A Lenovo külföldi terveket sző
A vezető kínai számítógépgyártó Lenovo Group Ltd nemzetközi terjeszkedésének többféle lehetőségét, így a vállalatfelvásárlásokat is mérlegeli.
"Különféle lehetőségekről gondolkodunk a különböző országok eltérő piacain" - nyilatkozta Anders Cheung, a Lenovo vállalat fejlesztésért felelős elnökhelyettese. "Nyitottak vagyunk minden lehetőség előtt, így szóba kerülhet a cégvásárlás is" - tette hozzá, de hangsúlyozta, hogy hazai felvásárlás jelenleg nem szerepel terveik között.
A Lenovo, amely még jelenleg is az IBM 2005-ben átvett európai vállalatának integrálását végzi, augusztusban jelentette be, hogy tárgyalásokat folytat a párizsi székhelyű Packard Bell BV átvételéről, hogy lehetővé váljék piaci részesedésének gyors növelése.
Ám ezek a tervek kútba estek, amikor a Gateway - amely maga is célpontja a tajvani Acer Inc 710 millió dolláros felvásárlási ajánlatának - lett a Packard Bell kérője. Ez a frigy megvalósulása esetén még a világ harmadik legnagyobb PC-gyártója címtől is megfosztaná a Lenovót - amely nagy harcban áll a fogyasztókért a piacvezető Dell Inc-del és Hewlett Packarddal.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.