Személyre szabott reklámok a Yahoo-n

Milkovits Gábor, 2005. december 3. 21:09
A Yahoo reklámeladásokért felelős alelnöke bejelentette, hogy az online tartalomszolgáltató hamarosan a felhasználói szokások alapján célzott hirdetési kategóriákat fog értékesíteni.
Greg Coleman a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy az új megoldás alapvetően más szempontok szerint működik majd, mint az eddigiek. A Yahoo és a Google jelenleg is csatol célzott reklámokat bizonyos találatokhoz, az új Yahoo módszer azonban ezek mellett a tartalomszolgáltató oldalain végrehajtott navigáció, a keresőbe beírt szavak, illetve a felhasználó által kiválasztott konkrét reklámok alapján működik majd. Ha például valaki autókról szeretne információkat kapni, nagyon valószínű, hogy kocsikat reklámozó hirdetésekkel fog találkozni.

A Yahoo hagyományosan az adott földrajzi régióra vonatkozó demográfiai adatok alapján értékesíti reklámfelületeit, így a mostani áttérés a felhasználói szokások alapul vételére a cég reményei szerint jelentősen megnövelheti reklámbevételeiket. Coleman hangsúlyozta, hogy a megoldás szigorúan névtelenül, a felhasználók privát személyiségi jogainak maximális figyelembevételével működik majd.
Kulcsszavak: Yahoo reklám

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36