A bankok elavuló számítógépes alaprendszereik átalakítására készülődnek
A megkérdezett bankvezetők 70 százaléka úgy vélte, hogy banki számítógépes alaprendszereik sikeres működését elsősorban a rugalmatlanság akadályozza, csaknem 50 százalékuk pedig a nagy karbantartási költségeket és a rendszerintegráció hiányát említette mint versenyképességet korlátozó tényezőt. A gondok megoldására a felmérésbe bevont bankok egy része a következő öt évben számítógépes alaprendszerének lecserélését tervezi. Európában a megkérdezettek 30 százaléka, az ázsiai és csendes-óceáni térségben több mint 35 százaléka, Észak-Amerikában pedig több mint 20 százaléka nyilatkozott így.
A felmérésbe csaknem 1500 vezető bankárt vontak be a világ minden tájáról, a mintában a világ száz legnagyobb bankjából 43 képviseltette magát. A méreteiket tekintve ugyancsak eltérő bankok 40 százaléka Európában, 30 százaléka Ázsiában és a csendes-óceáni térségben, 30 százaléka pedig Észak-Amerikában működik. A felmérésben alkalmazott definíció szerint a bankok számítógépes alaprendszerei mindazokat az informatikai eszközöket foglalják magukban, amelyek segítségével a bankok alapvető pénzügyi termékeiket és szolgáltatásaikat kezelik, beleértve az ügyfelek, a betétek, a hitelek, a jelzálogok, a fizetési tranzakciók és a hitelkártyák adatainak nyilvántartását.
Az alaprendszerrel kapcsolatos kérdések igencsak foglalkoztatják a beosztott munkatársakat. Véleményük szerint a régi rendszerek alkalmazása az ügyfelekkel való napi kapcsolattartás során többek között az alábbi problémákat veti fel:
A munkaidő csaknem 40 százalékát az ügyfelekkel kapcsolatos háttérmunkára (back-office tevékenységre), nem pedig közvetlenül az ügyfelekre fordítják. Az ázsiai és csendes-óceáni munkatársak körében ez az arány a 48 százalékot is eléri. Észak-Amerikában és Európában is sok időt, a munkaidő 36 illetve 34 százalékát fordítják háttértevékenységre.
A beosztott munkatársak egyetértettek abban, hogy elsősorban a rendszerek sebessége (38 százalék) és a különféle alkalmazások integrációja (38 százalék) terén lenne szükség gyors javulásra. Európában különösen sokan (50 százalék) panaszkodtak a rendszerek lassúságára, míg az ázsiai és csendes-óceáni térségben és Észak-Amerikában főleg a különféle alkalmazások integrációja okoz gondot (41 illetve 38 százalék).
A beosztottak fele úgy vélekedett, hogy a feldolgozás során a legsúlyosabb problémát a gyakori és felesleges késedelmek okozzák, de említették az ügyfelek adatainak ellentmondásaiból és pontos igényeik meg nem értéséből fakadó problémákat is.
A meglevő ügyfelekre alapozó üzletfejlesztés leghatékonyabb módszereivel kapcsolatos vélemények erősen megoszlottak. Az ázsiai és csendes-óceáni válaszadók 54 százaléka szerint jobban meg kellene érteni az ügyfelek igényeit, az európai válaszadók 55 százaléka és az észak-amerikaiak 41 százaléka pedig úgy vélte, hogy több időt kellene fordítani az ügyfelekre.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig
Az ELTE Informatikai Kar idén a „Semmiből született csodák – A mesterséges intelligenciától a soft skilleken át a kibervédelemig” című rendezvénnyel csatlakozott a Lányok Napja országos programhoz.
Kén-hexafluorid betiltása – Nem gáz többé!
Az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése az egész világon hatalmas feladat, és e küldetés része a kén-hexafluorid (SF6) gáz teljes körű betiltása is. Ez különösen a villamosenergia-iparban jelent komoly változást, hiszen a kapcsolóberendezések szigeteléséhez eddig rendszerint ezt az anyagot használták.
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.