Évi 11 százalékkal nő az on-line hirdetési piac idehaza
MTI Sajtóadatbank, 2006. augusztus 23. 09:20
A reklámpiacon belül az on-line hirdetési költés 2011-re világszinten eléri a 25,9 milliárd dollárt, azaz a 9 százalékot. A piac a következő öt évben Magyarországon is hasonlóan nő, s éves szinten mintegy 11 százalékkal bővül.
Az amerikai JupiterResarch előrejelzése szerint ennek az az elsődleges oka, hogy az on-line marketingen belül egyre több vállalat fektet be kulcsszavas keresőprogramokba.
A magyar előrejelzések szerint az idén több mint 60 százalékkal, 400 millió forintra nő a keresőhirdetési piac, ami annak is köszönhető, hogy az úgynevezett kulcsszóárak tarifái magasabbak, s a piacra újonnan belépők nagyobb kulcsszavas listát használnak.
A keresőszavas hirdetési piac lényege, hogy a felhasználó nem kéretlen, például felugró ablakban megjelenő reklámot kap, hanem beütve egy általa keresett szót, ezzel összefüggő internetes oldalak és tartalmak jutnak el hozzá.
A világszintű dinamikus fejlődés mozgatórugója, a keresőmarketing, ami az on-line költések közel felét teszi ki. Európában az emberek közeledése az internet felé ugyan óvatosabb, mint Amerikában, de itt is egyre többen felismerik az on-line kulcsszavas reklámban rejlő lehetőségeket.
Kálmán Tamás, a kulcsszavas internet reklámmal foglalkozó ETARGET cég magyarországi vezetője ezzel összefüggésben elmondta: ezt a szolgáltatást egyelőre még inkább a kisebb vállalatok veszik igénybe az ár-hatékonyság kedvező aránya miatt, de egyre több multinacionális cég is érdeklődik iránta. A cél mindegyikük számára ugyanaz, vagyis megtalálni azt a hirdetési formát, amivel a fogyasztót a leghatékonyabban és legkevésbé zavaró módon tudják elérni.
Az on-line hirdetés a médián belül a legdinamikusabban fejlődő szektor: egy tanulmány szerint a megkérdezettek 67 százaléka elfogadja a finomabb on-line hirdetéseket, aminek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. A többség rákattint a hirdetésekre, csaknem minden második felhasználó pedig további információt keres.
A magyar előrejelzések szerint az idén több mint 60 százalékkal, 400 millió forintra nő a keresőhirdetési piac, ami annak is köszönhető, hogy az úgynevezett kulcsszóárak tarifái magasabbak, s a piacra újonnan belépők nagyobb kulcsszavas listát használnak.
A keresőszavas hirdetési piac lényege, hogy a felhasználó nem kéretlen, például felugró ablakban megjelenő reklámot kap, hanem beütve egy általa keresett szót, ezzel összefüggő internetes oldalak és tartalmak jutnak el hozzá.
A világszintű dinamikus fejlődés mozgatórugója, a keresőmarketing, ami az on-line költések közel felét teszi ki. Európában az emberek közeledése az internet felé ugyan óvatosabb, mint Amerikában, de itt is egyre többen felismerik az on-line kulcsszavas reklámban rejlő lehetőségeket.
Kálmán Tamás, a kulcsszavas internet reklámmal foglalkozó ETARGET cég magyarországi vezetője ezzel összefüggésben elmondta: ezt a szolgáltatást egyelőre még inkább a kisebb vállalatok veszik igénybe az ár-hatékonyság kedvező aránya miatt, de egyre több multinacionális cég is érdeklődik iránta. A cél mindegyikük számára ugyanaz, vagyis megtalálni azt a hirdetési formát, amivel a fogyasztót a leghatékonyabban és legkevésbé zavaró módon tudják elérni.
Az on-line hirdetés a médián belül a legdinamikusabban fejlődő szektor: egy tanulmány szerint a megkérdezettek 67 százaléka elfogadja a finomabb on-line hirdetéseket, aminek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. A többség rákattint a hirdetésekre, csaknem minden második felhasználó pedig további információt keres.
Kulcsszavak: reklám
Kapcsolódó cikkek
- A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
- Etarget: 28 százalékkal nő az internetes hirdetési piac
- Amerikai befektető vásárolja meg a Webreklám.hu-t
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A Google rádiós reklámokat is értékesít
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- Termékelhelyezés a digitális technikák segítségével
- Az elektronikus reklámpiac mérete 2006-ban 73 milliárd forint volt
- Beyoncé reklámozza a Samsung Ultra Music telefonját
- Egyesült Államok: tavaly 34 százalékkal nőttek az online hirdetési kiadások
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
2024. május 4. 10:31
Cikkgyűjtő
További fontos híreink
Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció
2024. május 3. 19:59
Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben
2024. április 20. 11:36