Galileo: az EU nem kér több pénzt a kormányoktól
A brüsszeli tájékoztatás szerint az unió költségvetéséből bocsátják rendelkezésre azt a 2,4 milliárd eurót, amely még hiányzik a 3,4 milliárd euró összköltségű beruházáshoz, miután magáncégek nem mutattak hajlandóságot a finanszírozásra. Az EU eredetileg magán-állami partnerségben képzelte el az anyagiak biztosítását.
A tervek szerint a hiányzó összeget a fel nem használt mezőgazdasági támogatásból, az unió közszolgálati dolgozóinak költségvetéséből, illetve az EU tudományos keretéből átcsoportosítással irányítják át a Galileóhoz.
Ez azt jelenti, hogy a rendszer teljes egészében uniós forrásból készül el. A 2007. január 1-jétől 2013. december 31-ig terjedő időszakra Brüsszel a teljes szükséges összeget, mind a 3,4 milliárd eurót elkülöníti.
Az Európai Bizottság közleménye úgy fogalmazott: a testület "javaslatában szerepel, hogy a projekt folytatásának biztosítása érdekében a közösségi költségvetés kizárólagosan és teljes mértékben fedezné a Galileo kiépítési szakaszának költségeit".
A bizottság alelnöke, Jacques Barrot kijelentette, továbbra is meggyőződése, hogy Európának szüksége van a Galileóra.
- A mai napon minden olyan információt rendelkezésre bocsátottam, amelyek lehetővé teszik majd az Európai Parlament és a miniszterek számára, hogy a programról és annak finanszírozásáról még az év vége előtt minden szükséges döntést meghozzanak - tette hozzá.
Az Európai Parlament - és annak egyik magyar témafelelőse, Barsiné Pataky Etelka (Fidesz-MPSZ) - már több ízben sürgette a brüsszeli bizottságot, hogy tisztázza a finanszírozás kérdését és tegye lehetővé a program időbeni befejezését. Most Barrot kérte az EP-t és a tagországokat, hogy támogassák friss javaslatait.
Brüsszel szerint a Galileót "olyan alapvető beruházásnak kell tekinteni, amelynek köszönhetően Európa a jövőben helyet kaphat, és jelentős részt foglalhat el a műholdas rádiónavigáció piacán".
A 30 műholdból álló rendszert az eredeti tervek szerint 2009-től kellene működtetni. Eddig azonban mindössze egyetlen műholdját állították pályára.
A rendszernek számos funkciót szánnak, egyelőre azonban hivatalosan nem szerepel felhasználási lehetősége között a katonai célú igénybevétel.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megérkeztek a HMD legújabb nyomógombos telefonjai
Ínycsiklandó tech csemegével készült a Human Mobile Devices (HMD), a vállalat ugyanis épp most mutatta be legújabb kreációját, egy különleges klasszikus telefonokból álló válogatást a Nokia 215 4G, a Nokia 225 4G és a Nokia 235 4G készülékekből. A három kis nyomógombos csoda a szivárvány színeiben érkezik, 23 990 Ft fogyasztó árról indulva.
A tíz gigabites 5.5G-t használó innovatív eszközöket mutatott be Budapesten a Huawei
Már világszerte tesztelik az 5G sebességének tízszeresére képes 5.5G mobilhálózatokat, az ezeket használó eszközök várhatóan még az idén megjelennek a kereskedelmi forgalomban.
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.