13-szoros profitnövekedés a kínai Lenovónál
A világ harmadik számú számítástechnikai csoportja 67 millió dollár adózott eredményre tett szert a júniussal végződött negyedben, míg egy évvel korábban 5 millióra.
A Magyarországon is jelen lévő Lenovo minden térségben jól szerepelt, és fordulat következett be az amerikai piacokon is: ott már 15 százalékos forgalomnövekedést tudott elérni, második negyedéve nőtt a profitja, miután ott sokáig gyengén szerepelt. Az amerikai piac a bevétel 29 százalékát adta.
A csoport bevétele 13 százalékkal 3,93 milliárd dollárra emelkedett az egy évvel korábbi 3,48 milliárdhoz képest.
A Lenovo 2005-ben vette meg az IBM személyi számítógép üzletágát 1,25 milliárd dollárért, nagy nehezen leküzdve az amerikai törvényhozás biztonsági aggodalmait.
Az IBM ügyletet után sokáig zsugorodott a vállalat profitja a részleg megvásárlásának, karcsúsításának és beillesztésének terhei, illetve a saját márkanév nemzetközi megismertetésének költségei miatt. Mára azonban a Lenovo piaci részesedése világszinten eléri a 8 százalékot.
A Lenovo fontosnak tartja a kelet-európai terjeszkedést, ezért az amerikai Dell mellett a kínai vállat is gyárat készül létesíteni Lengyelországban. A cég 45 millió zlotyt készül beruházni, és 500 embernek ad majd munkát. Az üzem a legnicai különleges gazdasági övezetben létesül, jelentették be januárban.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.