Pontos vevőtájékoztatást már csak a gépektől remélünk

forrás Prim Online, 2010. február 21. 11:48

Szinte mindenki igényelné a részletesebb tájékoztatást, de senki sem gondolja, hogy ezt az eladók képesek lennének megadni – áll az áruházi informatikával foglalkozó Laurel Csoport kutatási jelentésében. Óriási a hazai vásárlók információéhsége, a vevők a megfelelő tájékoztatás hiánya miatt gyakran inkább lemondanak a vásárlásról. A szakértők szerint megoldást az információs terminálok bevezetése jelenthet.

Átfogó, nem reprezentatív felmérés készült a hazai vásárlók információs igényeiről. Ebből kiderül, hogy a válaszadók közel 90 százaléka igényelné, hogy több információhoz jusson a termékről az áruházakban. Ez számukra annyira fontos, hogy több mint 90 százalékuk már mondott le vásárlásról azért, mert nem kapott elegendő információt a kívánt termékről − ismertette a felmérés eredményeit a Laurel Számítástechnikai Kft. vezetője. Bessenyei István rámutatott, bár a megkérdezettek 61 százaléka igényelné a több eladót az áruházakban, mindössze 10,5 százalékuk gondolja úgy, hogy az áruházak eladó személyzete jól képzett – 41,8 százalékuk képzetlennek, míg 47,8 százalékuk szerint éppen csak kielégítően képzettnek gondolja az üzlet munkatársait.

A helyzet megoldását az információs terminálok nagyobb léptékű elterjedése jelentené – vélik a szakértők. A felmérés ezért ezek ismertségére, fogadtatására is kiterjedt. A válaszadóknak több mint harmada (38,9%) jelezte, hogy még sohasem találkozott információs kioszkkal (terminállal) az áruházakban, míg a többség már látott ilyet kül- vagy belföldön. Azok közül, akik találkoztak vele, 82 százalékuk használta is az eszközt, 80 százalékban könnyűnek vélték a használatát, a kérdezettek 97 százaléka meg is találta a keresett információt. Figyelemreméltó, hogy a megkérdezettek 69 százaléka szívesebben használta inkább az információs kioszkot, minthogy eladótól kért volna segítséget.

A megkérdezettek nemcsak áruházakban, hanem számos más helyen is találkoztak információs terminálokkal, például kerestek már menetrendet, üzletek helyét, éttermeket a közelben, de használták ajándékpontok lekérdezésére, beváltására is. A kioszkok még nem terjedtek el tömegesen Magyarországon, holott érezhetően nagy szükség van rájuk. A leggyakoribb információs igény műszaki és más termékek részletesebb leírására, a termékválaszték közötti eligazodás segítésére, ár szerinti rangsor felállítására és a keresett áruk bolton belüli helyének kijelzésére mutatkozik.

Kulcsszavak: vevőszolgálat

Kapcsolódó cikkek

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Hannover Messe 2024: A Bosch fenntartható megoldásokat mutatott be

Az ipari gyártás minden gazdaság motorja, a gyártóknak azonban egy jelentős kihívásra is kell megoldást találniuk: a klímaváltozás miatt a gyáraknak fenntarthatóvá kell válniuk és kímélni kell az erőforrásokat. A Bosch, a gyártási és ipari megoldások egyik vezető szállítója, a gyárautomatizáláshoz, a hidrogéngazdasághoz, a digitalizációhoz és a mesterséges intelligenciához (MI) kapcsolódó megoldások széles portfóliójával segíti az ipari vállalatokat a zöld átalakulás megvalósításában.

2024. május 4. 17:02

Újabb rangos szakmai díjat nyert a Prologis!

A Prologis Park Budapest-Sziget II beruházás nyerte idén a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) által életre hívott, „Év logisztikai fejlesztése” elismerést. A legkiemelkedőbb hazai logisztikai fejlesztéseket díjazó kitüntetést 2023 óta ítéli oda a szervezet 11 tagú testülete a közúti-, vasúti-, vízi-, légi- és intermodális fuvarozás, valamint a vámolási és raktározási területek meghatározó szereplői részére.

2024. május 4. 15:37

A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem

A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik.  Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.

2024. május 4. 10:31

Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu

A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.

2024. május 3. 14:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55