Az LCD a globális piacvezető a televízióknál
A statisztika alapján az LCD tévék a világpiac forgalmának 47%-át tették ki, míg a katódsugaras készülékek 46%-ot értek el – összehasonlításul, 2006 elején a CRT tévék még 77%-kal abszolút vezettek. A fennmaradó 7%-on a plazmatévék és a hátsó megvilágításos televíziók osztoztak. Az LCD tévékből összesen 28,5 millió példány fogyott a szóban forgó időszakban, 56%-kal több, mint egy évvel korábban. A teljes 2007-es évben a 200 millió értékesített készülékből 79,3 millió példány volt LCD-képernyős, ám mivel a síkképernyős televíziók általában jóval drágábbak a CRT dobozoknál, érték alapján a 100 milliárd dolláros összforgalomból 68 milliárdot hoztak az LCD készülékek.
Az LCD technológia előretörése a fejlett térségekben a legszámottevőbb: a tavalyi utolsó negyedévben arányuk Japánban 86%, Nyugat-Európában 84%, Észak-Amerikában pedig 78% volt. A síkképernyős technológiák között az LCD elsősorban azért a legnépszerűbb, mert az egészen kis mérettől a 40” feletti szegmensig mindenütt versenyképes termékeket tud kínálni. Az 1080p felbontóképességű HDTV-k szintén egyre népszerűbbek: ezek a tárgyalt időszakban az összes eladott tv 17%-át tették ki, ám a 40 colosnál nagyobb képernyős készülékeknél arányuk 57%.
Kapcsolódó cikkek
- Sharp: Energiatakarékosság készenléti üzemmódban
- További Eee termékek az Asus-tól
- A Sharp piacra dobta a legvékonyabb LCD tévéket
- Széleskörű Toshiba-Sharp együttműködés az LCD tv ágazatban
- 6 ms-os Sharp LCD TV a videojátékok szerelmeseinek
- A Sharp elhelyezte a 21-ik század gyártó komplexumának alapkövét
- 2,2 milliárd dollárt fektet az LCD-gyártásba a Samsung
- Három új P sorozatú LCD TV a Sharp-tól
- 35mm vastag Hitachi LCD TV sorozat
- A Sharp új LCD TV gyárat nyit Európában
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?