Tartanak a kisvállalkozások a közösségi média veszélyeitől

forrás Prim Online, 2010. április 16. 18:18

A kisebb cégek tulajdonosainak közel háromnegyede fél attól, hogy a Facebook és a Twitter használata veszélybe sodorhatja őket. Egy másik kutatás szerint azonban a közösségi média használói nincsenek tisztában a biztonsági beállítások fontosságával.

Biztonsági problémák

A Webroot vizsgálata szerint a kisvállalkozások vezetői a közösségi oldalakat tartják a legnagyobb fenyegetésnek az információs technológia biztonságára nézve 2010-ben. A kutatásban részt vevő kis és közép méretű cégek képviselőinek 80 százaléka gondolja úgy, hogy a Facebook, az RSS és az ehhez kapcsolódó Web 2.0-ás alkalmazások problémát okozhatnak számukra. A válaszadók 73 százaléka szerint pedig ezek a webes szolgáltatások nagyobb gonddal járhatnak, mint az e-mailhez köthető veszélyforrások.

Talán nem is olyan meglepő az emberek félelme a Web 2.0-tól, ha figyelembe vesszük a Sophos korábbi, 2010. februári kutatását, amely szerint 2008 és 2009 között 70 százalékkal nőtt azoknak a cégeknek a száma, akik már elszenvedtek valamilyen támadást a közösségi médiától. Ráadásul, 2010 márciusában a Facebook legyőzte a Google-t, és ezzel a leglátogatottabb weboldallá lépett elő Amerikában. Szintén ebben a hónapban a Twitter bejelentette, hogy az év során az újonnan regisztrált felhasználóinak száma 1500 százalékkal nőtt.

A kutatásban részt vevő cégek 24 százaléka állította, hogy már akadtak problémáik a közösségi oldalak használata miatt. Valójában azonban nem ez jelenti a legnagyobb veszélyforrást, hiszen a vállalkozások 32 százalékának az illegális letöltésekből fakadtak biztonsági problémáik. 25 százaléknak a fájlcserék miatt került rés a biztonsági rendszerébe, és csak 3 százaléknak volt problémája azzal, hogy illetlenek hozzáfértek az e-mail fiókjához.

Használati utasítás


A kis cégek közel 90 százalékának van etikai kódexe az internet használatához, és a tulajdonosok 95 százaléka állítja, hogy ennek használatára a dolgozókat is meg próbálják rávenni. Hogy hogyan? Tízből heten az értekezleteken ismertetik a szabályokat, 44 százalék pedig emlékeztető e-maileket küld legalább egy évben egyszer. 56 százalék pedig olyan szigorú normákkal rendelkezik, amely tiltja munka közben a közösségi oldalak látogatását.

A Webroot egy másik friss kutatása szerint ugyan a felhasználók egy része egyre tudatosabb a biztonsági beállításokkal kapcsolatban (37 százalék letiltja a profilját, így nem lehet rá keresni), de 28 százalék még soha nem változtatta meg az alapértelmezett biztonsági beállításokat, és 81 százalék azt sem korlátozza, hogy kik láthatják az online tevékenységüket. Ráadásul, sok felhasználó adatlapja tartalmazza azokat az információkat, amelyekről a hackerek álmodnak: születésnap (61%), lakóhely (52%), valamint a mobilszám (17%).

A legfiatalabb alkalmazottak miatt válhat a legsebezhetőbbé a cég. A 18-29 évesek 43 százaléka ugyanazt a jelszót használja több oldalra is, és 40 százalékuk egy ismeretlent is felvesz ismerősének. De bármelyik korosztály okozhat problémákat: bár a válaszadók 75 százaléka tisztában van azzal, hogy a Facebookon az alapértelmezett beállítás során bárki számára nyilvános az adatlap, csupán 42 százalék változtat a biztonsági beállításokon.

Forrás: ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevél

Kulcsszavak: Facebook Twitter

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sprinter felvásárlásával lépne jelentőset a SAMEDAY

Az akvizíció révén a SAMEDAY magyarországi házhozszállítási infrastruktúrája 60 százalékkal bővülhet a Sprinter tulajdonában lévő több mint 450 kézbesítési pont átvételével. A felvásárlást jelenleg a hatóságok vizsgálják. Ha a felek megkapják a jóváhagyást, az ügylet lezárultát követően egy 6000 átvételi pontból álló régiós out-of-home átvételi hálózat jöhet létre a magyar, román és bolgár piacokon.

2024. április 26. 14:44

Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben

A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.

2024. április 26. 13:10

Dekarboizáció és hatékonyságnövelés egyszerre az iparban

A globális üvegházhatásúgáz-kibocsátás 45 százalékát adja az ipari tevékenység, így a klímacélok elérése érdekében kulcsfontosságú a szektor dekarbonizációja. A Schneider Electric a világ elsőszámú ipari szakvásárán, a Hannover Messén mutatta be azokat az innovációkat, amelyek lehetővé teszik az ipari szereplők számára a kibocsátásuk csökkentését és a termelési hatékonyságuk növelését.

2024. április 26. 11:33

A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra

Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán. 

2024. április 26. 09:55

Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul

A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.

2024. április 25. 16:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50