média kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: média
A média jövőjéről és a mesterséges intelligencia hatásairól szólt a legutóbbi Médiamítoszok-beszélgetés
A trendek jönnek és mennek a médiában és a kreatív iparban, de a mesterséges intelligencia (MI) most már feltehetőleg velünk marad. Hogyan formálja az MI a média jövőjét, hogyan lehet etikusan használni, és mire figyeljünk oda médiafogyasztóként? A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatudományi Intézete által szervezett Médiamítoszok című beszélgetéssorozat negyedik alkalmán ezeket a kérdéseket járták körbe neves kutatók és piaci szereplők. A beszélgetést prof. dr. Aczél Petra, a Médiatudományi Intézet kutatásvezetője moderálta.
Az NMHH értékelte a magyarországi médiaszabadságról szóló nemzetközi jelentéseket
Tárgyi tévedések, módszertani következetlenség és egyoldalúság érhető tetten több, nemzetközi szervezet által publikált, médiaviszonyokat elemző jelentésben is – olvashatjuk a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiaszabadság-jelentések értékelése című tanulmányában.
Digitális média trendek 2022: Elegendő a streaming videó a modern korban?
A Z-generáció és a millenniál generáció digitális szórakozása egyre inkább előtérbe kerül világszerte. Ma már a videós streaming szolgáltatásokkal fej fej mellett versenyez a közösségi média és a gaming a fogyasztók figyelméért – derül ki a Deloitte digitális médiapiaci kutatásából.
Kihívás a média számára lépést tartani a gyorsan változó fogyasztói magatartással
Az elmúlt néhány év krízisei alaposan átalakították a világot, a felgyorsult változásokhoz való alkalmazkodás a média világa számára is komoly kihívást jelent. Ezért is tarthat számot kiemelt érdeklődésre az a jelentés, amelyet az iProspect, a dentsu digitális fókuszú, end-to-end médiaügynöksége tett közzé Future Focus 2022 címmel.
A mesterséges intelligencia és az adattechnológia jelenti a médiaipar jövőjét
A folyamatosan ránk zúduló „tartalomcunami” a hagyományos média számára egyre nagyobb kihívást jelent: a streaming szolgáltatók, a közösségi oldalak és a klasszikus sajtótermékek egyszerre versenyeznek az emberek figyelméért. Mind több kiadó és szerkesztőség fordul ezért az adatalapú technológiák és a gépi tanulás (ML) felé, hogy olyan információkra és eszköztárra tehessenek szert, melyekre komoly üzleti döntéseket alapozhatnak és biztosíthatják a hosszú távú nyereségességet. Tartalomajánló rendszerek, címkézés, újságíró robot – mindez már nem csak a jövő. A legújabb trendekről és a magyar médiumok technológiai felkészültségéről is beszélgettek a téma szakértői a Protechtor technológiai és üzleti videósorozatának legfrissebb epizódjában.
NMHH-s oktatóanyagok készültek az álhírekről
Március 18. és 22. között zajlik az Európai Bizottság friss kezdeményezése, a médiaműveltség európai hete. Az alkalomból a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) fiataloknak szóló infografikákat, és ezekhez is kapcsolódó, iskolai használatra alkalmas óraterveket állított össze az álhírekről, és felnőtt olvasókra számító, támogatott online cikkeket ajánl. A tematikus héten az uniós tagállamok az álhírek felismerését is segítő médiaértés jelentőségére hívják fel a figyelmet, amelyeknek köszönhetően józan kritikával, jólinformáltan, megalapozott döntések hozhatók. A félretájékoztatással szembeni harcban – bár fontos szerepet játszanak a technológiai, szabályozási lépések –, a médiaműveltség fejlesztése továbbra is kulcskérdés marad.
105 millió forint pályázható a történelmi dokumentumfilmek gyártását támogató felhíváson
Elfogadta a történelmi dokumentumfilmek készítésének támogatásáról szóló idei, 105 millió forint keretösszegű pályázati felhívást a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa múlt heti ülésén, emellett a rendszeresen jelentkező helyi és körzeti televíziós hírműsorok, valamint közéleti és kulturális magazinműsorok gyártására összesen 107,2 millió forintot ítélt oda.
Rádiós pályázatokról döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén
Egy nagykanizsai, egy tatabányai és egy székesfehérvári helyi kereskedelmi rádiós pályázaton hirdetett eredményt e heti ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, emellett folytatta két pályázati eljárás ajánlatainak vizsgálatát. A grémium a Magyar Média Mecenatúra Program ad hoc pályázati keretéből másfél millió forintos támogatást ítélt meg annak a forgatási kérelemnek, amely Pettkó-Szandtner Tibor, a világhírű bábolnai ménesparancsnok újratemetését örökíti majd meg.
Megnyílt a debreceni Bűvösvölgy, Magyarország második médiaértés-oktató központja
Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke ünnepélyes megnyitó keretében szerdán átadta a debreceni Bűvösvölgyet, az ország második – első fővároson kívüli – médiaértés-oktató központját.
SES: A műholdak létfontosságúak a videós tartalmak jövőjében
A SES kiterjesztett platformlehetőségekkel és hibrid szolgáltatási hálózattal reagál a megváltozott nézői szokásokra.
Media Hungary: az internetes „pók” a legújabb digitális csodafegyver a cégek kezében
A Media Hungary konferencia, május 10-11-én külföldi sztárelőadókkal járja körbe a médiaipar meghatározó trendjeit, a hagyományos- és digitális reklám, az e-kereskedelem, a közösségi média és a neuromarketing aktualitásait is vizsgálja.
Papíron a net hőskora: letölthető az Internet kalauz
1996. februárjában – vagyis a magyarországi internetezés hajnalán - jelent meg az első, és gyakorlatilag egyetlen teljes körű internetes műsorújság, az Internet kalauz, akkor, amikor ahhoz, hogy mit keressünk fel a neten (a havi 5-10 órás csomagok mellett) nélkülözhetetlennek bizonyult egy ilyen itiner. A magazin ma már muzeálisnak számító írásai most felkerültek az Országos Széchenyi Könyvtár elektronikus periodika archívumába.
A Twitter keményebb fellépést ígér a gyűlöletkeltés ellen
A mikroblogszolgáltató szerdára virradó éjjel megjelent közleménye szerint ezentúl keményebben fel fog lépni a gyűlöletkeltő és az erőszakkal való fenyegetést tartalmazó bejegyzések ellen, mutatva, hogy nem tolerálja az ilyen megnyilvánulásokat.
Erre keresett Magyarország 2015-ben
Látszanak is a Google keresések tükrében az év fontos eseményei, meg nem is: már csak a fontosság fogalmát kellene tisztázni.
Twitter-fiókja lett az Eiffel-toronynak
Az Eiffel-toronynak saját fiókja lett a Twitter közösségi portálon, a világhírű párizsi turistalátványosságot a New York-i Szabadság-szobor is "üdvözölte".
Státuszkóddal kell jelölni a jogellenes internetes tartalmak tiltását
Tájékoztató állapotkódot vezet be a jogszabályba ütköző internetes tartalmak blokkolásának megjelölésére az internetes szabványok megfogalmazásával és alkalmazásuk szabályozásával foglalkozó IETF (Internet Engineering Task Force).
A Magyar Telekom eladta az Origo-t
A Magyar Telekom megállapodást írt alá a New Wave Media Kft.-vel az Origo Zrt.-ben meglevő 100%-os tulajdoni részesedésének eladásáról körülbelül 13,2 millió euró (hozzávetőleg 4,2 milliárd forint) értékben. A tranzakció zárására várhatóan 2016 első negyedévében kerül sor.
Kiírta magát a közösségi médiából a brit sztár
Ed Sheeran brit énekes bejelentette, hogy egy időre "szabadságolja magát" a közösségi médiából, mivel úgy érzi, "már csak képernyőn keresztül látja a világot, nem saját szemével" - idézte a 24 éves sztárt vasárnap a BBC News.
Ismét kétszámjegyű növekedés a digitális reklámpiacon
A harmadik negyedévben az előző negyedéves megingás után ismét két számjegyű, 11,1 százalékos növekedést mutatott a hazai digitális reklámpiac bevételi index, a NORI – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásai alapján.
Gazdag program várható a Kutatók a neten virtuális találkozón
Az ötödszörre megrendezendő Kutatói Blog, Web- és Facebook-oldal Találkozón huszonhat kutatói és tudománynépszerűsítő blog, Facebook- és weboldal mutatkozik be november 9. és 15. között.
Cikkgyűjtő
További híreink
Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?
A No Fluff Jobs nemzetközi állásportál immár negyedik alkalommal elemzi a magyar, a lengyel, a cseh, a holland és az ukrán technológiai szektorban dolgozó nők fizetését, szakterületeit és készségeit, ám ezúttal más megközelítésből vizsgálta e témát. Elsősorban azt mérte fel, mikor kezdődött a nők érdeklődése e terület iránt, és kaptak-e támogatást céljaik megvalósításához. Az elemzés kitér a nemek közötti megkülönböztetésekre és egyenlőtlenségekre is.
Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája
Dömping árakkal, a hirdetési felületek leuralásával, tömegesen lehetetlenítheti el a hazai webáruházak működését a kínai e-kereskedő platform, a Temu. A csata még nem dőlt el, sürgős cselekvésre van szükség, különben megsínyli a hazai e-kereskedelmi piac jelentős része – figyelmeztet Szabó László a Growww Digital digitális marketing szakértője.