Európa legértékesebb márkája a Nokia
Európa legértékesebb cégmárkái:
- Nokia (32,332 milliárd euró),
- LVMH (29,831 milliárd euró),
- Unilever (25,136 milliárd euró),
- Telefonica (23,858 milliárd euró),
- Vodafone (22,550 milliárd euró),
- Mercedes-Benz (20,483 milliárd euró),
- Deutsche Telekom (18,269 milliárd euró),
- BMW (17,298 milliárd euró),
- France Telecom (17,068 milliárd euró),
- inBEV (16,873 milliárd euró).
A részletes rangsor
Európa legértékesebb cégmárkáinak és egyedi márkáinak rangsorolása, valamint a tanulmányban szereplő ország- és szektorelemzések, országjelentések
Brit és német cégek uralják az európai márkaversenyt. Az Egyesült Királyság 10 legértékesebb márkájának összértéke 137 milliárd euró. A német Top10 is közel ennyi. Gerhard Hrebicek, a bécsi székhelyű Európai Márkaintézet kutatási és ügyvezető igazgatója a következőképpen összegezte a tanulmány három fontosabb következtetését:
- Az európai márkamenedzsment differenciált, az 50 legértékesebb cégmárka több mint kétharmada kezel márkaportfoliókat.
- A kelet-európai márkáknak óriási lehetőségeik vannak, a Beeline orosz távközlési vagy a Gorenje szlovén háztartásigép-márka például követendő példa lehet a többi kelet-európai ország számára.
- A márka vagyongyarapító tényező, Európa jövője az erős márkáktól, a gazdasági növekedéstől, a foglalkoztatottság arányától és a különböző nemzetgazdaságok markáns jellegétől függ. A 10 legértékesebb márka és a GDP arányát tekintve a legértékesebb ország Finnország 31,14 százalékkal, második Svájc 26,13 százalékkal, az európai átlag pedig 9,3 százalék. A rangsor alján Románia 0,05, Bulgária 0,48 és Oroszország 1,13 százalékkal szerepel.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyedülálló elektromos kerékpárral erősít a Decathlon
A mikromobilitási trendek átformálják a városi közlekedést, az infrastruktúra fejlesztésével folyamatosan nő a kerékpározók száma, emellett pedig egyre inkább előtérbe kerülnek az elektromos kerékpárok.
A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY
Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.
Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban
A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.