GVH-eljárás az SMS-ben vásárolható autópálya-matricák ügyében

Kovács Attila, 2006. július 21. 14:23
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ma arról tájékoztatta szerkesztőségünket, hogy versenyfelügyeleti eljárást indított annak vizsgálatára, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt., a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt. autópálya-matrica sms-ben történő vásárlására ösztönző tájékoztatási gyakorlata a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolásának minősül-e.
A GVH egy beérkezett panasz alapján indított eljárást az Állami Autópálya Kezelő Zrt. (ÁAK) ellen. Az eljárás megindítására azért került sor, mert az ÁAK az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlására vonatkozó egyes tájékoztató anyagaiban azt a látszatot kelti, hogy mindössze egy sms elküldése szüksége az autópálya-matrica sms-en keresztül történő megvásárlásához, holott az ún. "pre-paid" ügyfelek esetében szükséges egy külön egyenleg előzetes feltöltése is.

Jelen versenyfelügyeleti eljárás célja annak megállapítása, hogy az ÁAK a fenti magatartással a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított-e. A versenytörvény szerint a fogyasztók megtévesztésének minősül, ha az áru ára, lényeges tulajdonsága - így különösen összetétele, használata, az egészségre és a környezetre gyakorolt hatása, valamint kezelése, továbbá az áru eredete, származási helye, beszerzési forrása vagy módja - tekintetében valótlan tényt vagy valós tényt megtévesztésre alkalmas módon állítanak, az árut megtévesztésre alkalmas árujelzővel látják el, vagy az áru lényeges tulajdonságairól bármilyen más, megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adnak. A vállalkozás által használt kifejezéseknek a mindennapi életben, illetőleg a szakmában elfogadott általános jelentése az irányadó annak megállapításánál, hogy a tájékoztatás alkalmas-e a fogyasztók megtévesztésére.

Mivel a vizsgálat kezdetén feltárt tények alapján megállapításra került, hogy az autópálya-matrica sms-en keresztüli megvásárlására irányuló szolgáltatás népszerűsítésében a Magyar Telekom Nyrt. (T-Mobile) és a Pannon GSM Távközlési Zrt. (Pannon) is részt vett, így a versenytörvény alapján ezen vállalkozások is bevonásra kerültek a versenyfelügyeleti eljárásba.

Az eljárás alá vont vállalkozás(ok) előzetesen írásban, majd - a versenytanácsi tárgyaláson - szóban reflektálhatnak a GVH által megfogalmazott versenyjogi kifogásokra. A törvényi határidő szerint az eljárás lezárását jelentő döntést a Versenytanácsnak a vizsgálat megindításától számított 90 napon belül kell meghoznia, amely indokolt esetben egy alkalommal 60 nappal meghosszabbítható. A GVH a döntését a lehető legrövidebb időn belül meg kívánja hozni.
Kulcsszavak: SMS GVH

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14