Felülmúlja az egymilliárd dollárt a mobiltelefonos játékpiac idei forgalma

Milkovits Gábor, 2004. október 31. 20:10
A londoni Screen Digest tanácsadó cég felmérése szerint a mobiltelefonos videojátékok globális összforgalma az idei évben meghaladja majd az egymilliárd dollárt.
A területen jelenleg toronymagasan vezet két távol-keleti ország, Japán és Dél-Korea, amelyek együttesen a teljes forgalom 80%-át bonyolítják. Az európai piac viszonylagos lemaradása a Screen Digest szerint elsősorban a játékok letöltéséért a szolgáltatók által kiszabott tarifák körül uralkodó zűrzavaros viszonyoknak köszönhető. Ami az észak-amerikai helyzetet illeti, itt a videojátékokra alkalmas készülékek későbbi megjelenése a hátrány elsődleges oka, ám a tanácsadó cég szerint az Egyesült Államokat és Kanadát felölelő régió növekedése a közeljövőben felülmúlja majd az összes többiét.

Ellentétben a számítógépeken és játékkonzolokon játszható termékekkel, a mobiltelefonos videojátékok piaca csak az utóbbi időben, a megfelelő készülékek egyre gyorsuló elterjedésével párhuzamosan kezdett kibontakozni. A folyamat azonban hamarosan felgyorsulhat, különösen miután a nagy játékgyártók, mint például az Electronic Arts, az Edios, a Ubisoft vagy a THQ jelentős összegeket beruházva jövőre több népszerű PC- és konzolos játék mobiltelefonos változatával fognak előállni. A Screen Digest azt jósolja, hogy a mobiltelefonos videojátékok globális forgalma 2010-ig elérheti az évi 6,4 milliárd dollárt.
Kulcsszavak: játék mobiltelefon

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59