Hiába pályáztak
- Külső támogatást egyáltalán nem kaptunk. Bár érdeklődtünk és pályáztunk is, de általában választ sem adtak. Most már egyébként úgy gondoljuk, hogy jobb is így, legalább teljes mértékben a magunk urai lehetünk. Igaz, ez egyúttal a saját anyagi forrásaink felhasználását jelenti, amelyeket persze legkevésbé sem nevezhetünk bőségesnek. A site-ot eddig pár zacskó szotyiból hoztuk ki, de reméljük, hogy már a közeljövőben nyereséget tudunk termelni.
- Gondoljátok, hogy az internet magyar nyelvű részén van akkora piac, hogy hirdetőket, esetleg befektetőket találjatok?
- Szerintem a médium önmagában érdektelen, egy hirdetőt vagy kereskedőt normális esetben csak az érdekel, hogy a legolcsóbban a legtöbb potenciális vevőhöz eljusson. Az internet ebből a szempontból elég szerencsés lehetőségeket biztosít, mert egyrészt a reklámok elkészítése és fenntartása viszonylag olcsó (mondjuk a televízióhoz vagy az újságokhoz képest), másrészt a közönség elérése jól mérhető. A Pálya ráadásul olyan szolgáltatás, amelyet egy jól meghatározható célközönség vesz igénybe. Egy nagyobb felvételi előkészítő vagy nyelviskola például mérlegelheti, hogy elhelyezi nálunk a hirdetését, vagy inkább az aluljárókban osztogat szórólapokat. Meg kellene mérni, de csodálkoznék, ha az utóbbival járna jobban.
- Hogyan gyűjtitek be a felsőoktatásról szóló információkat?
- Elég nehezen. Elképesztő, hogy a hivatalos források szinte titkolják az adatokat. A pályaválasztásról pedig rendes statisztikákat sem lehet kapni. Sokszor azonban csak az jelent gondot, hogy az adathalmazokat, amelyeket strukturált formában is megkaphatnánk, papírról kell "kézi" módszerekkel visszafejtenünk.
- Milyen sűrűn látogatják a fiatalok a Pályát?
- A nézettségre nem panaszkodhatunk, ráadásul folyamatosan növekszik. A látogatók nagy része felvételire készül, és szívesen teszteli tudását, olvassa a cikkeket, és böngészi az adatbázist. Sokan iratkoznak fel hírlevelünkre is. Csak a fórumon nem érezni még eléggé a pezsgést.
- Vannak terveitek a továbbfejlesztésről is?
- Igen, a logikus lépés most az lenne, hogy lehetővé tegyük az online jelentkezést az egyetemekre. Ez azonban jelenleg sajnos csak álom lehet, annak ellenére, hogy a technikai kivitelezés pár hónapot venne csupán igénybe, és nagy megtakarítást jelentene az államnak. Ma Magyarországon egy ilyen dolog beindítását átláthatatlan érdekszövetségek nehezítik, de reméljük, hogy pár éven belül ez is megváltozik. Akkor meg lehetne valósítani az elképzeléseinket. Rajtunk nem múlik.
Kapcsolódó cikkek
- Nemzetközi elismerés a hazai IT oktatásnak
- Milliárdokat tervez fejlesztésre a Debreceni Egyetem
- ELTE: Cisco-díjas oktatási giga-hálózat
- Az Axis elindította online házkonfigurátorát
- D-Link Felsőoktatási IP-fórum megújult üzleti megoldásokkal
- Hírportált indított az RTL Klub
- iWiW Klubrendszer üzleti felhasználóknak is
- Google: Kitiltva az amerikai katonai támaszpontokról
- Új lehetőség az iskola-szülő kommunikációjában
- Mobiltelefon a jó jegyekért
Az Év logisztikai fejlesztése Magyarországon a Prologis – Sziget II park
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.
Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be
Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.
Országos kutatás vizsgálta, hogy mi a közös az anyai és vezetői készségekben
Határozottság, konfliktuskezelés, problémamegoldó képesség és empátia: ezek a legfőbb vezetői tulajdonságok, melyek édesanyaként is elengedhetetlenek a magyarok szerint – derült ki a Yettel friss, országos, anyák napja alkalmából készített kutatásából. A mobilszolgáltató a vezetői kompetenciákat vetette össze az anyasághoz szükséges képességekkel, és az is kiderült, hogy tízből nyolc válaszadó szerint a gyereknevelés során tanult készségeket a munkavégzésben is lehet kamatoztatni.
MiTeC System Information X 5.0.0.0
Az otthoni használatra ingyenes MiTeC System Information X részletes információt szolgáltat gépünk hardveres összetevőiről (CPU, memória, alaplap, operációs rendszer, videokártya, monitor, tárolóeszközök, hálózati kártya, nyomtatók, USB portok). Beszámolót készít az összes megjelenített adatról.
Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!
A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.