Az európaiak hetente 11 órát interneteznek
A széles sávú internetezés Európa-bajnoka Franciaország, hiszen ott 87 százalékos a világhálóhoz való ilyen hozzáférés aránya. Mögötte Norvégia és Dánia következik 85 százalékos széles sávú lefedettséggel, majd Nagy-Britannia és Svédország 84 százalékkal.
Európában ugyan stagnál a televíziók, a rádiók és a napilapok nézettsége és olvasottsága, azonban a magazinok már 5 százalékos visszaesést voltak kénytelenek elkönyvelni. Az osztrák sajtóban idézett tanulmány szerint az internet a média egyedüli olyan ága, amelynél növekszik a felhasználására fordított idő.
Az osztrák tömegtájékoztatás hétfőn arról is hírt adott: az osztrák cégek már olyannyira használják a világhálót, hogy minden 5 vállalkozás közül 4-nek már saját internetes honlapja van. Ezzel az Eurostat adatai alapján Ausztria a kontinens középmezőnyében foglal helyet, de például Németország előtt. A rangsort ezen a téren Svédország és Dánia vezeti.
Európában egyébként átlagosan minden 3 cég közül kettőnek van internetes honlapja.
Kapcsolódó cikkek
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- Növekvő netcenzúra világszerte
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- Nyári szemeszterrel folytatódik az ingyenes Internet Oktatási Program
- Gyorsul Európa digitális forradalma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- Vint Cerf: Az információ megosztása az igazi hatalom
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.