Pukler Gábor az Albacomp élén

Kovács Attila, 2006. május 31. 17:21
Sajtótájékoztatón mutatkozott be ma Pukler Gábor, az Albacomp Zrt. új vezérigazgatója és a vállalat közelmúltban átalakult menedzsmentje. A társaság új stratégiai célokat tűzött ki: a piaci folyamatok passzív követése helyett az üzletágak tudatos és pro-aktív fejlesztését helyezi előtérbe. A vállalat a 2005-ben elért 14,5 milliárddal szemben 2006-ra közel 18 milliárd forintos forgalmat tervez.
A most 21 éves, több mint 450 főt foglalkoztató, 100% magyar tulajdonban lévő Albacomp szerte az országban 15 telephellyel rendelkezik, több mint 300 viszonteladóval dolgozik. Pukler Gábor hangsúlyozta, a cégvezetés a jövőben az eddigieknél átláthatóbb és nyíltabb működést valósít meg, amelyben az üzleti célok mellett a cég eddigi értékei – köztük a társadalmi szerepvállalás – továbbra is előtérben maradnak. Az átstrukturálás jegyében a cég összevonta a funkcionálisan egyűvé tartozó területeket, megszűntek a duplikált feladatok és feladatkörök, és kialakításra került egy megfelelő információáramlást biztosító belső kommunikációs rendszer.

A tervek szerint idén a hardverértékesítés aránya már nem haladja meg az 50%-ot. A vállalat 2005 első négy hónapjában 3,45 milliárd forint forgalmat bonyolított le, ugyanakkor az idei év hasonló időszakában ez az összeg már – 40%-os növekedés mellett – meghaladta a 4,8 milliárd forintot.

A tervezett növekedésben jelentős arányt képviselnek a szolgáltatások, amelyből a 2005-ös egymilliárd forint helyett idén már közel 4 milliárd forintos bevételre számít a cég, és amely reményei szerint elérheti akár a teljes forgalom 25%-át is. Pukler szerint 2008-ra a forgalom 50%-a már a szolgáltatások értékesítéséből fog befolyni. Ennek hátterében elsősorban az a piaci trend áll, amely szerint a nagyvállalatoknál növekszik a komplex szolgáltatások iránti igény, valamint nő a szolgáltatási színvonalra vonatkozó szerződések (SLA) aránya.
A konzultációs üzletág és portfolió erősítése jegyében a vállalat az informatika újabb területeit vonja be szolgáltatásai körébe, köztük az üzleti intelligencia (BI), a vállalati erőforrás-tervezés (ERP), a projektmenedzsment, a minőségbiztosítás, valamint az IT stratégiai és biztonsági tanácsadást. A cég emellett több más piaci szereplőhöz hasonlóan tanácsadást nyújt az állami pályázati források megszerzéséhez is, amely révén ügyfelei nagyobb értékű informatikai rendszereket vezethetnek be.

A konzultáció terén a közelmúltban felmutatott eredmények közé tartozik a Trigránit Rt.-nek nyújtott IT stratégiai tanácsadás és rendszerkiválasztás, valamint a KSZF számára készült portálfejlesztés és üzemeltetés. Az Oracle-alapú fejlesztések közt a Renault Leasing ajánlatadó moduljának fejlesztése és karbantartása emelhető ki, emellett több projekt fut jelenleg is az APEH-nál.

Az Albacomp hardver értékesítési eredményei egyértelmű piaci trendeket mutatnak: csökken a PC-k iránti vásárlói kedv, míg jelentősen nő a noteszgépek, illetve a kis- és középvállalati körben a szerverek iránti kereslet. A noteszgépek terén tapasztalható intenzív növekedés 2006 első negyedévében is megmaradt, és várhatóan a következő időszakban még tovább erősödik.
A 7500 darab exportra értékesített számítógépből származó bevétel 2005-ben közel 1 milliárd forint volt. Az Albacomp a külföldi partnereivel fennálló kapcsolatának erősítés révén ezt a volument már 2006-ben szeretné 10%-kal növelni, hosszú távon pedig partnerkörének bővítése útján további, regionális értékesítési lehetőségekre is szeretne szert tenni.

A cég PC eladásokkal 2005-ben elért több mint 7 milliárdos forgalma mellett több mint 400 millió forintot képviseltek a nyomtatók, illetve közel 1 milliárd forintot a monitorok. Emellett szintén jelentős – közel egymilliárdos – bevétel származott a cég kevésbé ismert profiljából, a HiFi készülékek értékesítéséből. Az Albacomp középtávú célja az, hogy folyamatosan növelje az IT termékekhez tartozó tanácsadás és üzemeltetési szolgáltatások arányát, illetve ez utóbbiakat egyre több cégnél teljes outsourcing formában végezze.

Az elmúlt évben teljes értékesítésnek jelentős hányada – mintegy 5 milliárd forint – közbeszerzés keretében nyert megrendelésből származott. A közbeszerzési szféra idei lassulását és a várható költségvetési szigorítások hatását kiküszöbölendő a vállalat ezt a magas arányt a versenyszféra felé történő erőteljes nyitással ellensúlyozza, így többek között az ipar, a pénzügyi szektor, a szállítás és a logisztika terén működő cégeket célozza meg termékeivel. A 2006 évre tervezett kereskedelmi árbevétel több mint 70%-a már a közbeszerzésen kívüli értékesítésből származik majd.

A mobil eszközök és megoldások mind az üzleti, mind a végfelhasználói oldalon egyaránt egyre népszerűbbek, emellett az informatikai és a szórakoztató elektronikai eszközök konvergenciája is újabb termékek számára teremt piacot, amely jelentős üzleti potenciált jelent az Albacomp számára is. A vállalat már eddig is több új termékkel elsőként jelent meg a hazai piacon, például kétmagos processzorral szerelt noteszgépekkel és WiFi-képes eszközökkel. A cég a mobil eszköz portfoliójának folyamatos megújítása mellet tovább bővít lakossági termékinek körét, amelyek közt megtalálhatók lesznek LCD TV-k; LCD PC-k, digitális fényképezőgépek, iPod-ok, MP3 lejátszók és Média Center PC-k.

A kereskedelmi tevékenységen belül meghatározó súlyú – az elsősorban Oracle, Microsoft és CA termékekből származó – szoftverértékesítés. A 2005-ben e téren elért 2,5 milliárd forintos volumen azért fontos a vállalat számára, mert megfelelő alapot jelent a hozzáadott értékű szolgáltatások értékesítésének növeléséhez.

Az egyedi szoftverfejlesztés és testre szabás, illetve a hardver-szoftver rendszerintegráció szintén egyre fajsúlyosabb területté válik a cég működésében. Az outsourcing / outtasking bizonyos területeken – például projektmenedzsment és minőségbiztosítás; rendszer felügyelet és távmenedzsment, IT stratégiai tanácsadás és IT biztonsági auditok – egyre nagyobb tért hódít a piacon. Az Albacomp e tevékenységeit is tovább erősíti, 2006-ban várhatóan árbevételének mintegy 25 %-a ebből a szolgáltatási körből származik majd.

Az ERP üzletág egyrészt a 60 helyen – jellemzően a sütőiparban és építőipari nagykereskedésekben – installált, saját fejlesztésű Faktum ERP rendszerének karbantartására és további értékesítésére épül, emellett a tervek között szerepel más gyártók termékeinek beillesztése az Albacomp portfolióba.

Az Albacomp termékeivel és szolgáltatásival a kis- és középvállatokat is megcélozza, amelynek első lépéseként önálló kkv üzletág kiépítését kezdte meg.

Az Albacomp LCD TV értékesítése is felfutott. Ez több száz darab eladott készüléket jelent. Jelentős bevétel származott az APEH számára történt hardver és szoftverértékesítésből illetve alkalmazásfejlesztésből, sikerrel zárult az OTP Bank belső kommunikációját segítő Opera rendszer kiépítése, emellett figyelmet érdemel a Magyar Posta számára értékesített és bevezetett CA rendszerfelügyeleti szoftver is. Szintén az Albacomp tervezte és építette ki a közelmúltban a Baranya Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet integrált telekommunikációs és informatikai infrastruktúráját, és jelentős szerver konszolidációt hajtott végre a Takinfo Kft.-nél.

Pukler Gábor (32), műszaki informatikus szakemberként több mint tíz éve tevékenykedik IT és Távközlési területen. Szakmai karrierjét Siófokon kezdte, majd a székesfehérvári Alba Internet Kft. tulajdonos-ügyvezető igazgatójaként folytatta, ahol 1997-2003 között sikeresen foglalkozott kiemelt távközlési- és internet-szolgáltatások értékesítésével, valamint azok műszaki felügyeletével. 2003. júniusában csatlakozott az Axeleróhoz, előbb a direkt értékesítési osztály vezetőjeként, majd igazgatóhelyetteseként, ahol a kiemelt üzleti ügyfelek teljes körű kiszolgálásáért volt felelős. Emellett sikeresen integrálta az Alba Internetet az Axelero Internetbe. Nevéhez több projekt vezetése is fűződik, többek között Siófokon a helyi internet node tervezése, majd kivitelezése, illetve az ADSL-szolgáltatás terjedésének elindítása Székesfehérváron, önkormányzati pályázatok sikeres megvalósítása (GVOP projektek), illetve részt vesz a szélessávú internet-penetráció növekedésének elősegítésében. 2005. május 1-től az Axelero Internet értékesítési vezérigazgató-helyettese, amely vállalat 2005. május 6-tól T-Online Magyarország Rt. néven folytatja tevékenységét. Irányításával az értékesítési terület kiemelkedő eredményeket ér el a 2005-ös évben.
Kulcsszavak: CIO +céginfo Albacomp

2023-ban is tovább növelte nyereségességét az OXO Technologies Holding Nyrt.

Megjelent az OXO Technologies Holding Nyrt. 2023. évi tőzsdei jelentése. A beszámoló a cégcsoport sikeres gazdálkodását, növekvő nyereségességét és kezelt vagyonának dinamikus bővülését mutatja. 

2024. április 29. 16:13

Szerszámkészítésben és felületkezelésben is a kecskeméti diákok az ország legjobbjai

2 kategóriában győztek és összesen 4 dobogós helyet szereztek a Szakma Sztár Fesztiválon április 26-án a kecskeméti Mercedes-Benz Academy diákjai. Az országos versenysorozaton 21 tanuló 4 szakmában képviselte a Mercedes-Benz Hungary Kft.-t. 

2024. április 29. 15:29

Az elsők között vezette be Magyarországon a Diagon az SAP felhő alapú megoldásait

Bár a rendszerszintű felhős megoldásokat sok cég még óvatosan kezeli, a labordiagnosztikai reagensek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Diagon Kft. az elsők között vágott bele Magyarországon a valódi, felhő alapú fejlesztésbe, és vezette be az SAP újgenerációs vállalati rendszerét, az SAP S/4HANA-t, melynek bevezetését a Kontron Hungary Kft. végezte. Az elavult, szétaprózódott rendszer egységesítése sztenderdizált folyamatokkal, költséghatékonyan valósulhatott meg adatvesztés nélkül.

2024. április 29. 14:41

Rangos szakmai versenyen díjazták a Mercedes-Benz duális képzésének tanulóit

2 kategóriában győztek és összesen 4 dobogós helyet szereztek a Szakma Sztár Fesztiválon április 26-án a kecskeméti Mercedes-Benz Academy diákjai. Az országos versenysorozaton 21 tanuló 4 szakmában képviselte a Mercedes-Benz Hungary Kft.-t. 

2024. április 29. 13:07

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

Tizenegyedik alkalommal díjazták Randstad Awarddal hazánk legnépszerűbb munkáltatóit. A magyar munkavállalók véleménye szerint idén a LEGO a legvonzóbb hazai munkáltató, a BT (British Telecommunications) lett a második, a harmadik helyen pedig a Mercedes-Benz végzett. 

2024. április 29. 11:38

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50