A britek és az e-business

2000. február 2. 13:28
Egyre több brit nagyvállalat ismeri fel az IT jelentőségét, valamint az e-businessben betöltött szerepét - mutatja a KPMG egy közelmúltban készült elemzése -, azonban sok cég nem tud mit kezdeni az új technológiákkal.
A KPMG "E-business and Beyond: Board Level Drivers and Doubts" címen végzett felmérésében a Financial Times 350 vezető cége közül 149 brit nagyvállalat csúcsmenedzserét kérdezték meg a modern, hálózat alapú technológiák vállalatuknál betöltött szerepéről.

Több mint háromnegyedük szerint az IT jelentősen átalakította cégük működését, és üzleti stratégiájuk kulcskérdésévé vált. Abban viszont nem bíznak, hogy saját vállalatuk képes a technológiai fejlesztésekre vagy új projektek finanszírozására, sőt sokan azt sem tudják, ezekhez honnan kaphatnak segítséget. A többség zavarban van, és a konkurencia lépéseire vár - csak akkor akar befektetni, ha "az utat mások már kitaposták". A KPMG szakértői épp ezért arra figyelmeztetnek, hogy az egyre gyorsabban terjedő e-business megköveteli a cégektől a fejlesztéssel kapcsolatos lépéseket, mert a kívülállók menthetetlenül lemaradnak, és akár el is tűnhetnek a piacról.

A felmérésből kiderült, hogy a vezetői tanácskozások 65%-án tárgyalnak az IT helyzetéről, az IT-fejlesztésre szánt költségvetések 70%-át emelték az utolsó két évben, és a megkérdezettek 51%-a szerint ez az idén is folytatódik. A cégvezetők 62%-a szerint az IT lehet a megfelelő válasz a növekvő fogyasztói elvárásokra, és meglepő, hogy a vezetők mindössze 3%-a bízza a kérdést teljesen a technikai személyzetre - többségük figyelemmel kíséri az IT-projektek alakulását.

Más eredmények azonban jól tükrözik, milyen nehézségekkel találják szembe magukat a cégvezetők, amikor cégük érdekében alkalmazniuk kellene a technológiákat: 28%-uk szerint az alkalmazás legfőbb hátráltatója az, hogy még nem kellően bizonyított az IT létjogosultsága, 27%-uk szerint nincs meg cégüknél az ehhez szükséges pénzügyi háttér, 21%-uk szerint pedig nem kellően képzettek a munkatársak a technológiák bevezetésére, illetve használatára.

A megkérdezettek 60%-a nyilatkozott úgy, hogy még vár a bevezetéssel, amíg mások be nem bizonyítják, hogy valóban sikeresek a szóban forgó technológiák, 40%-uk pedig egyenesen a vetélytársaktól várja a kezdeményezést.

Kulcsszavak: KPMG trend e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38