CEBC: E-Banking/M-Banking konferencia

Kovács Attila, 2004. szeptember 22. 16:10
"E-Banking/M-Banking az ügyfél szemével" mottóval ötödik alkalommal rendezett konferenciát, ezúttal szeptember 22-én a Hotel Marriottban a Central European Business Centre (CEBC). A moderátor szerepét Tkacsik Márta (FMC Informatikai és Tanácsadó Kft.) töltötte be.
A konferencia előadásai a következő aktuális kérdésekre keresték a választ: milyen a jó internet-, illetve mobilbank-design; hogyan éli meg az internet/mobil bankolást az ügyfél; mit szeret benne és esetleg miért nem használja; hogyan változik a bank és az ügyfél kapcsolata az alternatív csatornák megjelenésével; milyen banki, illetve biztosítási termékeket lehet és mit nem lehet eladni az interneten; mi a helyzet az online biztosítási piaccal külföldön és Magyarországon; mi a különbség az online biztosítások és az online bankolás között az ügyfél, az alkalmazott design és technológia szempontjából; milyen jogi kérdések merülnek fel az online biztosítással kapcsolatban.

A mintegy 30 résztvevős konferencián összesen hat előadás és egy panelbeszélgetés hangzott el. Megnyitójában Tkacsik Márta kiemelte, ma már nem kell számadatokkal bizonygatni, hogy az internetes banki műveleteknek létjogosultsága van. Ma a bankoknál, biztosítóknál e téren a minőségi váltások vannak a fókuszban.

Gál Tamás (Raiffeisen Bank) az ügyfélkapcsolatoknak az alternatív csatornák felé való eltolódásáról szólva, előadásában kifejtette, hogy a tényleges ügyfél-akvizíció ma még a bankfiókokban történik, az alternatív csatornák egyelőre kiszolgáló és nem akviráló szerepet töltenek be. A jövőt elemezve megállapította, hogy az alternatív csatornák nem csak klasszikus banki termékeket kínálnak; ezek a jutalékbevételek forrásai lesznek; kialakulnak az univerzális bankicsatorna-azonosítók, ha nem válik rövid időn belül hétköznapivá az elektronikus aláírás; elterjednek a készpénzforgalom-kímélő fizetési módok (m-payment).

Agárdi Gyula (OTP Bank) a banki működés támogatására az OTP-nél alkalmazott modern elektronikus eszközökről adott számot. Megemlítette, hogy a Házibank nevű internetes szolgáltatásuk ügyfeleinek a száma 300 ezer, a call centeres ügyfeleké pedig 600 ezer. Az OTP terveiben a prioritások a következők: mobil szolgáltatások bővítése, 7x24 órás banki zónák kialakítása, alternatív fizetőeszközök előtérbe helyezése, elektronikus tanácsadó szolgálat létrehozása, biztonságot növelő szolgáltatások.
Kulcsszavak: bank konferencia

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egy új tévé színt visz a mindennapokba

Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.

2024. április 28. 22:16

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36