Informatika a felsőoktatásban - lépéstartási dilemmák

Fekete Gizella, 2009. február 16. 20:04

Előző cikkünkben az intézmények, a képzési rendszer szintjén boncolgattuk a végzősök piacképes tudásával, illetve annak hiányával összefüggő kérdéseket. Most a tananyagok felől közelítünk az IKT-, az informatikai cégekkel való együttműködés fontossága megítélésének kérdéséhez. A technológia fejlődésével való lépéstartás megkívánná az oktatási anyag gyakori és gyors fejlesztését. Ehhez azonban le kéne küzdeni néhány, az oktatási rendszer, az intézmények „adottságaiból” eredő akadályt. Néhány intézmény, megtalálva a kiskapukat, törekszik a lépéstartásra. S bármilyen hihetetlenül hangzik, ez nem feltétlenül (csak) anyagiak, mint inkább oktatói felkészültség és/vagy hozzáállás, intézményszintű szemléletváltás (vezetőikkel az élen), időgazdálkodás és a külvilággal való kapcsolatteremtési és -tartási képesség, hatékonyság függvénye.

A teljes cikk a Business Online-ban, itt olvasható.

Kulcsszavak: karrier oktatás

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50