Növekedési tényezők: innováció és alkalmazkodó üzletpolitika
De melyek azok a tényezők, amelyek pozitívan befolyásolják a vállalat növekedését? A megkérdezett nagyvállalatok szerint – országtól függetlenül - a legnagyobb befolyásoló erőt az emberi tényező, ezen belül pedig elsősorban a vezetők jelentik. Ők azok, akik a növekedést elindítják, koordinálják és ellenőrzik az adott vállalaton belül. Európai szinten a vállalatok 46%-a tartja a növekedés legbiztosabb garanciájának a cégvezetés részéről kezdeményezett növekedést.
A vállalati szervezeti felépítést illetően a decentralizált struktúra kedvez a növekedésnek, olyan környezetet teremtve, ahol a menedzserek mernek kreatívak, innovatívak lenni és kockázatot vállalni a kitűzött eredmény eléréséért. Sőt a bizalmon, nyitottságon alapuló kultúra - a felmérés szerint - a vállalati növekedés általánosan elfogadott előfeltétele. Érdekes, hogy bár a bizalom-alapú szervezet növekedésre gyakorolt hatása elismert, a megvalósítás foka egyedül Magyarországon felel meg ennek. Szintén az elismert fontossági szint felett értékelik a magyar cégek a csapatszellemet. Az egytől-tízig terjedő skálán értékelve, a vállalatok ennek a fontosságát 7,4 pontra, míg a megvalósítását 7,8 pontra értékelték. Ez utóbbi tekintetében pedig európai szinten is elsők vagyunk. Magasabbra értékelik továbbá a magyar vállalatok a kockázatvállalási készség hatását a növekedésre és közelebb is járnak ennek megvalósításához, mint európai társaik.
Jelentős növekedési lehetőség rejlik az innovációban. Az élvonalhoz tartozó cégek az innováció követésével és gyors alkalmazásával segítik növekedésüket. A különböző innovációs szegmensekben a gyors „követők” arányát vizsgálva elmondható, hogy a közép-kelet európai régió és az EU más országaihoz viszonyítva Magyarországon van a legtöbb, a változásokhoz gyorsan alkalmazkodni képes vállalat. Bár a felmérés eredményei szerint erre csak fegyelmezett vállalati költségvetési keretek között van lehetőségük.
A növekedési stratégia elemeinek megfelelő ismerete mellett megfigyelhető, hogy a magyar vállalatok 56%-a már megtapasztalta a növekedési stratégiáról a konszolidációs stratégiára való váltást. Ugyanez az arány Kelet-Közép Európában 10%, míg a többi európai uniós országban 31%-ot tesz ki. A jelentősebb növekedést gátló tényezők között a megkérdezettek önkritikusan a belső tényezők szerepét emelték ki. Az egyéb környezeti tényezők (politika, jogi szabályozás) hatását a régióban megkérdezettek 6-9%-a ítéli fontosnak, míg nyugat-európai társaik 23%-ának véleménye szerint jelent ez növekedési gátat. A kockázatkerülő, rugalmatlan, nem motiváló vállalati kultúra 22%-ban jelent gátló belső vállalati tényezőt, az EU más országaiban megjelölt 25%-kal szemben. Ugyanakkor a magyar piacon a vállalatok közötti versenyhelyzetet is csak 9%-ban értékelik gátló tényezőként, szemben a 14%-os európai átlaggal.
Kapcsolódó cikkek
- 2,3 milliárd emberé a 3 milliárd mobil-előfizetés
- Supernova 2007 konferencia: az internet és a fekete lyuk
- Mobil vagy egymillió font?
- Digitális örökség, információ-felügyelet és-tárolás, tartalomkezelés
- Az adathalászat növekedést, a botok előfordulása csökkenést mutat
- Regionális központot nyit Debrecenben a BT
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- Májusi kémprogram toplista
- A csökkenő árak mérséklik a globális chip-eladást
- Az energiaköltség növeli az informatikai kiadásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A BASF a sikeres Ethernet-APL kísérletet követően az ABB-t választotta zöldmezős projektjeihez
A BASF első európai zöldmezős Ethernet Advanced Physical Layer (Ethernet-APL) projektjének részeként az ABB-t választotta az elosztott vezérlőrendszerekhez (DCS).