KPMG kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: KPMG

KPMG: megéri a cégeknek a digitális átállás
Hozzáértő adatelemzőkre, szoftvermérnökökre lenne szükségük a cégeknek, mivel napjainkban a szakemberhiány nehezíti meg leginkább a digitális technológiák alkalmazását. Egyebek mellett ezt állapítja meg a KPMG Global Tech Report 2022 felmérése. A kutatás készítői több mint 2200 felsővezetőt, iparági szakértőt kérdeztek az általuk követett IT stratégiáról, így a riportból többek között az is kiderül, hogy megérte-e a cégeknek a digitalizációba fektetni, illetve gátat szab-e bármi a továbbfejlődésnek etéren. Emellett választ kapunk azokra a kérdésekre is, hogy a vállalatok miként viszonyulnak a felhőben való adattároláshoz, vajon az új technológiák alkalmazása milyen további kiberbiztonsági kérdéseket vet fel, vagy hogy a digitálisan érett vállalatok mit csinálnak másképp versenytársaikhoz képest.

Válaszok a HR legnagyobb kihívásaira a következő három évben
Tehetségpiacok létrehozása, belső információáramlás, súrlódásmentes digitalizáció – három lehetőség a HR területek számára, hogy felkészüljenek a jövőbeli kihívásokra, megfeleljenek a munkavállalói elvárásoknak a következő néhány évben. A KPMG szakmai konferencián mutatta be globális Future of HR kutatását, amelyben felsővezetőket kérdezett arról, milyen várható nehézségekkel küzdenek majd a HR területek, és hogyan orvosolnák például a munkakultúra, a munkatársi összetétel, a motiváció területén jelentkező problémákat.

Bővült az online megkötött biztosítástípusok köre a KPMG és az NRC felmérése szerint
Egyre népszerűbb az online biztosításkötés, bizonyos típusok esetében azonban sokan még most is ragaszkodnak a személyes interakcióhoz a tanácsadóval illetve az ügyintézővel – egyebek mellett ezt állapította meg a KMPG és az NRC kutatása. A válaszadó ügyfelek csaknem fele kötött már valamilyen biztosítást online, legalábbis ezt gondolja magáról akkor is, ha a kötés folyamatában a biztosító képviselője végig támogatta. Akárhogy is történt, a magukat online biztosítást kötőknek vallók rendkívül elégedettek a szolgáltatással, és szívesen kötnének újabb biztosítást „online”. Ez pedig lehetőség a biztosítóknak, amit érdemes kihasználni.

Még mindig nem használjuk fel hatékonyan az adatokat
Át kell gondolni az adatmenedzsment stratégiát, hogy profitáljunk az elmúlt két év digitális befektetéseiből – állapítja meg „The Data Imperative” felmérésében a KMPG. A pandémia alatt ez a terület háttérbe szorult, a vállalatok inkább a digitális átalakulásra összpontosítottak. Csupán a cégek 11 százaléka tartotta ennél fontosabbnak, hogy munkára fogja az adatokat. Pedig ez egy igazi kincsesbánya lehet: az adatok hatékony felhasználása a következő egy-két évben várhatóan kulcsszerepet játszik majd a pénzügyi mutatók javításában. A többség abban is egyetért, hogy ennek a lehetőségnek a kiaknázásához a felhőszolgáltatások jelenthetik a kulcsot.

Digitalizáció és fenntarthatóság a termelő vállalatok napirendjén
A járvány, a klímaváltozás és a világpolitika a korábbinál is jobban ráirányította a vállalatvezetők figyelmét a kettős átalakulás szükségességére: az okos digitalizációra és a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) célokhoz való igazodásra – állapította meg a Global Manufacturing Prospects 2022 kutatásában a KPMG. A termelő vállalatoknak újfent szembesülniük kellett a stabil ellátási láncok fontosságával. Voltak azonban, akik a nehézségeket is saját javukra fordították. A megkérdezett vezérigazgatók több mint kétharmada úgy látja: cége élenjáró és nem pedig követő az iparág alakításában.

A kiberkockázat és a vállalati visszaélések a távmunka-boom árnyoldalai
A pandémia miatt elterjedt otthoni munkavégzés tízből kilenc amerikai cégnél negatív hatással volt a csalásmegelőzési intézkedések hatékonyságára, a megfelelőségi kockázatok kezelésére, vagy a kiberbiztonságra – így összegezhetők a 2022-es KPMG Fraud Outlook megállapításai. Noha a kutatás az amerikai kontinenst célozta, a következtetések globális szinten is érvényesek: annak, aki nem tesz megfelelő lépéseket a fenyegetettség ellen, nemcsak a közvetlenül elszenvedett károkkal kell szembenéznie, hanem akár szabályozói bírságokkal, jogi következményekkel és nem utolsósorban reputációvesztéssel is számolnia kell.

KPMG-elemzés a globális kockázatitőke-piacról
Az ügyletek számát és értékét tekintve is a rekordok éve volt 2021. a kockázatitőke-befektetések terén. Az egyre változatosabb piacon egyebek mellett a fintech, a zöld technológia, a kiberbiztonság és a kiszállítás területén működő vállalkozások iránt volt nagy az érdeklődés. A kockázatitőke-befektetők láthatóan előnyben részesítik a jó referenciákkal rendelkező, korábban már befektetésben részesült cégeket: globálisan az összes ügyleten belül 80 százalék közelébe emelkedett a visszatérő befektetések aránya – állapította meg a KPMG VenturePulse Q42021.

Hihetetlenül erős év volt 2021 a fintech piac számára
Rekordszámú ügylet repítette tavaly a valaha mért második legmagasabb éves értékre a globális fintech befektetések összegét. A részterületek közül még mindig a fizetési szolgáltatások piaca volt a legvonzóbb. Drámai növekedést mutattak ugyanakkor a kriptovaluták és a blokkláncok világába irányuló befektetések is – állapította meg a KPMG Pulse of Fintech H2’21 kutatása. A cég szerint 2022-ben is nagyon jelentősek lesznek a fintech beruházások, és növekvő aktivitásra lehet majd számítani a kevésbé fejlett piacokon, például Afrikában, Délkelet-Ázsiában és Latin-Amerikában is.

Firmware frissítést adtak ki az egyik legnépszerűbb lakossági wifi routerre
Manga, avagy Dark néven új botnet kampány fenyeget – figyelmeztet a Fortinet. A routereket támadó kampányt alig 10 nappal azután fedezték fel, hogy a TP-Link a magyarországi KPMG etikus hekkerének bejelentése alapján frissítést adott ki slágerterméknek számító hálózati elosztóira. A Fortinet szerint a vírus azért különösen veszélyes, mert a sérülékenység nem kap elég figyelmet, a hekkerek viszont máris visszaélnek vele.

Aggodalommal vegyes optimizmus az autóiparban
A világ autóipari vezetői a szektor nyereségének növekedését várják a következő években – derül ki a KPMG Global Automotive Executive Survey éves felmérésből, amelyet idén már 22. alkalommal készített el a KPMG. Bár a szakemberek zöme szerint az iparág képes kezelni a következő nagy technológiai átalakulást, a megkérdezettek több mint fele aggódik az ellátási láncok és a munkaerőhiány miatt.

Hogyan hangolódnak ügyfeleikre a sikeres vállalatok?
Magasfokú digitalizáltság, a társadalmi ügyek iránti fogékonyság és a fogyasztói hűség elnyerését mindennél előbbre soroló vállalati kultúra – az idei KPMG Global Customer Experience Excellence kutatás szerint ezek jellemzik a sikeres vállalatok fogyasztói elégedettség stratégiáját. Az egyszerű, gyors, de empatikus kiszolgálás alap, de nem árt szem előtt tartani azt sem, hogy a vásárlók csaknem kétharmada hajlandó többet fizetni egy tisztességesnek, felelősségteljesnek érzett vállalatnak.

A harmadik hullám visszavetette a gyors talpraállási reményeket
Noha 2020-ban a megkérdezett cégvezetők túlnyomó többsége a távoli munkavégzés végleges elterjedését prognosztizálta, a KPMG friss kutatásában, ami már a pandémia harmadik hullámának tanulságait is magába foglalja, már sokkal óvatosabbak voltak. Csak minden hatodik cégvezető nyilatkozott úgy, hogy csökkenteni fogják az irodaterületeiket, és csak a munkatársak ötödét tervezik távoli munkavégzésben foglalkoztatni. Ugyanakkor kétharmaduk azt vallja, hogy ezeket a lépéseket csak akkor érdemes napirendre venni, ha már a kollégák legalább felét beoltották.

A történelem legnagyobb digitalizációs boomja zajlik napjainkban
A COVID-19 megjelenése jelentősen növelte az informatikai beruházások arányát. A világ informatikai vezetői arról számoltak be, hogy a globális válság és a lezárások hatására három hónap alatt számottevően emelkedtek a kiadásaik. A Harvey Nash / KPMG CIO felmérés az idén is elkészült, amelyből kiderül, hogy a COVID-járványra és az ezt követő digitalizációs robbanásra milyen stratégia mentén válaszoltak az informatikai vezetők. A felmérés két lépésben készült: járvány előtt, illetve a nyári hónapok során, így a pandémia hatását is jól tükrözi.

Elsőként büszkélkedhet éles SAP S/4HANA Retail rendszerbevezetéssel a Praktiker
Nemcsak a megrendelő Praktiker, hanem az SAP Hungary, valamint a bevezetést lebonyolító KPMG Tanácsadó Kft. és a Mind System Consulting Kft. életében is kivételes vállalkozás zárult le az első magyarországi SAP S/4HANA Retail vállalatirányítási rendszer kiépítésével. Az akár több százezer áruházi és webáruházi rendelés valós idejű lebonyolítására képes új rendszerrel, a mesterséges intelligenciát is alkalmazó, új generációs digitális portfólióval az immár magyar kézben levő barkácsáruházlánc komoly versenyelőnyre tesz szert, új szintre emeli a vevői és ügyfélélményt és a folyamatok hatékonyságát egyaránt.

KPMG CEO Outlook: A meglévő trendek erősödtek, de új kihívásokat is hozott 2020
A küldetés-vezérelt vállatok, a fenntarthatóságot szem előtt tartva, egy biztos értékrend mentén működnek. Nemcsak felismerik a társadalmi kihívásokat, hanem azokra értékteremtő módon és hitelesen reagálnak, ezáltal fokozzák eredményességüket és a különféle stakeholder csoportok bizalmát is erősítik a vállalat iránt.

Innovatív magyar cégeket köt össze a világpiaccal a KPMG
Immár 7 magyar céget találhatunk az ingatlanszektor digitális technológiai innováció topligájáról — a KPMG által — készített listán. A startup világ egyik legélénkebb szegmensének tartott, úgynevezett proptech piacon a befektetési kedv 5 év alatt megtízszereződött. Tavaly már 2,6 milliárd dollár friss tőke áramlott az ingatlanszektor digitalizációját segítő vállalkozásokba, de előzetes adatok szerint 2020 első félévében 7 milliárd dollárnyi üzlet született, a COVID-válság kiváltotta digitalizációs boomnak köszönhetően.

KPMG index az önvezető autózásról: Magyarország is a nagyító alatt
Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére? A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.

Leáldozott az emeltdíjas hívásokkal való visszaéléseknek?
Se szeri se száma azoknak az eseteknek, amikor valaki furcsa számokról hívást kap, és ezeket felvéve a telefonszámlája az egekbe szökik. Az alapvető óvatosság mellett, – hogy ne fogadjunk olyan hívásokat, amik egzotikus országhívószámokról érkeznek – mostantól a törvény is véd bennünket. Az ilyen csaló hívások számlái ugyanis a jövőben a szolgáltatót terhelik – hívja fel a figyelmet a téma két szakértője, a KPMG Legal Tóásó Ügyvédi Iroda és dr. Bocsák Attila ügyvéd.

A KPMG kiterjeszti együttműködését a Microsofttal
Az új KPMG innovációk többségéhez a Microsoft felhő és mesterséges intelligencia megoldásai adják majd az alapot, segítve a KPMG ügyfeleit a jobb és precízebb döntéshozatalban, a termelékenység növelésében és nagyobb költséghatékonyság elérésében.

A húszas évek elhozzák a városon belüli légiközlekedés forradalmát
A repülő autók és a fegyelmezett sorokban haladó dróntaxik a fantázia szüleményei, és egyelőre csak a filmekben fordulnak elő. A KPMG nemrégiben megjelent nemzetközi tanulmánya azonban rávilágít arra, hogy összeálltak a feltételek a vízió valóra válásához. A KPMG elemzői szerint a kérdés ma már nem az, hogy elég fejlett-e a technológiánk, hanem az, hogy a piaci szereplők mikor és milyen üzleti modellekkel szállnak be a versenybe.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Megvannak a digitális marketingről szóló legjobb szakdolgozatok
Az IAB Hungary digitális reklámszakmai szervezet március 24-én a GroupM Akadémia bázisán adta át a 2022-es évi Legjobb szakdolgozat a digitális marketingről című pályázat nyerteseinek járó díjakat. Az elmúlt három évben kivétel nélkül (először, másodszor, harmadszor) a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai nyertek a pályázaton, idén először azonban egy szegedi és egy debreceni egyetem hallgatója vihette haza a legjobb pályamunkáért járó díjat.
Az Alzánál egyszerűbb lett az áruvisszaküldés és a reklamáció
Az Alza.hu ügyfelei mostantól a reklamált termékeket az AlzaBoxokon keresztül is visszaküldhetik. A Magyarországon, Szlovákiában és Csehországban több mint 210 000 csomagautomatát működtető webáruház ismét egy újabb lépéssel közelebb került céljához, hogy hálózata a helyi közösségek számára minél hasznosabb legyen és kényelmesebbé tegye mindennapjaikat.