Média Hungary: készülnek a műsorterjesztők a digitális átállásra
Biztonságos, kiszámítható környezet és a fogyasztók szempontjainak figyelembe vétele szükséges a digitális átálláshoz - mondta Rozgonyi Krisztina, a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) elnöke a Média Hungary konferencián kedden Balatonfüreden. A találkozón a magyarországi tartalomterjesztők vitatták meg az átállásban rejlő lehetőségeket és a rájuk háruló felelősséget.
Magyarország Európa középmezőnyében van digitális átállásban - mondta az NHH elnöke, kiemelve, hogy közeli a 2011. december 31-i dátum, amikor az analóg televíziós adást meg kell szüntetni. Az NHH az analóg adást folyamatosan kapcsolja le - tette hozzá.
A fokozatosságra azért van szükség, mert jelenleg Magyarországon mintegy 800-820 ezer háztartásban, vagyis a magyar háztartások hozzávetőleg egyötödében elsődleges a szoba- vagy a tetőantennás földfelszíni vételi mód. Az NHH-nak 2010 nyarától kell együttműködnie a kereskedelmi televíziókkal a digitális átállásban. Magyarországon az utóbbi években felgyorsult a háztartások digitalizációja, egyre többen veszik a digitálisan sugárzott televíziós jeleket.
Jean-Francois Fenech, az Antenna Hungária vezérigazgatója elmondta: a digitális átállás kulcsa a több tartalom jobb minőségben való elérése, hiszen a műsorokat ezen a platformon már HD minőségben érhetik el a fogyasztók.
Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom Nyrt. elnök-vezérigazgatója arról szólt a pódiumbeszélgetésen, hogy állami szabályozás szükséges a hamarosan felszabaduló frekvenciákra. Mint mondta, a digitális átállás nyomán használaton kívül kerülő frekvenciák nagyon értékesek, mert azokat majd az infokommunikációs piac tudja hasznosítani, például a vezeték nélküli szolgáltatásokra.
A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a digitális átállásról folyamatosan tájékoztatni kell a fogyasztóközönséget.
A médiatalálkozó első napján az internet tartalomszabályozásával, a televíziók médiapiacon betöltött helyzetével, a közszolgálati médiumok szerkezetének, finanszírozásának átalakításával és a digitális átállással foglalkoztak a Média Hungary vendégei. A résztvevők külön szekcióban, külföldi előadók közreműködésével vitatták meg a közösségi média által támasztott új kihívásokat és a benne rejlő lehetőségeket.
Kapcsolódó cikkek
- Négy magyar kiállító készül a barcelonai mobil kongresszusra
- Jövő áprilisban ismét Projektmenedzsment Fórum Budapesten
- Számítógépes nyelvészeti konferencia kezdődött Szegeden
- Cisco Expo, holografikus találkozásokkal
- Microsoft Lync: az üzleti kommunikáció új korszaka
- Megújuló közigazgatási informatika
- 4. Digitális Esélyegyenlőség (DE!) konferencia
- Megújította vállalati webkonferencia megoldását az Adobe
- E-kereskedjünk-e – Indítsunk webáruházat!?
- Körkép a nyílt forráskódú analitikáról a jövő heti Open Source BI Fórumon
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tippek a hosszabb üzemidőhöz a HONOR-tól
A HONOR készülékei, a kedvező árútól a csúcskategóriásig kiváló akkumulátor üzemidővel rendelkeznek, mérsékelt igénybevétel mellett akár egész nap használhatóak. Ettől függetlenül azonban érdemes figyelni arra, hogy miként tudjuk a leghatékonyabban kihasználni az üzemidőt, hogy még véletlenül se merüljön le okostelefonunk.
Álljunk meg egy parkolásra – így parkolunk a fizető övezetekben
A fizetőparkolás intézményét sok autós a sofőrök ellenségeként éli meg, miközben annak egyik fontos célja éppen a forgalomszabályozás és a városi parkolókapacitás hatékonyabb kihasználása, különösen a sűrűn lakott területeken. A Yettel mobilparkolás szolgáltatásának elemzésével érdekes megállapítások derültek ki a hazai autósok szokásairól, most pedig szervizcsomagot és üzemanyag utalványt is érhet a mobilparkolás használata.
A HONOR szállította a legtöbb okostelefonot a kínai piacra
Az IDC legújabb jelentése szerint 2024 első negyedévében a HONOR lett a vezető márka Kína okostelefonos piacán.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.