A szülők nem tudják, mit csinál a PC előtt a gyermekük
A Spy Sweeper kémprogramirtók fejlesztője, a Webroot Software biztonságtechnikai vállalat megbízásából a közelmúltban felmérés készült az amerikai fiatalok internetezési szokásairól, elsősorban biztonsági vonatkozásban. A felmérés során a fiatalok szüleit is megkérdezték - kiderült, hogy gyermekeikről alkotott képük nem igazán fedi a valóságot.
A háromévesnél idősebb, 17 évesnél fiatalabb gyermekek majdnem 60%-a használja több-kevesebb rendszerességgel az internetet. Igen népszerűek körükben a különféle közösségi oldalak, ezeken azonban nem csupán ismerőseikkel tartják a kapcsolatot, mert 43% teljesen idegen emberekkel is chatelt vagy levelezett már. A válaszadók egyharmada kapott már szexuálisan explicit (mocskos) email-üzenetet vagy találkozott pornográf előugró ablakkal böngészés közben. A felmérést megelőző fél év során az internetező gyerekek számítógépeinek több, mint negyede kapott kémprogram-fertőzést.
Az amerikai szülők általában nincsenek tisztában azzal, mit csinál a számítógép előtt a gyermekük. A szülők háromnegyede úgy vélte, a gyerek két órát vagy annál is kevesebbet tölt otthon internetezéssel. Ezzel szemben a gyerekek 45%-a három vagy több órán keresztül használja a világhálót. A fiatalkorúak több, mint a fele legalább néha vásárol online, ezzel szemben a szülők 71%-a nyilatkozott úgy, hogy gyermekük soha nem vesz semmit az interneten keresztül.
Az amerikai legfelsőbb bíróság szerint a törvényi szabályozás kevésbé hatékony, a fiatalkorúak védelmére inkább technikai eszközök (szoftverek) alkalmasabbak. Ennek ellenére csupán a szülők fele telepített valamilyen szülői felügyeleti rendszert a gyerek által használt számítógépre.
Kapcsolódó cikkek
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- Informatikai és információs szolgáltató központ Debrecenben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.