Az LG Electronics tavalyi éve: visszaesett a profit
Ezzel az egész évi adózott eredmény 212 milliárd von (225,4 millió dollár) lett, 70 százalékkal kevesebb a 2005-ös 703 milliárdnál. Az üzemi eredmény az első háromnegyed évben stabilan alakult, rendre 190 milliárd von vagy annál kissé több volt, de az utolsó negyedévben a cégnek 43,4 milliárd vonos üzemi vesztesége keletkezett az egy évvel korábbi, 211,1 milliárd vonos üzemi eredmény helyett, így az egész évi üzemi eredmény 535 milliárd von lett, 41,5 százalékkal kevesebb a 2005-ös 915 milliárdnál.
Az eredményeket erősen rontotta a holland Philipssel közös LG.Philips LCD, amely a világ második lapképernyő-gyártója: az utolsó negyedben az LG.Philips LCD már a harmadik negyedéve volt veszteséges, mert a kereslet ugyan jobb a vártnál, de a szintén dél-koreai Samsunggal, a világelső laposképernyő-gyártóval vívott verseny miatt csökkennek az árak és nőnek a költségek.
Az LG Electronics forgalma a harmadik negyedévben érte el a tavalyi csúcsát, majd csökkent, az utolsó negyedévben 5,521 billió vonra - ez 11 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,182 billiónál -, és egész évben 23,171 billió von (24,6 milliárd dollár) volt, 2,5 százalékkal kevesebb a 2005-ös 23,774 billiónál.
A kijelzőket-képernyőket gyártó részleg negyedik negyedévi bevétele, 1,2 billió von, 14 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól, üzemi vesztesége 147 milliárd von lett. A háztartási berednezések részlege 5,8 százalékkal 1,3 billió vonra emelkedett a negyedévben, az üzemi eredménye, szintén az egy évvel azelőttihez képest, 23 százalékkal 62 milliárd vonra javult.
A cég 17 millió mobilkészüléket adott el az utolsó negyedévben, egy évvel korábban 16,2 milliót.
Idén 78 millió mobiltelefon eladására számítanak, 22 százalékkal többre a tavalyinál. A cég a mobilkészülékek idei világpiacát 1,06 milliárd készülékre becsüli, ez 11 százalékkal lenne több a tavalyinál.
2005-ben 700 ezer folyadékkristályos képernyőjű televízió készült a Philips Kft. székesfehérvári gyárában, a tavalyi terv a termelés megkétszerezésére szólt. A képernyők az LG.Philips távol-keleti gyáraiból érkeznek Székesfehérvárra.
Az LG.Philips a 2004. júniusi tőzsdei kibocsátásáig a holland Philips és a dél-koreai LG Electronics 50-50 százalékos vegyes vállalata volt. A Philips 2005. decemberben, további 5 százalék eladásával, óvatosan 32,9 százalékra csökkentette részét. A vevő vagy vevők kilétét nem közölték. Az LG Electronics 38 százalékkal részesedik.
Kapcsolódó cikkek
- LG Csokoládé laptop
- Moszkvában debütált a kompakt LG Shine telefon
- Az LG a Cannes-i Filmfesztivál hivatalos partnere
- Késik az LG kéklézeres kombó lejátszója
- Blu-ray, HD DVD, DVD: mindent ismer az új LG író
- Nagyteljesítményű mikro Hi-Fi az LG-től
- Megérkezett Európába az LG Shine telefon
- 100 dolláros LG 3G mobiltelefon
- LG Prada KE850 - iPhone szerű mobiltelefon
- LG hibrid kéklézeres DVD író/olvasó optikai meghajtó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.