A Motorola profitfigyelmeztetése árháborút sejtet
Az utolsó negyedben 66 millió mobilkészüléket adtak el, 23 százalékkal többet, mint a harmadik negyedben, és 48 százalékkal többet, mint 2005 utolsó negyedében, de úgy vélik, hogy a földrajzi eloszlás és a termékszerkezet nem volt jó, ezért a forgalom értéke elmaradt a várttól.
Elemzők szerint a Motorola becslése arra vall, hogy árháború bontakozott ki a nagy nemzetközi gyártók között, és megszenvedik annak árkövetkezményét is, hogy a túlérett nyugati piacok után most a kevésbé telített, felzárkózó, elsősorban ázsiai piacok megdolgozása van soron, olcsóbb készülékekkel. Emiatt az értékesítés mennyiségben gyorsan nő, de az árak és a haszonkulcsok szerényebbek. A finn Nokia, a világ legnagyobb gyártója októberben maga is jelezte, hogy piacszerzés végett csökkenti árait.
A harmadik negyedben a világ mobilpiacán a Nokia és a Motorola - a két vezető gyártó - egyaránt növelte részesedését: a Nokiáé 35,1 százalékra emelkedett 32,5 százalékról, a Motoroláé 2 százalékponttal 20,6 százalékra nőtt.
Az összes gyártó eladásai 21,5 százalékkal 251 millió készülékre bővültek a 2005-ös harmadik negyedhez képest.
A harmadik helyezett, a dél-koreai Samsung, bár eladásait egyhatoddal 30,6 millió készülékre növelte, részesedése a teljes mobilpiacon 12,2 százalékra csökkent.
A piackutatók a tavalyi, 2006-os év egészére 986 millió eladott készüléket jósoltak november végén, fölfelé módosítva korábbi, 960 milliós becslésüket.
A Motorola adózott eredménye a harmadik negyedévben 45 százalékkal kisebb volt a 2005-ös harmadik negyedévinél: 968 millió dollárt, részvényenként 39 centet ért el az egy évvel korábbi 1,75 milliárd dollár, részvényenként 69 cent helyett.
A bevétele 17 százalékkal 10,6 milliárd dollárra bővült az egy évvel korábbi 9,05 milliárd dollárhoz képest, de jóval elmaradt a piaci előrejelzések 11,07 milliárd dolláros átlagától.
Kapcsolódó cikkek
- 4000 főtől válik meg a Motorola
- További 4 ezer állás megszüntetését jelezte a Motorola
- Új Razr pengemobilok a Motorolától
- Motorola mobiltelefonok mozifilm-lejátszással
- Motorola mobilkijelző napelemekkel
- Létszámcsökkentés a Motorolánál
- LCD panelbe épített napelem
- Veszteség és alacsonyabb bevétel a Motorolánál
- Új Motorola tömegtelefonok
- Szélenergiával működő mobil bázisállomás
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
A régiós pénzügyi vezetők harmada már teszteli a generatív AI megoldásokat
Közép-Európában már minden harmadik szervezetnek közvetlen tapasztalata van a generatív mesterséges intelligenciával, és mindössze a vállalatok négy százaléka várja passzívan, hogy a versenytársak tegyék meg az első lépést. A régióban négyből három pénzügyi vezető (73%) véli úgy, hogy az AI fontos a vállalatuk stratégiája szempontjából. A Deloitte legfrissebb CFO felmérése szerint a megkérdezett pénzügyi vezetők fele költségcsökkentést vár a mesterséges intelligencia bevezetésétől.
A munkavállalók véleménye alapján idén a Lufthansa Systems Hungária lett a hazai IT szektor legvonzóbb munkaadója
A magyar munkavállalók körében készített átfogó felmérés alapján az idei évben a Lufthansa Systems Hungária Kft-t választották hazánk legvonzóbb munkaadójának az IT kategóriában. A nagy presztízsű elismeréssel idén tizenegyedik alkalommal díjazták Magyarország legnépszerűbb munkáltatóit. A kapcsolódó felmérésből az is kiderült, hogy az IT szektor a dolgozók megítélése alapján továbbra is a legattraktívabb iparág Magyarországon.
Európai akciók a kibocsátásmentességért
Az Európai éghajlati paktum 2020-ban jött létre az Európai Bizottság kezdeményezésére. Fontos eszköze annak a célkitűzésnek, hogy 2050-re Európa kibocsátásmentessé váljon, megalakulása óta már több mint tízmillió kilogramm szén-dioxid csökkenéshez járult hozzá. A Paktum évről-évre különböző akciókat szervez, hogy felhívja a figyelmet az éghajlatváltozás hatásainak mérséklésének fontosságára. Ebben az évben többek között fotópályázatot indít a környezettudatos cselekvések bemutatására.