Az LG Electronics tavalyi éve: visszaesett a profit

MTI Sajtóadatbank, 2007. január 24. 08:59
A dél-koreai LG Electronics, hazájában a legnagyobb háztartási elektronikai gyártó és a világon a negyedik számú mobiltelefon-gyártó, kedden 48,2 milliárd vonos (51,25 millió dollár) adózott eredményt jelentett az utolsó negyedévről, az erős forgalom miatt több mint kétszer többet a harmadik negyedévi 22,7 milliárdnál, de az általános árcsökkenés miatt 85 százalékkal kevesebbet a 2005-ös utolsó negyedévi 312,2 milliárdnál.
Még ezzel is meghaladta a borúlátó piaci jóslatok 7,6 milliárd vonos veszteségre szóló átlagát.

Ezzel az egész évi adózott eredmény 212 milliárd von (225,4 millió dollár) lett, 70 százalékkal kevesebb a 2005-ös 703 milliárdnál. Az üzemi eredmény az első háromnegyed évben stabilan alakult, rendre 190 milliárd von vagy annál kissé több volt, de az utolsó negyedévben a cégnek 43,4 milliárd vonos üzemi vesztesége keletkezett az egy évvel korábbi, 211,1 milliárd vonos üzemi eredmény helyett, így az egész évi üzemi eredmény 535 milliárd von lett, 41,5 százalékkal kevesebb a 2005-ös 915 milliárdnál.

Az eredményeket erősen rontotta a holland Philipssel közös LG.Philips LCD, amely a világ második lapképernyő-gyártója: az utolsó negyedben az LG.Philips LCD már a harmadik negyedéve volt veszteséges, mert a kereslet ugyan jobb a vártnál, de a szintén dél-koreai Samsunggal, a világelső laposképernyő-gyártóval vívott verseny miatt csökkennek az árak és nőnek a költségek.

Az LG Electronics forgalma a harmadik negyedévben érte el a tavalyi csúcsát, majd csökkent, az utolsó negyedévben 5,521 billió vonra - ez 11 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,182 billiónál -, és egész évben 23,171 billió von (24,6 milliárd dollár) volt, 2,5 százalékkal kevesebb a 2005-ös 23,774 billiónál.

A kijelzőket-képernyőket gyártó részleg negyedik negyedévi bevétele, 1,2 billió von, 14 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, üzemi vesztesége 147 milliárd von lett. A háztartási berednezések részlege 5,8 százalékkal 1,3 billió vonra emelkedett a negyedévben, az üzemi eredménye, szintén az egy évvel azelőttihez képest, 23 százalékkal 62 milliárd vonra javult.

A cég 17 millió mobilkészüléket adott el az utolsó negyedévben, egy évvel korábban 16,2 milliót.

Idén 78 millió mobiltelefon eladására számítanak, 22 százalékkal többre a tavalyinál. A cég a mobilkészülékek idei világpiacát 1,06 milliárd készülékre becsüli, ez 11 százalékkal lenne több a tavalyinál.

  •                                

2005-ben 700 ezer folyadékkristályos képernyőjű televízió készült a Philips Kft. székesfehérvári gyárában, a tavalyi terv a termelés megkétszerezésére szólt. A képernyők az LG.Philips távol-keleti gyáraiból érkeznek Székesfehérvárra.

  •                               

Az LG.Philips a 2004. júniusi tőzsdei kibocsátásáig a holland Philips és a dél-koreai LG Electronics 50-50 százalékos vegyes vállalata volt. A Philips 2005. decemberben, további 5 százalék eladásával, óvatosan 32,9 százalékra csökkentette részét. A vevő vagy vevők kilétét nem közölték. Az LG Electronics 38 százalékkal részesedik.
Kulcsszavak: LG Electronics

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt

Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit. 

2024. május 2. 16:07

Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!

Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.

2024. május 2. 12:59

Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás

A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.

2024. május 2. 11:36

Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN

A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.

2024. május 2. 09:55

Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst

A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja.  A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.

2024. május 1. 13:48

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14