Javul az internetről alkotott kép a médiában
MTE-kerekasztal az internet média-megjelenéséről
Abban is egyetértés alakult ki, hogy a médiának komoly szerepe lehet a változtatásban - hogy milyen módon és mértékben, arról azonban már megoszlottak a vélemények. Bodoky Tamás, az Index főszerkesztő-helyettese szerint mára a tömegmédiában lényegesen csökkentek az internethez kapcsolódó negatív felhangok; az évekkel ezelőttihez képest lényegesen ritkábban tűnik fel a világháló a médiában a bombareceptek vagy a pornográfia forrásaként. Ugyanakkor egy hozzászólás szerint a hazai médiában az „internetes forrásból származó információink szerint” típusú kitételek még gyakran ma is a megbízhatatlanság egyfajta szinonímájaként szerepelnek. Bodoky szerint a helyzet megváltoztatása nem elsősorban a média feladata: ahhoz, hogy az internet-használók száma növekedjék, rengeteg olyan, ma még hiányzó hasznos szolgáltatásra lenne szükség, amit az emberek mindennapi életükben használhatnak.
Vita zajlott arról is, hogy a szolgáltatók, illetve az Informatikai és Hírközlési Minisztérium nem követnek-e el hibát akkor, amikor szinte kizárólag a szélessávú internet-hozzáféréseket népszerűsítik, és megfeledkeznek a nem-internetezők számára esetleg még ma is megfelelő belépési pontot jelentő dial-up-os internet-hozzáférésekről. Néhány hozzászóló szerint megfelelő kormányzati és/vagy szolgáltatói politikával ez a szint akár teljesen ki is hagyható, mint történt ez például a mára rendkívül magas penetrációt elérő, a szélessávot a modemek „átugrásával” bevezető Dél-Koreában, mások szerint viszont kár kihagyni, hiszen általános kommunikációs feladatokra a keskenyebb sávú hozzáférés is tökéletesen alkalmas lenne, amennyiben a mainál olcsóbb lenne.
Több hozzászólásban is elhangzott, hogy az internet esetében, ellentétben például a mobiltelefonnal, amelyre az emberek akár az internet-előfizetés többszörösét is hajlandók áldozni, nehéz megfogalmazni azokat a konkrét „értékeket”, amelyek segítségével eladható lenne. Dencs Gábor, az RTL Klub Online főszerkesztője szerint az egyik ilyen kulcsszó a „kommunikáció” lehet, amiről a világhálóval kapcsolatban ma kevés szó esik. Ezzel növelni lehetne a személyes motivációt, ami igen fontos lenne az attitűdváltáshoz. Mindezért az online felülettel rendelkező tömegmédiumok is sokat tehetnek, például azzal, hogy egyre több műsorukhoz csatolnak internetes kommunikációs megoldásokat.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy a nem internetezők ma még igen népes táborából egycsatornás kommunikációval még azokat sem lehet mind internetezővé tenni, akiknek az anyagi lehetőségei erre megvolnának. A megoldás a szűkebb célcsoportokra szabott kommunikációban rejlik, amely a potenciális felhasználói célcsoportoknak külön-külön próbál olyan megoldásokat kínálni - az olcsó kommunikációs lehetőségektől a speciális tartalmakon át a játékokig -, amellyel rávehetőek a nethasználatra.
Kapcsolódó cikkek
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Fogyasztó bemérve!
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- Az internetes cenzúra terjedésére figyelmeztet az Amnesty International
- Új internetes hírportál indult Békésben
- Internetes szerzőijog-védelmi szolgáltatást vesz igénybe az AP hírügynökség
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Mobil tévézésben még elsők lehetünk
- A digitalizáció esélyt ad az új médiapolitikára
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...