Magyar hirdetők: csak a reklámtechnikák töredékét használják
"Az on-line média szegmentálódásával a hirdetők számára egyre kifinomultabb lehetőségek állnak rendelkezésre a hatékony elérés érdekében - emelte ki Avasi Gábor, a Carnation vezető tanácsadója. - Ennek egyik módja már a médium kiválasztása is, amelyben lassú fejlődés látható. A széles internetező réteget elérő általános portálok hirdetési bevételeinek 53 százaléka az informatikai és távközlési szektorból származik, ami nyilvánvalóan pontos célzást jelent, és a pénzügyi vertikumot lefedő gazdasági portálok hirdetési bevételei hasonlóan 48 százalékban pénzügyi szolgáltatóktól származnak."
Az eredmények alapján az on-line médiapiac szegmensei eltérő tulajdonságokat mutatnak: a magas látogatottságú, általános tematikájú site-ok bevételstruktúrájára jellemző, hogy annak több mint 50 százaléka reklámügynökségek megbízásaiból származik, és 90 százalékban bannermegjelenésekre irányul. Ezeken a site-okon az ezer megjelenésre eső átlagos ár 3500 forint. A közepes méretű és látogatottságú, specializálódott site-okon ezzel szemben a megbízások 60 százaléka közvetlenül a hirdetőtől származik, és jelentős - 23 százalékos - részarányt képviselnek az on-line szponzorációk a reklámbevételekben. Mivel e site-okon egy-egy célcsoport elérése jóval hatékonyabb, a bannerek megjelenési ára is magasabb, átlagosan 4300 forintba kerül ezer megjelenés. A kisebb site-ok megbízásai az előbbinél is magasabb, 73 százalékban származnak közvetlen hirdetőtől, és 98 százalékban bannerekre irányulnak. E site-okon a legkedvezőbbek a hirdetési árak, átlagosan 3700 forintba kerül ezer bannermegjelenés.
Magyarország on-line reklámpiacán még számos lehetőség kihasználatlanul áll: "A hirdetések profilját vizsgálva látható, hogy az informatikai és távközlési szektor számára alapvető fontosságú már az on-line reklámmegjelenés. Második helyen a pénzügyi szolgáltatások reklámja áll, ugyanakkor az FMCG szektor és az utazásszervezés szokatlanul alacsony összegekkel szerepel a kutatási eredményekben" - tette hozzá Szücs Zoltán, a Carnation vezető tanácsadója. A jövőben minden bizonnyal kiegyenlítettebbé válik a hirdetői szektorok eloszlása, és a bannermegrendelések mellé is felzárkózik az on-line szponzoráció és az elektronikus hírlevelekbe ágyazott reklámok. Ehhez azonban mind az on-line médiaszolgáltatásoknak, mind a megrendelők igényeinek ki kell alakulnia.
Kapcsolódó cikkek
- Fütyülős brandsite - első hely a Reklámmustrán
- Kihasználatlan csodafegyver a zsebünkben?
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A vártnál gyorsabban nő az online reklámpiac
- 38%-kal több internetes reklám Amerikában
- Egy év alatt 26%-ot nőtt az internetes hirdetési piac
- Kevesen tolerálják az internetes hirdetéseket
- Ötven százalékkal nőtt az online hirdetési piac
- A spam elriasztja az e-mail felhasználókat
- Ami átmegy, és ami visszapattan
Telefonunk biztonsága a személyes biztonságunk
Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.
A Rakuten Viber visszatér a Formula E-be
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális vezetője örömmel jelenti be, hogy az ERT Formula E csapattal kötött új partnerség révén visszatér az ABB FIA Formula E World Championshipbe.
Copilot for Microsoft 365 már magyarul is
A Microsoft bejelentése szerint 16 újabb nyelvvel gyarapodott azon nyelvek száma, amelyeket a vállalat generatív mesterséges intelligenciára alapuló alkalmazása, a Copilot for Microsoft 365 támogat mind az üzleti, mind pedig az egyéni felhasználók esetében. A magyar is ezek között van.
Ilyen lesz az első, személyzet nélkül is működő magyar bolt
A tervek szerint már idén nyáron elindulnak az első távfelügyelt boltok Magyarországon. A technológia révén a hagyományos üzletek átalakítást követően személyzet jelenléte nélkül is nyitva tarthatnak, akár 24/7-es üzemmódban.
HONOR tippek ahhoz, hogy óvjuk adatainkat
Az okostelefonok óriási segítséget jelentenek a hétköznapokban, és a munkától kezdve a szórakozáson át a pénzügyekig mindent intézhetünk rajtuk. Ezzel együtt azonban komoly veszélynek is kitehetjük magunkat – már ha nem figyelünk arra, hogy óvjuk a személyes adatainkat, és illetéktelenek ne férhessenek hozzá készülékünkhöz. Az alábbiak figyelembevételével nemcsak eszközünktől, hanem személyes adatainktól is távol tarthatunk másokat.