CES: további Nokia-bejelentések

Kovács Attila, 2007. január 9. 08:26
A Nokia és a Yahoo! tovább bővítve együttműködését, a Nokia a Series 40 szoftveren alapuló mobiltelefonokon elérhetővé tette a Yahoo! Go for Mobile 2.0 alkalmazást. A felhasználók számos készüléken, így a Nokia 6103, a Nokia 6131 és a Nokia 5300 Xpress Music telefonon mától kezdve világszerte letölthetik a Yahoo! Go for Mobile 2.0 szolgáltatást. 2007 első félévében a két vállalat a készülékek szélesebb skáláján is elérhetővé teszi a Yahoo! Go for Mobile 2.0-t, amelyet a Nokia az új Series 40 telefonok millióiba később gyárilag is telepít majd.
A Yahoo! Go for Mobile 2.0 szolgáltatás legfontosabb funkciói: a mobilfelhasználók számára újraértelmezett keresés – a oneSearch mobilkeresési szolgáltatás, amellyel a fogyasztók megkapják azt, amire a mobiltelefonon szükségük van: az azonnali válaszokat. A megoldás felismeri a keresett kifejezés mögötti szándékot, és a téma és relevancia szerint csoportosított, tényleges tartalmakat jeleníti meg a találati oldalon. Gazdag, messzemenően testre szabható tartalmak többezernyi forrásból a fogyasztók összekapcsolására. Az aktuális és legfrissebb hírek szolgáltatással a felhasználók nem mulasztják el a számukra lényeges híreket, sporteseményeket, szórakoztató műsorokat és pénzügyi információkat. A szolgáltatás „kívánság-központjában” még több cikkhez férhetünk hozzá, nyomon követhetjük a számunkra érdekes témákat a sportegyesületektől kezdve a hírességekig, de az interneten RSS-t kiadó több millió forrás szinte bármelyikéből származó, bármilyen új tartalmat is a listához adhatunk.

Fényképmegosztás: a Flickr teljes körű integrálásának köszönhetően a felhasználók a kameratelefonokról is könnyen feltölthetik és kezelhetik képeiket. A fogyasztók emellett egyszerűen megoszthatják a felvételeket másokkal, megnézhetik barátaik képeit, és böngészhetnek és kereshetnek a Flickr közösség több millió tagja által feltöltött fotók között. Áramvonalasított e-mail szolgáltatás.

A CES első napján a Nokia elnök-vezérigazgatója, Olli-Pekka Kallasvuo arról beszélt, hogy az internetre kapcsolt multimédiás készülékekkel és az internet segítségével hogyan hozhatjuk létre, élhetjük át és oszthatjuk meg másokkal élményeinket, bárhol és bármikor. „A fejlődő piacokon azt tapasztaljuk, hogy egyre többen személyi számítógép helyett most elsőször inkább mobiltelefonjukról férnek hozzá az internethez. A célkitűzésünk az, hogy élen járjunk a trend elterjesztésében” – mondta  Kallasvuo. Hozzátette: „Az egyfunkciós készülékek kiszorulóban vannak. A helyükbe lépő konvergáló készülékek egyre nagyobb teljesítményűek és egyre könnyebben használhatók". (A konvergáló készülékek piaca 2006-ban elérte az 100 millió darabot, 2008-ra pedig várhatóan a 250 millió darabot is meghaladva a fogyasztói elektronika leggyorsabban bővülő területévé válik. Ezen a piacon a 2006-ban közel 40 millió konvergáló készüléket eladó Nokia a világ legnagyobb gyártója.)

A Nokia beszámolt arról, hogy a Six Apart ingyenes személyes blogszolgáltatása, a Vox a most bemutatott Nokia N93i multimédiás számítógépen gyárilag telepített szolgáltatásként jelenik meg. A Nokia és a Skype nyilvánosságra hozta a két vállalat együttműködését, melynek keretében a vállalatok a Nokia N800 internet tablet segítségével a Skype-oló közösséget is mobilizálják (lásd másik hírünket). A Nokia elnök-vezérigazgatója arról is beszélt, hogy milyen érdeklődéssel tekint a Nokia és a Sprint Nextel együttműködésére, melynek köszönhetően 2008-ra az amerikai vásárlók zsebébe WiMax-re és nyílt internetalapú szolgáltatások biztosítására képes mobilkészülékek kerülhetnek.

Kallasvuo a CES-en bemutatta a Nokia N800 internet tabletet és a Nokia 6131 NFC készüléket, amely a beépített NFC (Near Field Communications) technológiának köszönhetően és a készülék egyetlen érintésére lehetővé teszi az információk megosztását, a szolgáltatások igénybe vételét, és különböző fizetési és jegyvásárlási megoldásokat.
Kulcsszavak: mobiltelefon Nokia CES

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Félnek a csalóktól: a magyar internetezők 15 százaléka elkerüli az online fizetést

Egy friss felmérés szerint a magyarok többsége tart attól, hogy online vásárlás során csalás áldozatává válik, 94 százalékuk védekezik is valamilyen módon a visszaélésekkel szemben. Ugyanakkor 15 százalék azok aránya, akik inkább kerülik az online fizetést, annyira félnek az adathalászattól. 

2024. június 1. 10:19

Szerte a világban népszerű az amerikai magyar „nyomokat” bemutató applikáció

Három éve indult útjára a digitális “jenki huszár”, azaz a Hello HuGo nevű applikáció, amely felhasználóbarát módon gyűjti össze a lehető legtöbb magyar vonatkozású pontot az USA-ban, amiből eddig több, mint 1500 található az appon. A ma már nívódíjas alkalmazást több, mint tízezer ember használja az Atlanti-óceánon innen és túl, Ausztráliától, Kanadán át Indiában, Belgiumban, Franciaországban, Mexikóban, Jamaikában és még több más országban keltette föl az emberek érdeklődését.

2024. május 31. 09:55

A spanyol energiaparkokban is a Smart-Ex 03–5G okostelefon digitalizálja a kommunikációt

A Cepsa, Spanyolország egyik legnagyobb integrált energiavállalata, két energiaparkot üzemeltet Dél-Spanyolországban. Az üzemek alkalmazottai évek óta a Pepperl+Fuchs termékekre támaszkodnak, hogy kommunikáljanak egymással és dokumentálják a napi feladatokat, például a karbantartást. Az 5G bevezetése új szabványokat teremtett a rendelkezésre állás, a hálózati lefedettség és a késleltetés tekintetében, lehetőséget teremtve arra, hogy a meglévő Smart-Ex 02 készletet fokozatosan cseréljék le a Pepperl+Fuchs gyújtószikramentes Smart-Ex 03 5G okostelefonjaira.

2024. május 30. 14:11

Különleges kedvezményekkel indítja a nyarat a Samsung

A nyár beköszöntével több sportesemény is elrajtol, itt az ideje a közös szurkolásnak. Ezzel párhuzamosan, 2024. június 3-án 10 órakor indul a Samsung fesztivál, a vállalat háromhetes promóciója, amely során a felhasználók 2024. június 24-én 9 óráig kedvezményekkel válogathatnak a Samsung legújabb zászlóshajó mobilkészülékei, tévéi és csatlakoztatható háztartási gépei közül*, hogy az új eszközökkel még magával ragadóbb szurkolói élményt élhessenek át a nyári meccsnézések alkalmával.

2024. május 27. 20:27

A Xiaomi a “Red Bull Can You Make it?” kalandverseny nemzetközi partnere

A Xiaomi bejelentette, hogy a vállalat lesz az idei “Red Bull Can You Make It?” verseny globális partnere. A “Red Bull Can You Make It?” a világ különböző pontjairól érkező, kalandvágyó csapatoknak szervezett, izgalmas, Európát átszelő kalandverseny, mely május 28-án Berlinben ér véget. 

2024. május 24. 16:05

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az Everguest szoftvere felforgatja a turizmus állóvizét

2024. május 27. 17:30

Minden második magyar internetező volt már áldozata kibertámadásnak

2024. május 22. 14:37

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52