv ezekben a cégekben többségi tulajdont vagy legalább ellenőrző részesedést kíván szerezni. A társaság első lépésként várhatóan részt vesz a Montenegro Telecom (TCG) közelgő privatizációjában.

A Matáv kizárólag olyan akvizíciókat hajt végre, amelyek növelik a részvényesi értéket. Amennyiben nem sikerül vonzó, értékteremtő befektetési lehetőségeket találni, a Matáv tovább növeli az osztalékfizetés mértékét, s a nettó eladósodottsági mutatót az osztalékpolitikában meghatározott 30-40 százalékos sávban tartva - áll a közleményben.

Kulcsszavak: Matáv +céginfo

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot

A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.

2024. május 2. 14:33

Mit várnak a cégvezetők a mesterséges intelligenciától?

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 13:29

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14