Távközlés: fókuszban a tartalom és a fogyasztói magatartás
Tóth László, az NHH stratégiai igazgatója az EU Bizottságnak a szabályozási keretrendszer változásaira irányuló javaslatait, prioritásait (frekvenciagazdálkodás, piacelemzés, közösségi piacok fejlesztése, fogyasztói érdekképviselet, a bizottság hatáskörének erősítése, dereguláció, SMS beemelése a mobil végződtetési piacba) mutatta be.
Szathmári Géza, a GTS-Datanet vezérigazgatója "Ellenség vagy lehetőség" című előadásában az alternatív szolgáltatók szempontjai szerint elemezte a hazai távközlési liberalizáció legfontosabb lépéseit, eredményeit. Megállapította, amelyik piacon már van szabályozás, ott csökkentek a szolgáltatások árai. A kábeltévé piacon nincs szabályozás, ez az egyetlen terület, ahol nőttek az előfizetési díjak. Viszont az IP TV és más új szolgáltatások, mint "versenytársak" miatt a következő időszakban itt is csökkenés várható.
Molnár-Bíró György, a Kende Ügyvédi Iroda ügyvédje a digitális műsorszórás és műsorterjesztés újraszabályozásának okairól beszélt. A műsorterjesztés jelenlegi magyarországi szabályozása nem felel meg a modern kor szellemének. A távközlés + informatika valamint a médiaipar konvergenciája egységes szabályozást kíván. Fontosnak tarja, és reméli, hogy a közeljövőben elkezdődjék a Digitális Átállás Stratégia kormányszintű konzultácója.
A két konferencia kerekasztal-beszélgetésének témái a következők voltak. Szabályozási kerekasztal: szabályozás-innováció-befektetések: a versenyképesség kulcsai; illetve szolgáltatói és fogyasztói kerekasztal, avagy mit is ad az internet-hírközlés a tartalomhoz; továbbá a mobilitásról; továbbá az ügyfélszerződések hazai gyakorlatáról.
Kapcsolódó cikkek
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
- Megnyílt a 7. Bosch távközlési és biztonságtechnikai szakmai nap
- Terítéken az európai hírközlés-szabályozás
- BBJ-konferencia a magyar távközlési piac újdonságairól
- Nemzetközi konferencia a hírközlés-szabályozásról
- Rendhagyó helyszínen rendezik meg az ITU Telecom World 2006-ot
- Nagy jelentőségű záródokumentum az RRC-06-on a digitális műsorszórásról
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.