E-BaaN az új BaaN
Internetre ültetett üzletek
A Forrest Research kutatási eredményei alapján az idén még "csak" 131 milliárd dolláros B2B (business to business) elektronikus kereskedelem 2003-ra 1,5 billiárd dolláros üzlet lehet, amiből a sok üzleti partnerrel, beszállítóval kapcsolatot tartó gyártószektor egymaga 800 milliárdot hasíthat ki. Így érthető, hogy a gyártóvállalatokat támogató ERP rendszerek fejlesztése és azok partnereken keresztüli értékesítése területén élenjáró BaaN a jövőben az elektronikus B2B megoldások vezetőjévé kíván válni, s ezt célozza a szimpóziumon bejelentett két új megoldása, a BaaN OpenWorld Integration Framework és a BaaN Enterprise Solutions Suite is.
A BaaN OpenWorld valójában egy olyan vállalati integrációs architektúrát jelent, amely a vállalat belső együttműködési szintjeinek mind a tradicionális, mind az internet alapú B2B-kereskedelemhez történő optimalizálására szolgál. Ma, amikor a gyártók IT-büdzséjük több mint 35 százalékát különböző alkalmazásaik integrálásába ölik, hiszen ennek hiánya komoly akadály jelent a partnereikkel, illetve felhasználóikkal történő együttműködésben, a BaaN fenti - az interneten keresztüli kapcsolattartáshoz is eszközrendszert kínáló - többszintes megoldása az üzleti folyamatok szintjén olyan információmegosztási és együttműködési lehetőséget jelent, amellyel a felhasználói igények feltárása, azok termékbe és szolgáltatásba építése az elvárható legmagasabb szinten valósítható meg. Az adatokon kívül az alkalmazások, üzleti folyamatok és az üzleti közösség szintjén is integrációs, illetve együttműködési lehetőségeket kínáló keretrendszer teljes kiépítésben a következő év második felére kerül üzleti forgalomba.
"Mindez ma már elengedhetetlen a vállalatok számára, ha egyenrangú partnerként akarnak részt venni a különböző üzleti domainek között kibontakozóban lévő internetes B2B-integrációban" - mondta Mary Coleman. "Mivel az internetes értékesítés beköszöntével rohamosan változnak a felhasználók szolgáltatással és szervizzel kapcsolatos elvárásai (7x24 órás szerviz, másnapra történő szállítás, egyre versenyképesebb árak), a BaaN úgy hiszi, hogy az interneten keresztüli B2B-kereskedelem beköszöntével mindez még drámaibbá válik. Így versenyképességük megtartásához a vállalkozásoknak együtt kell tanulniuk partnereikkel és felhasználóikkal, hogy minimális leltárkészlet melletti, gyorsan implementálható, a felhasználó által is konfigurálható megoldásokat nyújthassanak. Azok az üzletek, amelyek nem képesek elsajátítani az e-együttműködést, kiesnek a versenyből."
A BaaN OpenWorld Integration Framework első három szintjét a BaaN Enterprise Solution tartalmazza. Az utolsó, a Business Community szintjének felhasználóknál történő béta-tesztjére 2000 első felében kerül sor.
A GartnerGroup taposta ösvényen
A BaaN Enterprise Solution sorozat a funkcionális domaineken keresztüli üzleti folyamatok összekapcsolásával megteremti a vállalati közösségeken belüli e-fulfillmentet (beteljesülést), s mert mindez internetsebességgel megy végbe, a vállalat ölébe hullik minden lehetőség, amellyel elégedetté teheti felhasználóit, csak élnie kell vele. A megrendeléstől a kiszállításig minden B2B-környezetben történik, így a végrehajtási idő és a leltárkészlet csökkentése mellett a legteljesebb mértékű testre szabást is elvégezhetik.
A BaaN víziója és erre alapozott termékei összhangban vannak a GartnerGroup előrejelzéseivel, miszerint a ma fénykorát élő e-business csillaga egy-két éven belül leáldozik, és átveszik a helyét az üzleti folyamatokba integrált, így a felhasználók számára már szinte "láthatatlan" elektronikus üzleti megoldások.
Kapcsolódó cikkek
- Magamról: aki ismer, az úgy is tudja - iwiw identitás
- Életvitelt segítő infokommunikációs technológiák
- microCAD'2008 a Miskolci Egyetemen
- Konferencia a mobilfizetésről áprilisban
- Mobilinternet: a lakosság 54 százaléka elérheti a széles sávot
- ETAPS: magyar jelentkezőket várnak
- IMA Konferencia a hálózati kommunikáció lehetőségeiről
- Összefoglaló az első Adobe webtechnológiai konferenciáról
- A mobilfizetés jelene és jövője a III. magyarországi mobilkonferencián
- Web 2.0 Symposium a Millenárison
Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával
A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.
HR és munkavállalói oldalról is kihívás az anyák foglalkoztatása itthon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
K&H: Kate tiszta nyereség
Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.
Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására.
Az Év logisztikai fejlesztése Magyarországon a Prologis – Sziget II park
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.